اشتغالزایی روز افزون با حذف دارندگان امضای طلایی صورت می‌گیرد


اشتغالزایی روز افزون با حذف دارندگان امضای طلایی صورت می‌گیرد

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: حذف امضاهای طلایی نیازمند حذف مهره‌های کلیدی است که در همه دولت‌ها حضور دارند؛ این افراد به واسطه زد و بندهایی که دارند در گلوگاه‌های خاص قرار گرفته و انتفاع شخص می‌برند.

پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره حذف امضاء‌های طلایی در دولت آیت‌الله رئیسی اظهار داشت:‌ حذف امضا‌های طلایی و بهبود فضای کسب و کار از مصوبات مجلس یازدهم بوده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: قوانین مصوب مجلس در این باره دست دولت را باز گذاشته است؛‌حذف امضاء‌های طلایی کار بسیار بزرگی است که منشأ تصویب آن در مجلس بوده است البته در دولت آیت‌الله رئیسی هم به خوبی اجرایی شده است هر چند که در گوشه و کنار کشور اخبار منفی در این باره شنیده می‌شود.

سلیمی تأکید کرد:‌ دولت آیت‌الله رئیسی برای اجرای قانون حذف امضاء‌های طلایی و بهبود فضای کسب و کار شروع بسیار خوبی داشته است ولی باید به سمت و سویی حرکت کنیم که کلاً ریشه امضاء‌های طلایی خشکیده شود.

وی گفت: متأسفانه موضوع امضاء‌های طلایی در حوزه معادن و قراردادهای معادن بسیار زیاد است ولی اگر جدیت دولت و وزارت صمت در این باره بیشتر شود حتما آثار و برکات بیشتری شامل حال آحاد جامعه خواهد شد این در حالی است که طبق قانون همه دستورالعمل‌ها و مصوبات و مجوزها بایستی شفاف و روشن باشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: نقش اتاق‌های بازرگانی و اتحادیه‌های کسب و کار در حذف امضاء‌های طلایی بسیار پررنگ است این در حالی است که برخی افراد و مهره‌ها در اتاق‌های بازرگانی و اتحادیه‌های مختلف در همه دولت‌ها وجود داشته‌اند و این مهره‌های کلیدی مسبب اصلی امضاء‌های طلایی هستند و جابه‌جایی آنها از این دفتر به آن دفتر هم نتوانسته مانع اقدامات منفی آنان شود.

سلیمی گفت:‌ متأسفانه برخی افراد دارای امضاء‌های طلایی، رانت اطلاعاتی هم دارند و از این موضوعات سوء‌ استفاده می‌کنند.

وی تأکید کرد:‌حذف امضاهای طلایی نیازمند مکمل خاصی است که این مکمل حذف مهره‌های کلیدی است که در همه دولت‌ها حضور دارند و آنها به واسطه زد و بندهایی که با برخی افراد دارند در گلوگاه‌های خاص قرار گرفته و انتفاع شخص می‌برند؛ نمی‌توانیم با جابه‌جایی این افراد از این اتاق به اتاق دیگر و از این اتحادیه به اتحادیه دیگر مانع اقدامات ضدتولیدی آنها شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت:‌ بایستی به سمتی حرکت کنیم که افرادی که دارای رانت اطلاعاتی و امضاء‌های طلایی هستند از حوزه اقتصادی کشور دور شوند که اگر این کار را انجام دهیم قطعا شیرینی حذف امضاء‌های طلایی و بهبود فضای کسب و کار به دهان مردم شیرین می‌آید.

سلیمی گفت:‌ انصافا دولت آیت‌الله رئیسی برای حذف امضاء‌های طلایی و بهبود فضای کسب و کار آغاز خوبی داشته است و امیدوارم که اجرای این قانون به صورت کامل در تمامی حلقه‌ها تسری پیدا کند.

ش

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی