زیرساخت‌های درمانی جنوب سیستان و بلوچستان با رشد جمعیت تناسب ندارد


زیرساخت‌های درمانی جنوب سیستان و بلوچستان با رشد جمعیت تناسب ندارد

چابهار - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی ایرانشهر با بیان اینکه زیرساخت‌های درمانی جنوب سیستان و بلوچستان با رشد جمعیت تناسب ندارد گفت: تکمیل و تامین زیرساخت‌های بهداشت و درمان از ضروریات این منطقه است.

به گزارش روز جمعه ایرنا، سعید موحد در بازدید از مراکز درمانی و بهداشتی شهرستان‌های راسک، قصرقند و نیکشهر اظهار داشت: کیفیت خدمات‌دهی در مراکز درمانی موجود باید افزایش پیدا کند.

وی در بازدید از مرکز جامع سلامت روستایی پارود شهرستان راسک، مشکلات و کمبودهای این مرکز را مورد بررسی قرار داد و برنامه‌هایی برای رفع نواقص و بررسی آن‌ها را در هیات رئیسه در دستور کار قرار داد.
موحد تسریع ساخت پروژه احداث تسهیلات زایمانی پارود را از الزامات و اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر دانست.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر همچنین از بخش‌های مختلف بیمارستان ولایت راسک بازدید کرد و طی جلسه ای در شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، کمبودهای موجود را مورد ارزیابی قرار داد و این نشست مصوباتی در راستای تربیت و بهبود وضعیت نیروی انسانی، توسعه بیمارستان، احداث پانسیون پزشکان و تسریع عملیات احداث پروژه‌های بهداشتی، تکمیل ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی و سایر موارد به دنبال داشت.
وی در حاشیه این بازدید تاکید کرد: تربیت و جذب نیروی انسانی بومی برای هر منطقه از مهمترین اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی است و جذب نیروهای خدماتی و اداری غیربومی در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه، ممنون است و این موضوع به‌صورت بخشنامه به تمامی شبکه‌های بهداشت و درمان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ابلاغ شده است.

موحد پس از بازدید از پروژه احداث اورژانس بین راهی لاشار کاهی و با هدف بررسی وضعیت بهداشت و درمان شهرستان قصرقند از این شهرستان بازدید کرد و محل احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی قصرقند، مرکز جامع سلامت دمبیگان، مرکز خدمات جامع سلامت شهری قصرقند، و پروژه احداث آزمایشگاه مرکزی مورد بازدید قرار گرفت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر پس از دیدار با پرسنل نسبت به شبانه‌روزی شدن مرکز خدمات جامع سلامت شهری قصرقند تاکید کرد و گفت : احداث بیمارستان قصرقند از ضروریات بهداشت و درمان در این شهرستان است اما تا زمان احداث و تکمیل این بیمارستان، استفاده بهینه از فضای بهداشتی و درمانی موجود حائز اهمیت است و در این راستا فعال شدن مرکز جامع سلامت دمبیگان با تمامی ظرفیت، و شبانه روزی شدن مرکز خدمات جامع سلامت شهری قصرقند و تکمیل کادر نیروی انسانی را دنبال خواهیم کرد.

تیم مدیران دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر همراه با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، در راستای بررسی وضعیت بهداشت و درمان نیکشهر راهی این شهرستان شدند که سایت قدیم بیمارستان ٢٢ بهمن، کلینیک تخصصی، مجتمع آموزش عالی سلامت، شبکه بهداشت و درمان و بخش های مختلف بیمارستان محمدرسول الله (ص) مورد بازدید قرار گرفت.

موحد در نشستی بر استفاده بهینه از فضای موجود بخصوص فضای سایت قدیم بیمارستان ٢٢ بهمن و سایت آموزشی مجتمع آموزش عالی سلامت و بیمارستان محمد رسول الله (ص) ، تربیت نیروی درمانی بومی، تکمیل نواقص و بهبود وضعیت خدمات دهی در کلینیک تخصصی با استقرار داروخانه و تسریع احداث آزمایشگاه، حل مشکل تهویه و سرمایش بیمارستان محمد رسول‌ الله (ص) تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در دیدار با پرسنل ضمن تبریک سال نو از زحمات شبانه‌روزی آن‌ها قدردانی کرد.

وی همچنین در ادامه سفر خود از طرح احداث بیمارستان ٣٢ تختخوابی شهرستان سرباز بازدید کرد.

دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان را تحت پوشش دارد. با توجه به وسعت این منطقه، معین‌الدین سعیدی نماینده مردم شهرستان‌های زرآباد، کُنارک، چابهار، دشتیاری، نیکشهر، قصرقند و راسک چندین مرتبه در صحن علنی مجلس خواستار استقلال دانشگاه علوم پزشکی چابهار شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف خونین اتوبوس مسافربری با تریلی در جاده مهریز + وضعیت مصدومان