آیت الله ری شهری شخصیت بی نظیری داشت


آیت الله ری شهری شخصیت بی نظیری داشت

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله محمدی ری شهری، تولیت فقید آستان مقدس حضرت سیدالکریم(ع)، در مصلای امام علی(ع) این بارگاه ملکوتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان،مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله محمدی ری شهری​ با حضور حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، رئیس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، تولیت آستان قدس رضوی و تولیت مسجد مقدس جمکران، هیئات عالی و نمایندگان تولیت های آستان های مقدس کشور عراق، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسئولین شهرستان ری، ائمه جمعه و جماعات، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی از اعضا مجلس خبرگان رهبری، شخصیت های علمی و دانشگاهی کشور، برخی از استانداران و دیگر مسئولین کشوری و لشگری، اصناف و کسبه و مردم شریف و شهید پرور شهرستان ری و تهران برگزار گردید.

بنابراین گزارش آیت الله حسینی بوشهری ضمن ایراد سخنرانی با اشاره به سجایا و ویژگی های این مبارز انقلابی و نسوح گفت: مرحوم آیت الله ری شهری انسانی بود که در راه احیاء امر اهل بیت تا آخرین لحظات زندگی از پای ننشست و با تمام توان و وجودش در همه مسئولیت هایی که از ابتدای انقلاب داشت به عنوان مدیری توانمند ظاهر شد.

وی افزود: انسان در نظام خلقت دارای جایگاه رفیعی است و قرآن انسان را موجودی ممتاز معرفی نموده و در جای جای قرآن از عظمت انسان و جایگاه او سخن به میان آمده و او را خلیفه الله بیان میکند و خلق تمام مواهب را برای انسان ذکر می نماید.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین اظهار داشت: در سیر تکامل انسانی، استعدادهای انسان باید به فعلیت برسد و طبق روایات، عقل به عنوان حجت باطنی اولین نیاز او ارزیابی می شود و اگر کسی پیروی از عقل را از دست داد جایگاهش جهنم است.

وی ابراز داشت: رسولان الهی حجت ظاهری هستند که به عنوان عامل دوم باید مورد پیروی انسان واقع شوند که مسیر سعادت را برای انسان تبیین میکنند و در آخر عنصر پیروی از عالمان دین به ویژه در عصر غیبت که همچون چراغ های فروزان در جامعه نورافشانی می کنند، از عوامل سعادت انسان می باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اهمیت تکریم علما و هادیان دین، تصریح کرد: مجلس تکریم یک عالم عامل مانند آیت الله ری شهری طبق نص کلام رسول خدا، تکریم پیامبر(ص) است و تکریم پیامبر خدا(ص) تکریم پروردگار عالم است و به واقع در این مجال بیان ابعاد شخصیتی این عالم ربانی ادا نخواهد شد.

عضو خبرگان رهبری خاطر نشان ساخت: عالمانی که در روایات از آنان به عنوان ستارگان آسمان یاد شده است و مستحق تکریم اند، افرادی هستند که روح خدا ترسی در آنان متبلور و نفعشان به جامعه می رسد و به هیچ وجه در انزوا نیستند؛ بلکه در میان مردم قرار دارند و در مسیر رفع مشکلات آنان کوشش می کنند.

وی افزود: آیت الله ری شهری شخصیت بی نظیری است که منشأ خیرات و برکات بوده و در مراحل بسیار حساس انقلاب نقش آفرینی کرده و در هر مقطعی مطابق با نیاز و اقتضاء به فعالیت های سیاسی و علمی پرداخته که در سنگر علم از محضر شخصیت های ممتازی مانند مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی، حضرت آیت الله وحید خراسانی و مرحوم حضرت آیت الله تبریزی و مرحوم حضرت آیت الله مشکینی کسب فیض نموده است.

آیت الله حسینی بوشهری با تبیین خدمات آن فقید سعید اظهار داشت: اداره و توسعه آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، تأسیس موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث که این موسسه حقیقتا احیاگر امر اهل بیت بوده و آن عالم وارسته با تأسیس این مرکز در واقع نشان داد که به توسعه معارف اهل بیت در میان نسل جوان دانشجو و همچنین طلبه می اندیشیده است.

وی در پایان گفت: ایشان در همه ابعاد سیاسی، فرهنگی، علمی و اداری شخصیتی برجسته داشت و با روش منحصر به فرد خود توانسته بود اندیشه های مختلف را به جهت فعالیت های علمی در کنار هم در مؤسسه دارالحدیث جمع کند.

آیت الله محمد محمدی ری شهری، یار امین و شجاع انقلاب اسلامی، عضو مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام، شامگاه یکم فروردین ماه در سن 76 سالگی به علت بیماری در بیمارستان خاتم الانبیاء تهران، دارفانی را وداع گفت و به لقاءالله پیوست.

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن