هفته بیست و یکم مسابقات اسبدوانی گنبد پایان یافت


هفته بیست و یکم مسابقات اسبدوانی گنبد پایان یافت

گنبدکاووس- ایرنا - روز دوم و پایانی هفته 21 مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه - بهاره گنبدکاووس با رقابت 72 راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در هشت دور، عصر امروز جمعه باحضور تماشاگران در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار و با معرفی اسب‌های برنده پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور نخست این مسابقات ۱۰ راس اسب‌ بیش از سه سال نژاد ترکمن هندیکاپ کلاس یک به مسافت ۲ هزار و ۲۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب "یاد دیگجه"، زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های "یادگار جاهد" و "صولت خان سام" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس ۶ بود و با حضور ۱۰ راس اسب به مسافت ۲ هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب "ریو لیزا" اول شد و اسب‌های "پارسا خان" و "جان دی وان" به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم روز دوم و پایانی هفته ۲۱ مسابقات سوارکاری کورس پاییزه - زمستانه - بهاره گنبدکاووس بازهم ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون هندیکاپ کلاس ۶ بود که با شرکت ۱۰ راس اسب و به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب "بی صدا" با پیشی گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های "ساکانا" و "ترانه حکیم" به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور چهارم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد "ریتد کاندیشن" کلاس یک بود، با شرکت هشت راس اسب به مسافت ۲ هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و اسب "بست می سلکشن" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های "تونیکس" و "اونیکس" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور پنجم این مسابقات میان اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون "ریتد کاندیشن" کلاس یک بود که با شرکت ۱۰ راس اسب و به مسافت ۲ هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب "آلپار" اول شد و اسب‌های "پرنس آلپ" و "ناز قورام" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور ششم روز دوم و پایانی هفته ۲۱ مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه - بهاره گنبدکاووس که ویژه اسب‌های سه ساله نژاد دوخون کلاس (maiden) بود، با شرکت ۹ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و اسب "سلهان" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های "کوئین بولت" و "تاوا گون" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت دور هفتم میان ۱۱ راس اسب‌ بیش از سه سال نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس ۶ بود که به مسافت هزار و ۷۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب "جاناول" اول شد و اسب‌های "فوکوس ول" و "فوکوس هور" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور هشتم و پایانی که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس سه بود با شرکت چهار راس اسب به مسافت هزار و ۷۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب "سباستین" اول شد و اسب‌های "فیوری" و "اس اچ بوسفال" به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز دوم و پایانی هفته ۲۱ این مسابقات در پایان مبلغ ۶ میلیارد و ۹۴۸ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

قرار است سه هفته پایانی مسابقات سوارکاری کورس پاییزه - زمستانه - بهاره گنبدکاووس بعد از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود اما از ۲ سال پیش با شیوع ویروس کووید ۱۹ از حضور تماشاگران در برخی هفته‌ها به سبب وضعیت قرمز کرونایی جلوگیری می‌شد.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سوارکاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس