مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی: حمل سلاح شکاری در روز طبیعت ممنوع است


مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی: حمل سلاح شکاری در روز طبیعت ممنوع است

بجنورد-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: حمل سلاح در روز طبیعت شروع به شکار تلقی می شود از این رو مردم از به همراه داشتن اسلحه در این روز خودداری کنند.

رضا شکاریان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه با حمل هرگونه اسلحه در روز طبیعت برخورد می شود اظهار داشت: گشت های این اداره کل در روز طبیعت تشدید شده است و نظارت ها و بررسی های لازم در این روز بر تخلفات زیست محیطی انجام می شود.

وی گفت: به مردم توصیه می شود حضورشان در طبیعت با تخلف زیست محیطی همراه نباشد، مردم به نحوی رانندگی کنند که منجر به مرگ هیچ جانداری نشود، همچنین به جای افروختن آتش با چوب یا خرید ذغال از کپسولهای سفری گازی کوچک استفاده شود.

وی افزود: مردم با حضور در طبیعت، از ایجاد هر نوع آلودگی صوتی، مواد منفجره و ترقه پرهیز کنند زیرا گوش حیوانات چندین برابر گوش انسان به صدا واکنش نشان می دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: مردم از ظروف یکبار مصرف و پلاستیکی استفاده نکنند و زباله ها را در طبیعت رها نگذارند.

شکاریان از توزیع کیسه های پلاستیکی در روز طبیعت خبر داد و گفت: مردم در صورت امکان کیسه پلاستیک با خود داشته باشند و زباله ها را تفکیک کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم به هیچ عنوان وارد مناطق حفاظت شده نشوند گفت: این مناطق از نظر تنوع زیستی آسیب پذیری بیشتری دارند، به مردم توصیه می شود از جایگاه‌های مخصوص اسکان مسافران که توسط شهرداری‌ها تهیه شده است، استفاده کنند.

وی گفت: مردم طبیعت را به گونه‌ای ترک کنند که گویی هرگز به آن منطقه نرفته‌اند، از نوشتن یادگاری روی سنگ‌ها و دیوار پناهگاه‌ها و نازیبا کردن کوهستان خودداری کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: از مردم و دوست داران طبیعت انتظار می رود در صورت مشاهده تخلف زیست محیطی و تخریب محیط زیست و آسیب به حیوانات آن را با شماره ۱۵۴۰ که سامانه رسیدگی به شکایات زیست محیطی است تماس بگیرند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت