ماه عسل اسرائیل و سازشکاران عرب به پایان رسیده است


ماه عسل اسرائیل و سازشکاران عرب به پایان رسیده است

عطوان ضمن اشاره به اینکه عملیات‌های استشهادی فلسطینان در مناطق مختلف اراضی اشغالی پیامی برای سازشکاران عرب نیز هست تاکید کرد که این عملیات‌ها آرمان فلسطین را به جایگاه اصلی آن برگرداند.

به گزارش تسنیم، «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه رای الیوم و تحلیلگر شناخته شده جهان عرب در مقاله جدید خود به بررسی ابعاد و نتایج عملیات‌های شهادت طلبانه اخیر فلسطینیان در مناطق مختلف اراضی اشغالی پرداخت و نوشت، عملیات شهادت طلبانه انجام شده توسط 4 جوان فلسطینی –چه از کرانه باختری و –چه اراضی اشغالی 1948 به معنای پایان مرحله گذشته و آغاز یک مرحله جدید و کاملاً متفاوت است.

اکنون ملت فلسطین و نسل جدید بزرگ آنها تصمیم گرفتند که بر خودشان تکیه کند و علیه این وضعیت اسفباری که در آن به سر می‌برند قیام کرده و با برخی رهبران خائن خود و اشغالگری رژیم مستکبر صهیونیستی که تنها زبان زور را می‌فهمد مقابله کنند. در اینجا چندین نکته وجود دارد که تغییر مسیر تاریخی مقاومت فلسطین در یک روند پیشرفته را نشان می‌دهد و 3 عملیاتی که در اراضی اشغالی انجام شد دلیلی بر تغییر این مسیر است:

- در وهله اول برای نخستین بار بود که یک جوان فلسطینی توانست چهار شهرک نشین صهیونیست را در منطقه بئر السبع به وسیله چاقو و نه سلاح گرم بکشد که همین مسئله خشم و نگرانی صهیونیست‌ها را به شدت برانگیخت و اگر در این عملیات از سلاح گرم استفاده می‌شد نتایج متفاوت‌تر بود.

- عملیات‌های دوم و سوم که در منطقه الخضیره و سپس در بنی براک در نزدیکی تل آویو انجام شد این واقعیت را آشکار کرد که اکثر کشته شدگان صهیونیست در این عملیات‌ها متعلق به ارتش و پلیس و نیروهای مرزبانی اسرائیل بودند. بنابراین اگر مجریان این عملیات‌ها می‌خواستند می‌توانستند تعداد کشته‌ها را به بیش از ده‌ها نفر برسانند و نه فقط 11 نفر. در اینجا باید به صحبتهای یکی از شهرک نشینان صهیونیست گوش کنیم که گفته بود مجری عملیات تل‌آویو اعلام کرد که ما زنان را نمی‌کشیم و همین مسئله دلیلی بر ارزش‌های اخلاقی مقاومت است.

- این عملیات‌های شهادت‌طلبانه فلسطینیان صرفاً عملیات‌های تهاجمی خودجوش نبود بلکه با برنامه ریزی قبلی انجام شد.

- نکته بعدی این است که مقامات صهیونیست تلاش کردند این عملیات‌های شهادت طلبانه فلسطینیان را به گروه تروریستی داعش ربط دهند تا در وهله نخست تصویر عاملان این عملیات‌ها را مخدوش و سپس همدردی بین المللی را به سمت صهیونیست‌ها جلب کنند ، اما حقیقت کاملا متفاوت از آن است.

- انتفاضه مسلحانه که نشانه‌های آن به صورت عملی در صحنه فلسطین متبلور شده، تنها اسرائیلی‌ها و موجودیت آنها را هدف قرار نخواهد داد بلکه رژیم‌های سازشکار عربی که در نهایت ذلت به عادی‌سازی با رژیم اشغالگر روی آورده‌اند را نیز مورد هدف قرار می‌دهد. عملیات‌های استشهادی فلسطینیان که هم‌زمان با اجلاس خائنانه نقب انجام شد نمی‌تواند تصادفی باشد و پیامی برای رژیم‌های سازشکار عربی است.

- تحقیقات اولیه نهادهای صهیونیستی درباره حقایق این عملیات‌ها ثابت کرد که عاملان آنها توانایی‌های عملیاتی و اطلاعاتی پیچیده‌ای دارند که بسیار پیشرفته‌تر از سرویس‌های امنیتی اسرائیل است. آن هم در حالی که سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی همواره به دستاوردهای خود در زمینه اطلاعاتی افتخار و تلاش می‌کنند تا برای فروش فناوری‌های خود به کشورهای مختلف بازارگرمی کرده و سالانه میلیاردها دلار از این دروغ به دست می‌آورند.

این عملیات‌ها آرمان فلسطین را به جایگاه اصلی خود در خط مقدم کانون توجهات جهانی بازگرداند. آن هم در شرایطی که از نزدیک به 30 سال گذشته آرمان فلسطین در نتیجه فریب‌کاری‌ها و اطلاعات نادرست و مذاکرات پوچ و کشتار فلسطینیان و شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی به حاشیه رانده شده بود.

مقامات و شهرک نشینان صهیونیست به اشتباه تصور می‌کردند که مردم فلسطین تسلیم شده و زانو زده‌اند و ملت‌های عربی نیز همین روش رژیم‌های سازش کار خود را در پیش می‌گیرند. اما این عملیات‌های استشهادی فلسطینیان همانند زلزله‌ای بود که زنگ خطر را برای اسرائیلی‌ها به صدا درآورد و به صهیونیست‌ها هشدار داد که ماه عسل آنها با رژیم‌های سازشکار به پایان رسیده است؛ همانطور که در نبرد شمشیر قدس در مه سال گذشته دیدیم که ارتش اسرائیل و سامانه گنبد آهنین که برخی از اعراب حوزه خلیج فارس قصد خرید آن را دارند، چگونه تحقیر شدند و موشک‌های تولید شده در نوار غزه، رژیم اشغالگر را به مدت 11 روز از جهان منزوی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...