10 فیلم بیت کوینی ویژه سیزده بدر


10 فیلم بیت کوینی ویژه سیزده بدر

با وجود محبوبیت روزافزون بیت‌کوین در سراسر جهان، فیلم‌ها مستنداتی در مورد این رمزارز مشهور تا کنون ساخته شده که از جمله آنها می‌توان به من ساتوشی هستم، زندگی بر پایه بیت‌کوین، بانکداری در بیت‌کوین و غیره اشاره کرد.

بانکداری در بیت‌کوین (Banking on Bitcoin) من ساتوشی هستم (I am Satoshi) ظهور و صعود بیت‌کوین (The Rise and Rise of Bitcoin) بیت‌کوین: پایان پولی که ما می‌شناسیم (Bitcoin: The End of Money As We Know It) زندگی بر پایه بیت‌کوین (Life on Bitcoin) بیت‌کوین در اوگاندا – قدرت‌بخش مردم (Bitcoin in Uganda – Empowering People) بیت‌کوین در آرژانتین (Bitcoins in Argentina) پدیده بیت‌کوین (The Bitcoin Phenomenon) بشارت بیت‌کوین (The Bitcoin Gospel) تجربه بیت‌کوین (The Bitcoin Experiment)

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ از زمانی که بیت‌کوین شروع به تبدیل شدن به تیتر اخبار در رسانه‌های اصلی کرد، مستندهای بیشتری برای بررسی این انقلاب فناوری جدید تولید شده است.

با توجه به ایام نوروز و روز سیزده بدر، افرادی که به حوزه رمزارزها علاقه دارند، می‌توانند چند فیلم جذاب درباره بیت‌کوین را تماشا کنند.

بانکداری در بیت‌کوین (Banking on Bitcoin)

10 فیلم بیت کوینی ویژه سیزده بدر

بانکداری در بیت‌کوین، یکی از بهترین فیلم‌ها درباره این رمزارز است. این مستند 83 دقیقه‌ای، نگاهی عمیق به اینکه بیت‌کوین چیست و زندگی مردم را به چه صورت خواهد کرد، دارد. در این مستند بررسی می‌شود که چگونه پول در سیستم‌های متمرکز مانند بانک دخیل بوده و چگونه ناکارآمد و غیرموثر شده است.

بانکداری در بیت‌کوین به دنبال این است که به بینندگان بفهماند چرا بیت‌کوین جایگزین خوبی برای پول است. علاوه بر این، توضیح می‌دهد که این تنها پول قابل اعتماد و به دور از فساد یا دستکاری است.

اگر می‌خواهید بدانید چرا بسیاری از مردم به آینده بیت‌کوین اعتقاد دارند، بانکداری در بیت‌کوین را تماشا کنید.

من ساتوشی هستم (I am Satoshi)

10 فیلم بیت کوینی ویژه سیزده بدر

من ساتوشی هستم یک مستند 52 دقیقه‌ای بیت‌کوین است که توسط تومر کانتور ساخته شده است. این مستند برنده «خلاق‌ترین ویدیو» در جوایز بلاکچین در سال 2014 شد.

کانتور قادر است تصویر واضحی از تفاوت‌های بین ارزهای دیجیتال و بانکداری سنتی ترسیم کند. او از یک رویکرد تحقیقی برای کشف رابطه بین بیت‌کوین و سیستم مالی گسترده‌تر استفاده می‌کند.

زمینه‌های آموزش، نرم‌افزار و خرده‌فروشی، در میان سایر موارد، قبلاً تحت تأثیر پلتفرم‌های منبع باز دچار اختلال شده‌اند، در حالی که صنعت بانکداری دست نخورده باقی مانده است.

من ساتوشی هستم یک مستند عالی برای هر کسی است که می‌خواهد بینشی در مورد بیت‌کوین به دست آورد.

ظهور و صعود بیت‌کوین (The Rise and Rise of Bitcoin)

10 فیلم بیت کوینی ویژه سیزده بدر

ظهور و صعود بیت‌کوین نگاهی به طی مسیر بیت‌کوین به عنوان یک ارز دیجیتال دارد. این فیلم بیت‌کوینی توسط دانیل مرس به همراه نیکلاس مرس و پاتریک لوپ تهیه شده است. در این فیلم چندین پذیرنده اولیه و کارآفرینان پیشرو استارت‌آپ بیت‌کوین از جمله برایان آرمسترانگ، گوین اندرسن و مارگوکس آودیسیان حضور دارند.

ظهور و صعود بیت‌کوین فراز و نشیب‌های بیت‌کوین را در طول سال‌ها و همچنین اتفاقاتی که باعث شد این ارز دیجیتال به تیتر اخبار تبدیل شود را به صورت مستند نشان می‌دهد.

از آنجا که ظهور و صعود بیت‌کوین هیچ اصطلاح فنی ندارد، مستندی عالی برای مبتدیان علاقه‌مند به بیت‌کوین است.

بیت‌کوین: پایان پولی که ما می‌شناسیم (Bitcoin: The End of Money As We Know It)

10 فیلم بیت کوینی ویژه سیزده بدر

بیت‌کوین: پایان پولی که ما می‌شناسیم، مستندی از تورستن هافمن است که بینندگان را در طول تاریخ پول به دوران وال استریت می‌برد.

مستند یک ساعته بیت‌کوین سوالات معتبری را برای فهمیدن اینکه بیت‌کوین پول آینده است یا دستورالعملی برای فاجعه مالی، مطرح می‌کند.

هافمن به دنبال این است که به بینندگان نشان دهد بیت‌کوین تا چه اندازه برای سیستم پولی جهانی مخرب است.

زندگی بر پایه بیت‌کوین (Life on Bitcoin)

10 فیلم بیت کوینی ویژه سیزده بدر

زندگی بر پایه بیت‌کوین مستندی است که در سال 2013 توسط یک زوج به نام‌های آستین و بکی کریگ ساخته شد که تصمیم گرفتند 90 روز اول زندگی زناشویی خود را فقط با بیت‌کوین سپری کنند.

یک بحث رایج در بین بدبینان نسبت به بیت‌کوین این است که نمی‌توان از آن برای خرید اقلام کاربردی روزمره به همان روش «پول سنتی» استفاده کرد. این زوج می‌خواستند ثابت کنند که این افراد اشتباه می‌کنند.

بیت‌کوین در اوگاندا – قدرت‌بخش مردم (Bitcoin in Uganda – Empowering People)

10 فیلم بیت کوینی ویژه سیزده بدر

بیت‌کوین در اوگاندا یک مستند پنج دقیقه‌ای است که مزایای استفاده از بیت‌کوین و تأثیر آن بر زندگی مردم کشورهای در حال توسعه مانند اوگاندا را نشان می‌دهد.

این فیلم کوتاه نشان می‌دهد که چگونه یک دانش‌آموز اوگاندایی به نام رونالد به خانواده خود در ایالات متحده وابسته است تا برای پرداخت شهریه برای او پول بفرستند.

شوهر خواهر رونالد به همسرش پیشنهاد کرد که پس از ناامیدی از سیستم‌های انتقال پول قدیمی و گران قیمت، شروع به ارسال بیت‌کوین به رونالد کند.

بیت‌کوین در اوگاندا یک مستند عالی برای افرادی است که علاقه‌مند به دیدن چگونگی تغییر زندگی‌ها توسط بیت‌کوین و قدرت بخشیدن به مردم در اقتصادهای نوظهور هستند.

بیت‌کوین در آرژانتین (Bitcoins in Argentina)

10 فیلم بیت کوینی ویژه سیزده بدر

بیت‌کوین در آرژانتین توسط BitcoinFilm.org تولید شده که بیت‌کوین در اوگاندا را نیز ساخته است. طرفداران بیت‌کوین معتقدند که بیت‌کوین می‌تواند جایگزین خوبی برای کشورهایی باشد که ارز فیات آنها در حال سقوط است. چرا؟ زیرا این یک ارز غیرمتمرکز و به دور از کنترل دولت است که می‌تواند شهروندان را قادر سازد در صورت بی ثباتی یک پول ملی به تجارت جهانی ادامه دهند.

در بیت‌کوین در آرژانتین، خواهید دید که چگونه آرژانتینی‌ها شروع به استفاده از بیت‌کوین به عنوان ارز جایگزین در دوره بی‌ثباتی اقتصادی برای محافظت از ثروت و معیشت خود کردند.

پدیده بیت‌کوین (The Bitcoin Phenomenon)

10 فیلم بیت کوینی ویژه سیزده بدر

پدیده بیت‌کوین یک مستند محصول 2014 است که بر تاریخچه، ایدئولوژی‌ها و درگیری‌های بین پذیرندگان اولیه تمرکز دارد.

این مستند 44 دقیقه‌ای رهبران جنبش بیت‌کوین مانند گوین اندرسن را به تصویر می‌کشد که در مورد چگونگی تعامل با ساتوشی ناکاموتو و کمک به وی و پس از خواندن وایت پیپر چگونگی متقاعد شدن او مبنی بر اینکه آینده به بیت‌کوین تعلق دارد صحبت می‌کند.

پدیده بیت‌کوین برای افرادی که علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساتوشی ناکاموتو و نحوه شروع به کار بیت‌کوین هستند ایده آل است.

بشارت بیت‌کوین (The Bitcoin Gospel)

10 فیلم بیت کوینی ویژه سیزده بدر

بشارت بیت‌کوین یک مستند 48 دقیقه‌ای است که توسط Indigenous Films در سال 2015 تولید شده است. این فیلم هدف از داشتن بیت‌کوین، بحران مالی 2008 و اینکه چرا بانک‌های مرکزی از بیت‌کوین می ترسند را مستند می‌کند.

این مستند برخی از نام‌های محبوب در جامعه بلاکچین مانند آندریاس آنتونوپولوس را به نمایش می‌گذارد و به این موضوع می‌پردازد که آیا ممکن است مردم پول خود را بسازند که به طور بالقوه می‌تواند جایگزین بانک‌ها شود یا خیر.

بشارت بیت‌کوین، این رمزارز را به عنوان جایگزینی برای سیستم مالی موجود معرفی می‌کند.

تجربه بیت‌کوین (The Bitcoin Experiment)

10 فیلم بیت کوینی ویژه سیزده بدر

تجربه بیت‌کوین یک مستند 39 دقیقه‌ای است که بینندگان را به سفری جاده‌ای در سراسر اسکاندیناوی می‌برد تا اطلاعات بیشتری درباره بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال داشته باشند.

سوال مهمی که آموند سولی اسوین در سفر خود روی آن تمرکز می‌کند این است که آیا اسکاندیناوی برای بیت‌کوین آماده است یا خیر.

در طول مسیر، او با کاربران بیت‌کوین، علاقه‌مندان، مخالفان، مقامات دولتی و وکلا چت می‌کند تا بفهمد دیدگاه‌ها نسبت به بیت‌کوین در اسکاندیناوی چگونه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها