نمره منفی بهره وری در بخش‌های نفت، خدمات و صنعت


نمره منفی بهره وری در بخش‌های نفت، خدمات و صنعت

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران گفت: در بخش نفت، خدمات و صنعت میزان بهره وری در تمامی ارگان‌ها چه خصوصی و چه دولتی منفی است.

نمره منفی بهره وری در بخش‌های نفت، خدمات و صنعت

آقای سامان پیشوایی گفت: بهره وری فقط به بخش دولتی محدود نیست و شامل بخش خصوصی نیز می شود، زمانی که می گوییم بهره وری در بخش های نفت، خدمات و صنعت منفی بوده بخش خصوصی را نیز در بر می گیریم، به عبارتی برآیند عملکرد بخش خصوصی و دولتی در هر سه بخش منفی است.

او می گوید: نقش خاصی برای حوزه بخش خصوصی در بهره وری در نظر گرفته شده که مربوط به شرکت های مشاوره در حوزه بهره وری و کیفیت است، سازمان ملی بهره وری متولی اعتبار دهی و مجوزدهی به این شرکت هاست، در این شرکت ها بر مهارت مشاوره دهی برای ارتقای بهره وری افراد تاکید می شود، تا بهره وری در حوزه بخش خصوصی افزایش پیدا کند. ما مجوز هایشان را هر چند سال یکبار بررسی می کنیم و در صورت انحراف از مجوزها، آن ها را تمدید نمی کنیم . برای افزایش بهره وری در حوزه خصوصی میزان پاداش مدیران این شرکت ها را به میزان عملکرد و بهره وری آن ها گره می زنیم.

نمره منفی بهره وری در بخش‌های نفت، خدمات و صنعت

به گفته پیشوایی "سابا" یک سامانه جامع در حوزه بهره‌وری است که اطلاعات مربوط به وضعیت شاخص‌های بهره‌وری ایران در سطح ملی و عملکرد سازمان‌های دولتی و خصوصی در استقرار چرخه بهره‌وری را برای اولین بار در اختیار مردم و نخبگان می‌گذارد. این سامانه گامی عملی در راستای حکمرانی مردمی است و امکان مطالبه‌گری مردم و نخبگان از مسئولان و مدیران دولتی و خصوصی را در حوزه بهره‌وری فراهم می‌کند.

در بند «الف» ماده ۵ قانون برنامه ششم توسعه، دستگاه‌های اجرائی و نیرو‌های مسلح مکلف شده‌اند برای محور قرار دادن رشد بهر‌ه‌وری در اقتصاد، گزارش سالانه عملکردشان را به سازمان ملی بهره‌وری ایران ارائه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟