جوانرود پتانسیل های فراوانی در حوزه گردشگری دارد


جوانرود پتانسیل های فراوانی در حوزه گردشگری دارد

کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به ویژگی های منحصربه فرد شهرستان جوانرود همچون آب و هوا ،طبیعت بکر ، زیبا و چشم نواز ،مهمان نوازی ، فرهنگ و هنر علاوه برآن نگاه اقتصادی به این شهرستان گفت: جوانرود پتانسیل های فراوانی برای توسعه گردشگری دارد که باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ منوچهر فخری روز پنجشنبه در چهارمین جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان جوانرود با تقدیر از فرماندار، شهرداران جوانرود و شروینه و اعضای ستاد خدمات سفر شهرستان جوانرود، افزود: اقدامات بسیار خوبی برای استقبال از مسافران و گردشگران انجام گرفته و با توجه به حضور زیاد مسافران و گردشگران در ایام سال نیاز است زیرساخت های لازم از جمله پارکنیگ های عمومی ، هتل و رستوران ها توسعه یابند تا بیش از پیش شاهد رونق اقتصادی در این شهرستان باشیم.

وی به راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در جوانرود اشاره کرد و اظهار داشت: برای معرفی هر چه بهتر این شهرستان، راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی ضروری است.

فخری به تعریض جاده بیاشوش به جوانرود اشاره کرد و یادآور شد: تعریض این مسیر افق روشنی برای توسعه شهرستان جوانرود دارد که در دستور کار است.

فرماندار جوانرود نیز به اقدامات انجام گرفته برای رفاه حال مسافران و گردشگران اشاره کرد و گفت: تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم تا خاطره خوبی برای مسافرانی که به این شهرستان سفر می کنند، ایجاد کنیم.

"رستگار یوسفی" افزود: در این ایام برای زیباسازی سیمای شهر بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شد و در حوزه های دیگر نیز از جمله امنیتی و انتظامی ، اسکان ، نظارت بر بازار ، بهداشت و... برنامه ریزی و اقدامات موثری انجام گرفته است.

وی به انتخاب شهرستان جوانرود به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر اشاره کرد و اظهار داشت: با احداث سالن آمفی تئاتر بستر لازم برای توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری از جمله تئاتر خیابانی فراهم می شود.

یوسفی به توسعه زیرساخت های شهرستان اشاره کرد و یاد آور شد: شهرستان جوانرود ظرفیت های فراوانی برای توسعه گردشگری دارد و از این رو برای توسعه زیر ساخت ها نیاز به نگاه ویژه مسئولان دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه هم به آمار گردشگران شهرستان جوانرود اشاره کرد و گفت: تاکنون ۶۰۰ هزار نفر به شهرستان جوانرود سفر کرده که از این تعداد ۴۲ هزار نفر نیز جاذبه های گردشگری آن دیدن کرده است.

جبار گوهری افزود: ۱۶ هزار نفر نیز در این شهرستان اسکان یافته اند.

وی به ظرفیت های خوب شهرستان جوانرود در زمینه های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: شهرستان جوانرود ظرفیت بسیار خوبی در زمینه سمن ها و سازمان های مردم نهاد دارد که می تواند در برگزاری جشنواره ها نقش موثری در توسعه گردشگری داشته باشند.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در