تیم های واکنش سریع هلال احمر در مناطق تفرجگاهی قزوین مستقر شدند


تیم های واکنش سریع هلال احمر در مناطق تفرجگاهی قزوین مستقر شدند

قزوین - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قزوین از آماده باش و استقرار نیروهای عملیاتی در نقاط پر خطر استان خبر داد و گفت: همزمان با روز طبیعت تیم های واکنش سریع هلال احمر استان برای امدادرسانی به موقع به شهروندان در مناطق تفرجگاهی و کوهستانی مستقر شده‌اند.

حکمت اله هاشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با روز طبیعت ۲۳ پایگاه امداد و نجات با ۱۰۰ نفر نیروی عملیاتی از نجاتگران در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

این مسوول گفت: با توجه به اینکه برخی از شهروندان در روز طبیعت، صعود به ارتفاعات و تپه ها اطراف شهرهای محل سکونت دارند و برای جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی هماهنگی هایی صورت گرفت تا نیروهای عملیاتی برای امدادرسانی حوادث احتمالی در نقاط مختلف استان مستقر باشند.

وی با اشاره به استقرار تیمهای واکنش سریع در منطقه کوهستانی فدک(باراجین) اظهار داشت پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و بین شهری جمعیت هلال احمر استان به منظور امدادرسانی به حوادث ترافیکی و حوادث جاده‌ای فعال هستند و جانمایی محل استقرار تیم های واکنش سریع برادران و خواهران در محدوده بوستان ها، تفرجگاهها و مناطق کوهستاتی است.

به گفته وی در صورت وقوع حادثه احتمالی هموطنان علاوه بر تماس با سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر استان می توانند حوادث جاده ای و کوهستانی را به پایگاههای جاده ای مستقر در محورهای مواصلاتی استان اطلاع دهند.

این مسوول با تاکید بر لزوم رعایت ایمنی در روز طبیعت افزود:‌ از تمامی مردم عزیز و فهیم در خواست می‌کنیم که برای سپری کردن روزهای پایانی تعطیلات نوروز و همچنین روز طبیعت خونسردی خود را حفظ کرده با آرامش کامل در مسیرهای ارتباطی و جاده های درون شهری رانندگی کرده و در صورت بروز حادثه با مرکز کنترل هماهنگی عملیات امداد و نجات ندای امداد شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

وی تصریح کرد: از تمامی مردم درخواست می‌شود در روز طبیعت، با رعایت اصول ایمنی، روزی شاد و مفرح برای خود و خانواده‌شان رقم زنند.

طرح ملی امداد و نجات نوروزی" از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ در سراسر کشور در حال اجراست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان