نخستین دوچرخه هوایی کشور در مجموعه گردشگری هیرلند استان اردبیل افتتاح شد


نخستین دوچرخه هوایی کشور در مجموعه گردشگری هیرلند استان اردبیل افتتاح شد

اردبیل-ایرنا- نخستین طرح دوچرخه هوایی کشور در مجموعه گردشگری هیرلند ( مجموعه گردشگری پل معلق شیشه ای) شهر هیر در 25 کیلومتری اردبیل افتتاح شد.

به گزارش ایرنا مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در آیین افتتاح دوچرخه سواری هوایی مجموعه گردشگری پل معلق یا هیرلند شهر هیر گفت: اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از طرح‌های بدیع و خلاقانه حمایت می‌کند.

نادر فلاحی با بیان اینکه میراث فرهنگی از تمام سرمایه گذاران بخش گردشگری حمایت می‌کند، تاکید کرد: گردشگری استان اردبیل ظرفیت‌های قابل توجهی در جذب گردشگری و ارتقای توان اقتصادی استان دارد و تمام مدیران ارشد استان و مسئولان از سرمایه گذاری در حوزه صنایع دستی و گردشگری حمایت کرده و تلاش می‌کنند موانع موجود در این مسیر را برطرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای تامین زیر ساخت مورد نیاز این مجموعه گردشگری ورزشی و هیجانی از جمله جاده دسترسی و پارکینگ ۲۵ میلیارد ریال اختصاص می‌یابد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: به جرات می‌توان گفت شهر هیر به یکی از قطب‌های گردشگری ورزش‌های هیجانی کشور تبدیل شده است.

فلاحی گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در راستای عمل به شعار سال ابلاغی مقام مظعم رهبری و اشتغال آفرینی در استان از طرح‌های بدیع، قوی و خلاق حمایت می کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم امیدآفرینی در جامعه گفت: همانطور که حفاظت از میراث فرهنگی وظیفه این اداره کل است، ایجاد شور و شعف در بین مردم و جامعه نیز از اولویت‌های این اداره کل است تا مردم به آینده امیدوار باشند در واقع تولید در اداره کل میراث فرهنگی ارائه خدمات به مردم است.

همچنین در این مراسم مدیرعامل مجموعه گردشگری هیرلند گفت: در مجموع شش و نیم میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده است.

به گفته محمد امیدوار ده خط دوچرخه در مجموع ۲۵۰متر به صورت رفت و برگشت این مسیر را طی خواهد کرد.

وی با اشاره به رعایت مسائل ایمنی در این خط دوچرخه هوایی گفت: این پروژه بر اساس اصول مهندسی و رعایت تمام اصول ایمنی اجرا شده و هیچ خطری برای دوچرخه سواران نخواهد داشت.

مدیر عامل مجموعه گردشگری هیر همچنین درخصوص اشتغال زایی این طرح گردشگری ورزشی و هیجانی گفت: در این طرح زمینه اشتغال ۳۶ نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.

امیدوار همچنین با اشاره به برنامه های آتی در این مجموعه گردشگری گفت: ساخت ۵۰ سوئیت اقامتی در مجموعه هیرلند در دستور کار است و با رفع مشکل معارض زمین، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

به گفته مدیر عامل مجموعه گردشگری هیرلند در مجموع تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان در این مجموعه سرمایه گذاری شده و زمینه اشتغال ۸۰ نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، مجموعه گردشگری هیرلند که بزرگترین پل معلق کف شیشه ای در آن واقع شده، دارای بخشهای مختلفی مانند جامپیینگ، دوچرخه سواری هوایی، زیف لاین بزرگسالان و کودکان، پارک هیجانی برای بزرگسالان و کودکان، ترامپولی و سایر تفریحات هیجانی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور