رهایی از چوبە دار پس از 7 سال حبس


رهایی از چوبە دار پس از 7 سال حبس

با تکمیل پرونده و درخواست قصاص توسط اولیاء دم پرونده و اعلام ختم تحقیقات و رسیدگی در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان کردستان حکم قصاص قاتل صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان از تحقق اولین سازش در پرونده قتل عمد در نخستین روزهای سال 1401 و نجات جان محکوم به قصاص پس از تحمل بیش از 7 سال حبس توسط صلح یار فعال سنندجی خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره قتل در شهرستان قروه و پس از تحقیقات اولیه توسط مقام قضائی و مرجع انتظامی قروه مشخص شد که فردی بر اثر نزاع جان خود را از دست داده است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: با تکمیل پرونده و درخواست قصاص توسط اولیاء دم پرونده و اعلام ختم تحقیقات و رسیدگی در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان کردستان حکم قصاص قاتل صادر شد.

وی اضافه کرد: در ادامه پرونده جهت اجرای حکم قصاص به شعبه پنجم اجرای احکام کیفری سنندج ارجاع می‌گردد و در نهایت پس از تشکیل جلسات متعدد توسط صلح یار فعال سنندجی و خانواده مقتول و با حضور ریش سفیدان و خیرین محلی، این تلاش‌ها به ثمر نشست و در آغازین روزهای کاری سال 1401، قاتل از دار مجازات رهایی یافت.

حجت الاسلام حسینی افزود : اولیاءدم با مصالحه و اخذ دیه رضایت خود را در پرونده اعلام نموده و با گذشت خود موجبات رهایی قاتل از دار مجازات را فراهم نمودند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به اینکه در سال گذشته نیز و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف و خیرین استان، تعداد 7 فقره پرونده منجر به صالح و سازش گردید، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جدید و با استفاده از ظرفیت بالای صلح یاران و خیرین استان کردستان، مردم فرهنگ دوست استان بخشش را جایگزین انتقام نموده و فرهنگ عفو و گذشت در جامعه بیش از پیش نهادینه شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط