اهم اخبار نوروزی استانهای ایرنا / ازدحام مسافران، بارش ها، ترافیک، تصادف، هجدهمین سفر استانی و...


اهم اخبار نوروزی استانهای ایرنا / ازدحام مسافران، بارش ها، ترافیک، تصادف، هجدهمین سفر استانی و...

استان‌ها- ایرنا- معرفی آثار تاریخی، میراث فرهنگی و مراکز گردشگری سراسر کشور، سفرهای نوروزی، وضعیت جاده‌ها و آب و هوا،وضعیت اسکان مسافران، فعالیت بازارها و سفرهای مسئولان از مهم‌ترین محورهای خبری مراکز استانی ایرنا در روزهای پایانی سال 1400 و روزهای آغازین سال جدید بوده است.

همزمان با فرارسیدن روزهای پایانی سال و ایام نوروز، اقشار مختلف مردم به تعطیلات عیدانه می‌روند؛ اما در این میان، برای برخی گروه‌های شغلی، تعطیلی وجود ندارد و آنها در نوروز نیز به کار خود ادامه می‌دهند که خبرنگاران از آن جمله هستند.

مراکز و دفاتر استانی ایرنا در این ایام نیز همچنان پرتلاش بود و با تولید بیش از هزاران عکس، خبر و گزارش در موضوعات مختلف اطلاعات کاملی از وضعیت آب و هوا، راه ها و جاده ها، نقاط تاریخی، گردشگری و تفریحی و پوشش سفر مسولان را در اختیار مخاطبان قرار داد.

گروه اخبار استانهای ایرنا با تشکیل پرونده خبری نوروز ۱۴۰۱ در نگارستان ایران در قالب گزارش، تصویر و فیلم به معرفی جاذبه های گردشگری سراسر کشور پرداخت و در ادامه گزارش هایی از وضعیت آب و هوای استان ها در ایام نوروز با عناوین وضعیت آب و هوای ایران در تاریخ ۱/۱/۱ ، تداوم بارش ها و بسته شدن راه های ارتباطی/مسافران تجهیزات زمستانی داشته باشند ، بارش ها در راه است/ ضرورت اطلاع از وضعیت جوی و ترافیکی پیش از سفر و آخرین وضعیت بارش ها در ۵ استان کشور/لغزندگی جاده ها،احتمال سیلاب و آبگرفتگی منتشر کرد.

تهیه گزارشی از حوادث جاده ای در نوروز ۱۴۰۱ با عنوان تصادفاتی که زنجیروار جان می‌گیرد و استقبال مردم از سفرهای نوروزی با عنوان نوروز و ازدحام مسافر در شهرهای گردشگرپذیر و آمادگی بازار و ضعیت کالاهای اساسی در استانها برای ضیافت ماه رمضان بخش دیگری از تولیدات گروه استان های ایرنا در این ایام بود.

گروه اخبار استان ها به روال روزها و هفته های گذشته همچنین در ایام نوروز انتشار گزارش روزانه از آخرین وضعیت مبتلایان و فوتی های کرونا دراستان ها و گزارشی از مهمترین سخنان امامان جمعه سراسر کشور در نماز جمعه را در دستور کار قرار داد.

مراکز و دفاتر استانی ایرنا در سراسر کشور نیز در ایام نوروز تلاش کردند تا با انعکاس آخرین اخبار ملی و استانی، ضمن حفظ جریان اطلاع رسانی، شرایط را برای استفاده هر چه بهتر مردم و مسافران از تعطیلات و مسافرت‌های نوروزی فراهم کنند که در ادامه مروری داریم به مهم‌ترین مطالب منتشر شده توسط خبرنگاران ایرنا در استان‌های مختلف:

استان اصفهان

استان اصفهان از قطب‌های اصلی میراث فرهنگی و آثار تاریخی کشور بوده و جزو مقاصد اصلی گردشگران محسوب می‌شود. بر این اساس دفتر نمایندگی ایرنا در استان اصفهان با انتشار گزارش‌های اصفهان با طعم ترش و شیرین، غرب اصفهان، جورچین جاذبه های گردشگری و اصفهان موزه ای تاریخی و طبیعی برای گردشگران تلاش داشته به معرفی جذابیت‌های این استان در ایام نوروز بپردازد.

انتشار فیلم‌های روایت‌هایی از موسیقی ارامنه جلفای نو، سیَلک کاشان و تمدن یکجانشینی ۸۰۰۰ ساله، اصفهان بر سکوی سوم گردشگری نوروزی؛ گزارش ایرنا از شرایط مسافران، راویان فرهنگ و تاریخِ ایران در نوروز و خانه بروجردی‌های کاشان نگین معماری اصیل ایرانی از تولیدات جالب توجه برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان اصفهان است.

اهم اخبار نوروزی استانهای ایرنا / ازدحام مسافران، بارش ها، ترافیک، تصادف، هجدهمین سفر استانی و...

همچنین عکاسان ایرنا در نصف جهان با انتشار مجموعه عکس‌های آبشار سمیرم، مسافران نوروزی در باغ فدک اصفهان، مسابقات نمادین چوگان در میدان نقش جهان اصفهان و آتشکده اصفهان زیبایی‌ها و حال و هوای بهاری این استان را به تصویر کشیدند.

اخبار مربوط به سفرهای نوروزی، اسکان گردشگران و همچنین مشکلات مربوط به مسافران نیز در مرکز توجه بوده به طوری که با انتشار گزارش تلخ و شیرین کام گردشگران نوروزی در اصفهان؛ مسافران از گرانی اسکان می‌گویند، تلاش شده به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسافران نوروزی یعنی گرانی هتل و اقامتگاه در ایام نوروز پرداخته شود.

بازگشت واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید، ساعت زمین، تحولات مربوط به شیوع کرونا و جاری شدن مجدد آب در زاینده رود نیز از جمله محورهای تولیدی ایرنا در استان اصفهان بوده است.

در کاشان نیز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان معرفی شد.

استان اردبیل

استان اردبیل نوروز ۱۴۰۱ را با بارش های سنگین برف آغاز کرد به طوری که مسیر دهها روستا در روزهای ابتدایی سال جدید، بسته شد و به علت بارش ها در گردنه الماس، خودروها در جاده های کوهستانی گرفتار شدند.

با توجه به ریزش سنگین برف، بخش عمده از تولیدات ایرنا در استان اردبیل به اخبار مربوط به وضعیت آب و هوا، بارش‌ها، انسداد جاده ها و تلاش برای بازگشایی مسیر اختصاص یافت.

در حالی که سایر استان ها در حال دید و بازدید نوروزی بودند، همزمان جشنواره ساخت آدم برفی در مشگین‌شهر برگزار و نخستین دوچرخه هوایی کشور در مجموعه گردشگری هیرلند استان اردبیل افتتاح شد.

اهم اخبار نوروزی استانهای ایرنا / ازدحام مسافران، بارش ها، ترافیک، تصادف، هجدهمین سفر استانی و...

مرکز اردبیل با انتشار گزارش های استان اردبیل، آماده میزبانی میهمانان نوروزی، لحظات داغ دیدارهای نوروزی در نخستین ساعات روز عید در اردبیل و استان اردبیل؛ قطب گردشگری و چشمه‌های آبگرم و مجموعه های عکس های بازار اردبیل در آستانه نوروز و هفت سین های نوروزی، حال و هوای مردم این استان در استقبال از بهار را به تصویر کشید.

اخبار مربوط به کرونا، وضعیت صادرات کالا از پایانه های مرزی، اقدامات برای تحقق شعار سال و اجرای پروژه های عمرانی نیز در روزهای ابتدایی سال جدید جزو محورهای خبری ایرنا در مرکز اردبیل بود.

استان البرز

استان البرز به عنوان دالانی است که تهران و استان‌های شرقی را به شمال و شمال غرب کشور متصل می کند، بر این اساس اخبار ترافیکی در مرکز توجه مراکز خبری این استان قرار دارد.

وضعیت تردد خودروها در مسیرهای ارتباطی استان البرز، بارش برف، انسداد جاده ها و تلاش برای بازگشایی آنها از مهم ترین محورهای خبر استان البرز در روزهای آغازین سال جدید محسوب می شود.

معرفی آثار تاریخی و مراکز گردشگری این استان و برگزاری جشنواره‌های نوروزی و راهکارهای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ نیز در صدر توجهات این مرکز خبری بوده است.

اهم اخبار نوروزی استانهای ایرنا / ازدحام مسافران، بارش ها، ترافیک، تصادف، هجدهمین سفر استانی و...

استان ایلام

استان ایلام به دلیل قرارداشتن در خط مقدم دفاع مقدس از مقاصد اصلی زائران راهیان نور است و در نوروز دهها هزار نفر برای بازدید از یادگارهای دفاع مقدس، عازم این استان می شوند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در روزهای نخست امسال در سفر به ایلام از یادمان های دفاع مقدس بازدید و تصریح کرد: راهیان نور بستری مناسب برای جهاد تبیین است.

اهم اخبار نوروزی استانهای ایرنا / ازدحام مسافران، بارش ها، ترافیک، تصادف، هجدهمین سفر استانی و...

اخبار مربوط به مسافرت های نوروزی، تردد و اسکان گردشگران، وضعیت آب و هوا و جاده ها در روزهای ابتدایی سال جدید در خروجی مرکز ایرنا در استان ایلام قرار گرفت. در گزارش دره ارغوان، بهشت رویایی گردشگران در ایلام یکی از جاذبه‌های طبیعی این استان معرفی شده است.

مجموعه عکس های نوروزگاه در قلعه والی ایلام، نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در ایلام و مزارع گل نرگس آبدانان نیز با هدف معرفی آثار تاریخی و مراکز گردشگری در روزهای اخیر منتشر شده است.

صادرات از پایانه های مرزی، تحولات مربوط به مهار کرونا و نظارت بر توزیع کالاهای اساسی در نوروز نیز جزو محورهای خبری استان ایلام در روزهای آغازین بهار ۱۴۰۱ قرار داشته است.

استان آذربایجان شرقی

مهم‌ترین محورهای منتشر شده توسط مرکز ایرنا در استان آذربایجان شرقی (تبریز) شامل اخبار مربوط به سفرهای نوروزی، وضعیت جاده‌ها، سوانح رانندگی، پروازهای نوروزی، اسکان مسافران، وضعیت آب و هوا و بارش ها بوده است .

اهم اخبار نوروزی استانهای ایرنا / ازدحام مسافران، بارش ها، ترافیک، تصادف، هجدهمین سفر استانی و...

از جذاب ترین گزارش های گردشگری ایرنا در مرکز تبریز می توان به سفر نوروزی به آذربایجان، سرزمین زیبایی ها، لباس دید و بازدید نوروزی بر تن عروس سهند، مساجد آذربایجان شرقی شاهکار معماری اسلامی و تورق تاریخ در ۳۵ موزه‌ آذربایجان‌شرقی اشاره کرد.

گردشگران نوروزی در کلیسای «سنت استپانوس، مراسم تحویل سال ۱۴۰۱ در تیپ ۱۲۱ نزاجا، میزبانی گرم هتل‌های تبریز در هوای سرد نوروزی و «گردشگری نوروزی در مقبره الشعرای تبریز» از جمله مجموعه های عکس نوروزی دفتر تبریز هستند.

نامگذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب نیز مورد توجه مرکز تبریز بوده و بر این اساس، اخبار و برنامه های مربوط به سازمان ها و نهادهای ذیربط برای تحقق شعار سال جدید منتشر شده است.

استان آذربایجان غربی

مهم ترین اخبار منتشر شده توسط مرکز ایرنا در آذربایجان غربی مربوط به آمادگی شهرهای استان برای استقبال از بهار و میزبانی مسافران نوروزی، وضعیت آب و هوا، تردد جاده‌ای و تردد از پایانه‌های مرزی بوده است.

مرکز ایرنا در این استان، اقدام به معرفی ظرفیت های گردشگری، سیاحتی و تاریخی شهرهای مختلف استان آذربایجان غربی کرده است که از جمله آنها می توان به آذربایجان‌غربی مقصدی برای نوروزگردی و روند افزایشی امیدوارکننده سفرها و آذربایجان غربی بهشتی برای تماشای تاریخ و طبیعت اشاره کرد.

اهم اخبار نوروزی استانهای ایرنا / ازدحام مسافران، بارش ها، ترافیک، تصادف، هجدهمین سفر استانی و...

وضعیت فعالیت پایانه های مرزی و تردد مرزی مسافران نوروزی نیز جزو محورهای خبری در این ایام بوده است.

اخبار مربوط به شیوع کرونا، سرمایه گذاری و تولید و وضعیت دریاچه ارومیه نیز در مرکز توجه این دفتر قرار دارد. این مرکز خبری با انتشار گزارش بازار کالاهای اساسی در آذربایجان‌غربی بر مدار آرامش به بررسی وضعیت تامین کالاهای اساسی این استان در ایام نوروز و در آستانه ماه مبارک رمضان پرداخته است

انتشار مجموعه‌های عکس ارومیه مهیای ورود به بهار و جشن نوروز و تخت سلیمان، میزبان گردشگران نوروزی نیز از جمله اقدامات قابل توجه این مرکز برای معرفی ظرفیت های گردشگری به مسافران بوده است.

استان بوشهر

استان بوشهر به دلیل قرار داشتن در سواحل خلیج فارس، صدها هزار گردشگر را از سراسر کشور به سوی خود جذب کرد که ایرنا در بوشهر با انتشار مجموعه های عکس گردشگران نوروزی در سواحل بوشهر، خرید گل و گیاه درآستانه سال نو و گردشگران نوروزی در ساحل بندرگناوه، این حضور را به تصویر کشیده است.

وضعیت بزرگترین میدان گازی پارس جنوبی، شیوع کرونا، نجات سرنشینان شناور آسیب دیده اماراتی، دستگیری قاتل چهار سرباز و تامین کالاهای مورد نیاز ماه مبارک رمضان نیز از دیگر اخباری است که ایرنا بوشهر در نوروز ۱۴۰۱ پوشش داده است.

اهم اخبار نوروزی استانهای ایرنا / ازدحام مسافران، بارش ها، ترافیک، تصادف، هجدهمین سفر استانی و...

استان تهران

شهرستان های استان تهران دارای آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری کمتر شناخته شده است که مرکز ایرنا در استان تهران با انتشار گزارش هایی اقدام به معرفی آنها کرده است. مجموع گزارش های تهران گردی در قرن جدید از ابتکارات جالب این مرکز برای معرفی جاذبه های تهران است.

همچنین آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری در ایام نوروز عازم شهر پردیس شده و از پارک علم و فناوری پردیس بازدید کرد. وی در این سفر دستورات ویژه برای حل مشکلات پردیس را صادر کرد.

اهم اخبار نوروزی استانهای ایرنا / ازدحام مسافران، بارش ها، ترافیک، تصادف، هجدهمین سفر استانی و...

استان چهارمحال و بختیاری

معرفی جذابیت های استان چهارمحال و بختیاری در مرکز توجه نمایندگی ایرنا در این استان بوده به طوری که با انتشار گزارش ها، تصاویر و فیلم تلاش شده است که گردشگران با آثار تاریخی، میراث فرهنگی و جذابیت های طبیعی این استان آشنا شوند.

بر این اساس، با انتشار گزارش های این لاله‌های گریان مهربانی را می‌فهمند، تالاب‌های فیروزه‌ای چهارمحال و بختیاری را در بهار ببینید و سفر نوروزی به جاذبه‌های تاریخی چهارمحال و بختیاری اقدام به معرفی جذابیت های گردشگری این استان شده است.

با انتشار مجموعه های عکس های دیدار مسافران نوروزی از قلعه دزک چهارمحال و بختیاری، افتتاح نوروزگاه شهرکرد و استقبال از مهمانان نوروزی و بازار شهرکرد در آستانه سال نو نیز تلاش شده است که بخشی از زیبایی های این استان به تصویر کشیده شود.

در فیلم های برپایی نوروزگاه‌ها در مجموعه تاریخی قلعه چالشتر شهرکرد و استقبال از مهمانان و گردشگران چهارمحال و بختیاری در نوروزگاه شهرکرد نیز به معرفی جذابیت های این استان به گردشگران پرداخته شده است.

در روزهای نخستین سال جدید، معاون اجرایی رئیس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده که مرکز ایرنا در استان چهار محال و بختیاری به پوشش اخبار این بازدید اقدام کرده است.

اخبار مربوط به شیوع کرونا، راه های تحقق شعار سال و حمایت از شرکت های دانش بنیان نیز در خروجی ایرنا در این استان پوشش داده شده است.

اهم اخبار نوروزی استانهای ایرنا / ازدحام مسافران، بارش ها، ترافیک، تصادف، هجدهمین سفر استانی و...

استان خراسان رضوی

شهر مقدس مشهد به همراه قم به عنوان پایتخت مذهبی کشور محسوب می شود که سالانه میلیون ها زائر را به سوی جذب می کند. شمار زائران مشهد در نوروز امسال به علت کاهش شیوع کرونا، افزایش قابل توجهی یافت.

مرکز ایرنا در خراسان رضوی با انتشار اخبار، مجموعه عکس ها و فیلم هایی از حضور میلیونی زائران در مشهد سعی کرد، این رویداد را به ثبت برساند و در کنار حضور میلیونی مسافران گزارشی با عنوان تقویت امکانات خدمات دهی آستان قدس رضوی، زائران نوروزی سرگردان پارکینگ تهیه شد.

این مرکز خبری همچنین با انتشار گزارش هایی مانند جاذبه‌های تاریخی و گردشگری خطه خورشید و کلات نادری با کاخ خورشید و آبشار گرم در دامن طبیعتی بکر، مشهد آماده طبیعت گردی، آشتی با طبیعت در سیزده به در و مجموعه عکس هایی اقدام به معرفی بخشی از جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری این استان کرده است

اهم اخبار نوروزی استانهای ایرنا / ازدحام مسافران، بارش ها، ترافیک، تصادف، هجدهمین سفر استانی و...

آیت الله رییسی رییس جمهور نیز در ۱۰ فروردین عازم مشهد شد که جمعی از وزرا و معاونان رییس جمهور با حضور در شهرهای مختلف به وضعیت و مشکلات مردم این استان رسیدگی کردند و ایرنا در گزارش روز پرکار ۱۳ وزیر و ۶ معاون رییس جمهور مروری داشت به بازدیدها و رسیدگی به مشکلات مردم شهرستانهای استان خراسان رضوی.
صدها خبر، گزارش خبری و تصویری و فیلم از هجدهمین سفر استانی رییس جمهور در پرونده خبری خطه خورشید مقصد هجدهمین سفر استانی رییس جمهور قابل مشاهده است .

برگزاری مسابقه فوتبال ایران و لبنان و حاشیه آن از دیگر محورهای خبری ایرنا در مرکز مشهد بود.

استان خراسان جنوبی

مرکز ایرنا در خراسان جنوبی با انتشار گزارش ژئوپارک طبس مجموعه‌ای منسجم از جاذبه‌های گردشگری و فیلم های جاذبه‌های گردشگری طبس و روستای هدف گردشگری چنشت و مجموعه عکس هایی به معرفی بخشی از جذابیت های گردشگری این استان پرداخته است.

فعالیت پایانه مرزی ماهیرود، آب و هوا، وضعیت جاده ها و ورود و بازدید مسافران از مراکز گردشگری بخشی دیگر از اخبار این مرکز را به خود اختصاص داده است.

استان خراسان شمالی

مرکز ایرنا در استان خراسان شمالی با انتشار گزارش های ارگ نادری؛ نگینی درخشان بر تارک خراسان شمالی و همچنین تهیه مجموعه عکس های مسابقات کشتی چوخه و جلوه‌گری شکوفه‌های بهاری در طبیعت خراسان شمالی تلاش کرده است که آثار تاریخی و میراث فرهنگی و جذابیت های طبیعی این استان را به گردشگران معرفی کند.

در فیلم های جشن نورزوگاه در شهرستان اسفراین و نوروزگاه در منطقه تاریخی ریوی خراسان شمالی نیز به گوشه ای از جذابیت های این استان پرداخته شده است.

اخبار مربوط به شیوه کرونا، ورود و اسکان مسافران نوروزی، آب و هوا و فعالیت گروه های جهادی، بخشی دیگر از خروجی ایرنا در مرکز بجنوردبود.

استان خوزستان

استان خوزستان با برخورداری از آثار تاریخی و جذابیت های طبیعی و همچنین قرار داشتن یادمان های اصلی دفاع مقدس، این استان را به یکی از مقاصد اصلی گردشگری تبدیل شده است به طوری که در نوروز هر سال، میلیون ها نفر عازم این استان می‌شوند.

مرکز ایرنا در استان خوزستان با انتشار مجموعه عکس های یادمان شهدای والفجر ۸ میزبان راهیان نور و گردشگران نوروزی در سرزمین نور و همچنین فیلم حضور کاروان‌های راهیان نور در یادمان شهدای والفجر۸ اروندکنار اقدام به ثبت حضور زائران در این استان کرده است.

پوشش خبری و تصویری بازدید معاون اقتصادی رییس جمهور و استاندار خوزستان از مناطق زلزله زده اندیکا دیگر تولیدات این مرکز در ایام نوروز بود.

اهم اخبار نوروزی استانهای ایرنا / ازدحام مسافران، بارش ها، ترافیک، تصادف، هجدهمین سفر استانی و...

این مرکز، همچنین با انتشار مجموعه عکس های، آسیاب ها و آبشارهای ثبت جهانی شوشتر میزبان مسافران نوروزی، زیگورات چغازنبیل نگین شمال خوزستان و گردشگران نوروزی در شهر اهواز، جذابیت های طبیعی و گردشگری این استان را تصویر کشیده است.

حضور مسوولان در استان خوزستان در ایام نوروز نیز توسط خبرنگاران ایرنا در این استان پوشش داده شده است.

سخنرانی نوروزی رئیس‌جمهور در مسجد جامع خرمشهر در نخستین روز سال جدید توسط ایرنا به تصویر کشیده شده است.

معاون اول رییس جمهور، معاون اقتصادی رییس جمهور ، رییس ستاد کل نیروهای مسلح، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در ایام نوروز به استان خوزستان سفر کرده اند.

درگذشت نماینده رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های خوزستان، فعالیت پایانه های مرزی، شیوع کرونا، فعالیت بنادر، واردات کشتی های حامل کالاهای اساسی، وقوع حوادث ناگوار تصادفات رانندگی، تیراندازی در مراسم عروسی، دستگیری عامل آتش سوزی در توقفگاه خودرویی یک پتروشیمی در ماهشهر و وضعیت آب و هوا نیز از دیگر محورهای خبری بود که توسط خبرنگاران و عکاسان ایرنا در استان خوزستان پوشش داده شد.

استان زنجان

مرکز ایرنا در استان زنجان با انتشار گزارش های معبد «داش کَسَن» زنجان نماد هنر ایرانی و چینی، مردان نمکی عمارت ذوالفقاری زنجان نمادی از اسرار چند هزار ساله، بازار سرپوشیده تاریخی زنجان قلب تپنده شهر و گنبد جهانی سلطانیه یادگار دوره ایلخانان در انتظار گردشگران نوروزی اقدام به معرفی آثار تاریخی این استان کرده است.

علاوه بر اخبار مسافران نوروزی، وضعیت تردد جاده ای، آب و هوا و شیوع کرونا از مهم ترین محورهای خبری استان زنجان است.

استان سمنان

استان سمنان با دارا بودن آب و هوای متنوع و آثار تاریخی و میراث فرهنگی مختلف از استان های جذاب برای گردشگران محسوب می شود؛ بر این اساس، معرفی آثار تاریخی و جذابیت‌های گردشگری جزو محورهای کاری مرکز ایرنا در استان سمنان بوده است. گزارش‌های زیر با هدف معرفی جذابیت‌های گردشگری این استان منتشر شده است:

میامی «سرزمین کاروانسراها» مقصدی تاریخی برای گردشگران، بناهای تاریخی دامغان، گنج پنهان گردشگری در دل کویر، گنج پنهان گردشگری در دل کویر، نگاهی به آیین‌های استقبال از نوروز در سمنان، برای دیدن کوه اژدها و مثلث برمودای کویر به گرمسار سفر کنید، جنگل ابر شاهرود، بهشتی پر جاذبه از دوره هیرکانی و آمارها از حضور گردشگران نوروزی در استان سمنان چه می‌گوید؟

اهم اخبار نوروزی استانهای ایرنا / ازدحام مسافران، بارش ها، ترافیک، تصادف، هجدهمین سفر استانی و...

مجموعه عکس‌های نوروز خوانی در سمنان، حال و هوای عیدانه شب‌های بازار سمنان، بهار در بوستان جنگلی سوکان سمنان، تنوع جاذبه‌ها در یک باغ گردشگری سمنان، دیدنی‌های موزه سمنان و رد پای تاریخ در خشت‌خشتِ عمارت کاشیان سمنان و فیلم هایی مانند کاروانسراهای آهوان نیز توسط این مرکز خبری ایرنا منتشر شده است.

از اقدامات جالب توجه مرکز ایرنا در استان سمنان، انتشار گزارش هایی از مهم ترین تحولات استان در سال گذشته با عنوان لبخندها و تلخندهای تابستان ۱۴۰۰ در استان سمنان و مجموعه عکس های برگزیده استان در سال ۱۴۰۰ بوده است.

استان سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان از استان هایی است که به تازگی در مرکز توجه گردشگران قرار گرفته و صدها هزار مسافر را در نوروز امسال به خود جذب کرده است.

با توجه به اهمیت این استان برای گردشگران، مرکز ایران در این استان با تهیه گزارش ها، مجموعه های عکس و فیلم اقدام به معرفی جذابیت های این استان کرده است. از جمله این گزارش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

هامون؛ پیوندی از تاریخ و طبیعت، قلعه رستم؛ نمادی اساطیری در دشت سیستان، اوشیدا، مفهومی ابدی در تاریخ سیستان و بلوچستان، سفر سفر نوروزی به سیستان و بلوچستان؛ سرزمین نخل، کویر و دریا، کارواندر خاش مکانی زیبا و جذاب برای گردشگران، درک؛ سفر به ناشناخته‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان، بهار به وقت سیستان و بلوچستان/از سنت‌ها تا آیین‌ها، تخت جمشید سیستان و بلوچستان چشم انتظار گردشگران و تفتان؛ تجربه‌ای متفاوت از سفر.

اهم اخبار نوروزی استانهای ایرنا / ازدحام مسافران، بارش ها، ترافیک، تصادف، هجدهمین سفر استانی و...

در مجموعه‌های عکس تصاویری از غروب زیبای ساحل "تیس" منطقه آزاد چابهار، قلعه بمپور؛ رازی نهفته از تاریخ سیستان و بلوچستان، چابهارگردی؛ ساحل تیس تا بازارچه صنایع دستی تالاب صورتی به معرفی آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی پرداخته شده است.

فیلم های گرکور، منطقه‌ای تفریحی و گردشگری در ساربوک قصرقند و ورود صدها هزار مسافر نوروزی به شهر بندری چابهار نیز توسط این مرکز در خروجی ایرنا قرار گرفته است.

فعالیت بازارچه های مرزی، آب و هوا، سوانح جاده ای، تحولات یک سال گذشته استان نیز توسط مرکز ایرنا در این استان پوشش داده شده است.

استان فارس

استان فارس علاوه بر برخورداری از میراث تاریخی ارزشمند مانند تخت جمشید و پاسارگاد با سابقه چندین هزار ساله، به دلیل میزبانی حرم شاهچراغ(ع) به عنوان یکی از مراکز مذهبی کشور نیز شناخته می شود. سالانه میلیون ها نفر برای بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی روانه این استان می شوند.

مرکز ایرنا در استان فارس با انتشار مجموعه عکس هایی مانند گردشگران نوروزی در تخت جمشید و نقش رستم و گردشگران نوروزی در آرامگاه حافظ، همچنین فیلم های زیارت مسافران نوروزی از حرم شاهچراغ(ع) ، آیین تحویل سال نو در آرامگاه حافظ و نوروز در تخت جمشید تلاش کرده است که حال و هوای این استان در ایام نوروز را به تصویر بکشد.

اهم اخبار نوروزی استانهای ایرنا / ازدحام مسافران، بارش ها، ترافیک، تصادف، هجدهمین سفر استانی و...

این مرکز خبری همچنین با انتشار گزارش هایی اقدام به معرفی جذابیت های گردشگری این استان کرده است. اقدام جالب توجه مرکز خبری استان فارس، پرداختن به مسایل حاشیه ای گردشگری مانند آسیب شناسی است که در قالب گزارشی با عنوان میزبانی حافظیه شیراز از ۴۰ هزار گردشگر؛ فرصت یا تهدید؟ به آن پرداخته است.

اهم اخبار نوروزی استانهای ایرنا / ازدحام مسافران، بارش ها، ترافیک، تصادف، هجدهمین سفر استانی و...

استان قزوین

استان قزوین به عنوان چهار راهی مهم محسوب می شود که استان های پرمسافر شرقی، غربی و شمالی را به یکدیگر متصل می کند به همین دلیل اخبار مربوط به ترافیک جاده ای، وضعیت راه ها و سوانح رانندگی بخش مهمی از اخبار این استان را تشکیل می دهد.

مرکز ایرنا در استان قزوین، توجه ویژه‌ای به استفاده از فیلم برای انعکاس بهتر اخبار داشته به طوری که علاوه بر انتشار فیلم های قزوین مقصدی جذاب برای گردشگران نوروزی و نمایشگاه سوغات و صنایع دستی قزوین در نوروز ۱۴۰۱، از قالب فیلم برای انتشار سایر اخبار مهم نیز استفاده کرده است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

گزارش گشتی در جاذبه‌های گردشگری چهارگوشه استان قزوین و مروری بر رخدادهای مهم قزوین در آخرین سال قرن چهاردهم و فیلم های قزوین مقصدی جذاب برای گردشگران نوروزی و نمایشگاه سوغات و صنایع دستی قزوین در نوروز ۱۴۰۱.

استان قم

قم که قطب مذهبی کشور شناخته می شود، میلیون ها زائر را برای مراسم سال تحویل در جوار حرم حضرت معصومه (س) و همچنین ایام نوروز به سوی خود جذب می کنند که مرکز ایرنا در استان قم با انتشار مجموعه عکس تصاویری از برگزاری آخرین آیین سال تحویل قرن ۱۴ در قم این رویداد را ثبت کرده است.

همچنین با انتشار گزارشی با عنوان گردشگری مذهبی رکن اساسی اشتغالزایی در قم تلاش شده که به فرصت ها و ظرفیت های گردشگری مذهبی در این استان پرداخته شود.

اهم اخبار نوروزی استانهای ایرنا / ازدحام مسافران، بارش ها، ترافیک، تصادف، هجدهمین سفر استانی و...

استان کردستان

استان کردستان با جذابیت‌های طبیعی بی‌نظیر شناخته می‌شود که نمایندگی ایرنا در این استان با انتشار گزارش های نوروز کردستان، سنت‌هایی آمیخته با رنگ و شادی، "پالنگان" بهشت پلکانی کردستان و سنندج؛ تابلویی از تاریخ و طبیعت به معرفی آنها پرداخته است.

انتشار مجموعه عکس های گردشگران نوروزی در بناهای تاریخی سنندج و فیلم جشن نوروز در سنندج از تلاش های مرکز ایرنا در کردستان برای به تصویر کشیدن هر چه بهتر زیبایی های این استان است.

اهم اخبار نوروزی استانهای ایرنا / ازدحام مسافران، بارش ها، ترافیک، تصادف، هجدهمین سفر استانی و...

همچنین گزارشگر ایرنا در استان کردستان با انتشار گزارش تلخ و شیرین های کردستان در سال ۱۴۰۰ نگاهی به مهم ترین تحولات این استان در سال گذشته کرده است.

استان کرمان

استان کرمان به دلیل دارا بودن اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی همواره یکی از استان های هدف بوده و مسافران زیادی را به سوی خود جذب می کند.

خبرنگاران ایرنا در کرمان با انتشار گزارش های هشت ستاره جهانی، آذین بخش آسمان میراث فرهنگی کرمان، پربازدیدترین اماکن تاریخی کرمان کدام بودند؟ و بزرگترین خانه خشتی جهان پررونق‌ترین مکان تاریخی رفسنجان در ایام نوروز و ارگ جهانی بم بزرگترین شهر خشتی دنیا گوشه ای از جذابیت های این استان را معرفی کرده اند.

اهم اخبار نوروزی استانهای ایرنا / ازدحام مسافران، بارش ها، ترافیک، تصادف، هجدهمین سفر استانی و...

اهم اخبار نوروزی استانهای ایرنا / ازدحام مسافران، بارش ها، ترافیک، تصادف، هجدهمین سفر استانی و...

همچنین ایرنا در استان کرمان با انتشار فیلم های باغ جهانی شاهزاده در کرمان میزبان مسافران نوروزی، نگین گردشگری کرمان و حال و هوای مزار سردار دل‌ها در نوروز و همچنین مجموعه عکس های آماده سازی شهر کرمان برای میزبانی از نوروز، سفره‌های هفت‌سین نوروزی در کرمان و حال و هوای بقاع متبرک کرمان طی نوروز و در آستانه ماه مبارک رمضان، وضعیت کرمان در نوروز را به تصویر کشیده است.

استان کرمانشاه

استان کرمانشاه دارای تاریخی طولانی بوده که از جاذبه های طبیعی گسترده ای نیز برخوردار است.

مرکز ایرنا در استان کرمانشاه با انتشار گزارش های کرمانشاه با جاذبه‌های بکر طبیعی و تاریخی مقصد گردشگری غرب کشور و کرمانشاه مهد صنایع دستی ایران‌زمین، مجوعه عکس گردشگران نوروزی در تاق بستان و فیلم های حضور گردشگران نوروزی در محوطه تاریخی تاق‌بستان کرمانشاه و محوطه تاریخی بیستون از جمله استان های فعال در معرفی آثار تاریخی و جذابیت های گردشگری بوده است.

اهم اخبار نوروزی استانهای ایرنا / ازدحام مسافران، بارش ها، ترافیک، تصادف، هجدهمین سفر استانی و...

استان کهگیلویه و بویراحمد

مرکز ایرنا در یاسوج از ابزار عکس و فیلم به خوبی برای معرفی جذابیت های تاریخی و طبیعی این استان استفاده کرده که از جمله آنها می توان به مجموعه عکس‌های حضور گردشگران در یاسوج، استقبال گردشگران از صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمدو مارین ماسوله ای در جنوب ایران و فیلم بلاد شاپور کهگیلویه بلاد شاپور کهگیلویه اشاره کرد.

همچنین این مرکز با انتشار مجموعه عکس لحظه تحویل سال در مراکز خدمات رسان به گروه های شغلی که در لحظه تحویل سال و نوروز به دور از خانواده ها، مشغول خدمت هستند، توجه کرده است.

استان گیلان

استان گیلان به دلیل برخورداری از سواحلی زیبا در دریای خزر و همچنین جنگل های هیرکانی همواره یکی از مقاصد اصلی گردشگران بوده است.

بر این اساس، مرکز ایرنا در استان گیلان با انتشار گزارش های گیلان؛ افسونگر و هزار نقش نهفته از طبیعت و ماسوله، قلعه رودخان و موزه میراث روستایی؛ مثلث گردشگری نوروزی گیلان، مجموعه عکس های گردشگران نوروزی در آستارا و فیلم هایی مانند نوروز در خانه میرزا کوچک خان تلاش کرده است که به معرفی جذابیت های این استان بپردازد.

اهم اخبار نوروزی استانهای ایرنا / ازدحام مسافران، بارش ها، ترافیک، تصادف، هجدهمین سفر استانی و...

همچنین به دلیل حجم بالای تردد مسافران، اخبار مربوط به تردد خودروها، حوادث جاده ای، امداد جاده‌ای و انسداد جاده ها به دلیل بارش برف در محور اخبار منتشر شده توسط این مرکز بوده است.

روند صعودی برخی آمار کرونا و هشدار در این زمینه نیز جزو تولیدات خبری ایرنا در استان گیلان بوده است .

استان گلستان

ایرنا در استان گلستان با انتشار گزارش های نگارستان اقوام ایران، گنجینه‌ای از آیین‌های نوروزی، گلستان بهشت گردشگران، سرزمین شگفتی‌های طبیعی و تاریخی و تالاب‌های گلستان مقصد زیبای گردشگران نوروزی و مجموعه عکس های بافت تاریخی گرگان جذاب برای گردشگران، گردشگران نوروزی در پارک جنگلی النگدره و گردشگران در جوار گنبدقابوس بلندترین برج آجری جهان و فیلم زیبایی صنایع دستی اقوام در گلستان به معرفی زیبایی های این استان در نوروز ۱۴۰۱ پرداخته است.

همچنین با انتشار فیلم گلستان ۱۴۰۰ از دریچه دوربین ایرنا به مهم ترین تحولات این استان در سال گذشته پرداخته شده است.

اهم اخبار نوروزی استانهای ایرنا / ازدحام مسافران، بارش ها، ترافیک، تصادف، هجدهمین سفر استانی و...

استان لرستان

ایرنا در استان لرستان با انتشار گزارش هایی از جمله دیار تاریخی لرستان مهیای استقبال از مسافران نوروزی، دریاچه فیروزه ای "کیو"، تلاقی کم نظیر طبیعت و جاذبه‌های دست ساز در خرم‌آباد و درخشش نگین فیروزه ای "گهر" میان اشترانکوه لرستان و مجموعه عکس‌های استقبال مسافران نوروزی از قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد و کارناوال شادی در بروجرد، زیبایی های این استان را به تصویر کشیده است.

وضعیت آب و هوا، شیوع کرونا و ترافیک جاده ای از دیگر محورهای خبری این مرکز خبری بوده است.

اهم اخبار نوروزی استانهای ایرنا / ازدحام مسافران، بارش ها، ترافیک، تصادف، هجدهمین سفر استانی و...

استان مازندران

استان مازندران به عنوان قطب مهم گردشگری در کشور، میلیون ها مسافر نوروزی را به سوی خود جذب کرده است که نمایندگی ایرنا در این استان با انتشار گزارش های روستاهای مازندران؛ مقصدهای متفاوت گردشگری و چشمه سورت؛ مهیای پذیرایی از مسافران، در مسیر ثبت جهانی و مجموعه عکس‌هایی مانند باغ جهانی عباس آباد بهشهر و گردشگران نوروزی در ساحل دریای مازندران اقدام به معرفی جذابیت های این استان کرده است.

مرکز ایرنا در مازندران همچنین با انتشار فیلم هایی از جمله مازندران را باید دید تلاش کرده است که ظرفیت ها و جاذبه های این استان را به گردشگران معرفی کند.

از اقدامات جالب توجه مرکز ایرنا در مازندران تهیه گزارش‌هایی درباره مهم‌ترین تحولات سال گذشته است. بر این اساس، گزارش هایی با عنوان تغییر و تحولات مدیریتی مازندران در سال ۱۴۰۰ و مازندران ۱۴۰۰ از دریچه دوربین ایرنا و کارنامه سیاه کرونا در مازندرانِ ۱۴۰۰ تهیه شده است.

مشکلات و چالش های این استان و همچنین اقدامات عمرانی نیز در مرکز توجه مرکز ایرنا در مازندران قرار داشته است به طوری که گزارش های سایه سنگین نابسامانی بر زیبایی‌های ساحل چپکرود دریای مازندران، پشت پرده دریافت عوارض ۱۰ هزارتومانی ساحل فرح‌آباد مشخص شد، مقابله کج‌دار و مریز با کرونا در تعطیلات نوروزی مازندران و سفر استاندار طلسم آسفالت نیمه‌تمام راه‌های هزار جریب نکا را شکست در خروجی ایرنا قرار گرفته است.

اهم اخبار نوروزی استانهای ایرنا / ازدحام مسافران، بارش ها، ترافیک، تصادف، هجدهمین سفر استانی و...

وضعیت آزادسازی سواحل، وضعیت جاده‌ها، ترافیک مسافران نوروزی، بارش و انسداد راه‌ها و اقدامات انجام شده برای بازگشایی مسیرها و شعار سال و راهکارهای حمایت از دانش بنیان‌ها نیز در مرکز توجه این مرکز خبری بوده است.

استان مرکزی

نمایندگی ایرنا در استان مرکزی با انتشار گزارش هایی از جمله اراک در قلب ایران آماده پذیرش مسافران نوروزی است، غار نخجیر دلیجان به روی مسافران نوروزی بازگشایی شد و آشتیان دیار مفاخر و شهیران نامدار اقدام به معرفی برخی از جاذبه های این استان کرده است.

استان هرمزگان

استان هرمزگان به دلیل داشتن سواحل طولانی و دارا بودن جزایر قابل سکونت متمایز از سایر استان های کشور بوده و به همین دلیل میلیون‌ها مسافر نوروزی را به خود جذب می کند. ورود صدها هزار نفر به جزایر کیش و قشم که گاه با رکورد شکنی همراه بود، نشان‌دهنده جذابیت بالای این جزایر برای مسافران نوروزی است.

خبرنگاران و عکاسان ایرنا در مرکز بندرعباس و دفاتر قشم و کیش با انتشار گزارش های بازگشت هیاهوی نوروزی به هرمزگان، کیش؛ جاذبه ای به وسعت تاریخ و مدرنیته و جاذبه های تاریخی هرمزگان مقصدی جذاب برای گردشگران نوروزی و مجموعه تصاویری از جمله حضور گردشگران در پارک ها و تفرجگاه های کیش، گردشگران نوروزی در ساحل پارک غدیر بندرعباس و بازگشت مسافران نوروزی از طریق بندر پل خمیر اقدام به معرفی جذابیت‌های این استان کرده است.

اهم اخبار نوروزی استانهای ایرنا / ازدحام مسافران، بارش ها، ترافیک، تصادف، هجدهمین سفر استانی و...

این مرکز همچنین با انتشار گزارش هایی در قالب فیلم مانند دره ستاره ها، پربازدیدترین ژئوسایت‌ ژئوپارک جهانی قشم، ژئوسایت جزایر ناز، راز و نیاز ساحل و دریا، قشم، مقصد اصلی گردشگری خانواده های ایرانی و حضور مسافران نوروزی در ساحل بندرعباس، بخشی از زیبایی‌های این استان را به تصویر کشیده است.

سفر رئیس مجلس به جاسک، جاذبه‌های گردشگری شهرها، وضعیت آب و هوا، ترافیک جاده ای، آزادسازی سواحل و وضعیت پارک‌های ساحلی از دیگر محورهای خبری این مرکز در نوروز ۱۴۰۱ بوده است.

استان همدان

استان همدان دارای میراث تاریخی و فرهنگی غنی و جاذبه های طبیعی گسترده ای است که مسافران نوروزی را به سوی خود می کشاند.

در این راستا، ایرنا در همدان با هدف معرفی این جاذبه های گردشگری اقدام به انتشار گزارش های غار علیصدر؛ بهشت خاموش ایران زمین، کتیبه‌های گنجنامه یادگاری از میراث هخامنشیان در دل کوههای الوند و مجموعه عکس برگزاری جشن‌های نوروزگاه با حضور گردشگران نوروزی در همدان کرده است.

استان یزد

استان کویری یزد در روزهای نخستین امسال میزبان صدها هزار نفر از مسافران نوروزی شد که مرکز ایرنا در این استان با انتشار گزارش های نوروز ۱۴۰۱ در یزد؛ متفاوت و پر ازدحام، نوروز، فرصتی برای پرداختن به مسایل فرهنگی و بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی یزد با تور مجازی و مجموعه عکس مراسم تحویل سال ١٤٠١ در یزد، تلاش کرد بخشی از جاذبه های این استان و حضور گردشگران را به تصویر بکشد.

اهم اخبار نوروزی استانهای ایرنا / ازدحام مسافران، بارش ها، ترافیک، تصادف، هجدهمین سفر استانی و...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر