قیمت شله و حلیم در ماه رمضان افزایشی نخواهد داشت


قیمت شله و حلیم در ماه رمضان افزایشی نخواهد داشت

رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم‌پزان مشهد گفت: با وجود افزایش قیمت اقلام مختلف مانند برنج و گوشت تاکنون هیچ‌گونه افزایش قیمتی در سال 1401 نداشته‌ایم و صنف ما طبق نرخ‌های سال قبل فعالیت خواهد کرد.قیمت یک کیلوگرم حلیم درجه یک 36 هزار و 400 تومان، یک کیلوگرم شله درجه یک 41 هزار و 400 تومان است.

حسن امیریان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص قیمت‌ حلیم در سال جدید و ماه رمضان اظهار کرد: با وجود افزایش قیمت اقلام مختلف مانند برنج و گوشت که طبق آمار دولت به ترتیب ۱۰۳ و ۵۰ درصد گران‌تر شده‌اند تاکنون هیچ‌گونه افزایش قیمتی در سال ۱۴۰۱ نداشته‌ایم و صنف ما طبق نرخ‌های سال قبل فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: قیمت یک کیلوگرم حلیم درجه یک ۳۶ هزار و ۴۰۰ تومان، یک کیلوگرم شله درجه یک ۴۱ هزار و ۴۰۰ تومان و قیمت هر کیلوگرم سوپ بر اساس نوع آن از ۲۸ تا ۴۵ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم‌پزان مشهد تصریح کرد: کف حقوق کارگران جدید حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که با حق عائله، مسکن و غیره به ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده و حدود ۱ میلیون تومان نیز حق بیمه این کارگران خواهد بود. با محاسبه حقوق کارگران و حق بیمه آنها و قبوض مختلف و ارائه این اعداد و فاکتورها به انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان تقاضای دریافت نرخ‌های جدید می‌کنیم.

امیریان ادامه داد: پروسه دریافت نرخ‌های جدید و طی شدن مراحل آن در انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، اتاق اصناف و سازمان صمت حدود چهار تا پنج ماه زمان می‌برد. از آذرماه سال گذشته تاکنون افزایش نرخی در صنف ما صورت نگرفته است. از نظر قانونی تنها سالی یکبار قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: این موضوع در اکثر مناطق ایران وجود ندارد، اما در مشهد اجرا شده و ما را در اولویت دوم قرار داده‌اند. صنف ما الزاما باید نرخ‌هایشان را از انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان دریافت کنند. تاکنون زودتر از ۳ ماه نرخ جدید دریافت نکرده‌ایم و سوال من این است که در این سه ماه چه کسی ضرر و زیان اعضای این اتحادیه را جبران خواهد کرد؟.

رئیس اتحادیه صنف رستوران‌داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم‌پزان مشهد بیان کرد: طبق قانون، انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان باید ۱۵ روزه به ما پاسخ داده و نرخ تعیین کند. تاخیر در اعلام نرخ‌های جدید منجر به ضرر واحدهای صنفی، بسته شدن یا تقلب آن‌ها می‌شود. باید مانع از ضرر و زیان مردم و واحدهای صنفی شد. در حال حاضر ۱۸۰۰ واحد صنفی زیر نظر اتحادیه صنف رستوران‌داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم‌پزان مشهد است.

امیریان خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته به علت وجود بیماری کرونا ضرر کردیم، اما دولت هیچ‌گونه کمکی به ما نکرده است. از مردم تقاضا دارم در ماه رمضان از واحدهایی خرید کنند که پروانه کسب داشته باشند. طبق برنامه ریزی های صورت گرفته با اداره‌ اماکن و بهداشت در سال جاری در صورتی که واحدهایی غیر از کباب‌پزی‌ها و آشپزخانه‌ها اقدام به فروش حلیم و شله کنند آن واحد صنفی در لحظه پلمب خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا