مقایسه بی ام و i4 با تسلا مدل 3 + فیلم


مقایسه بی ام و i4 با تسلا مدل 3 + فیلم

i4 یکی از اولین خودرو‌های BMW است که دارای جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی و ویژگی‌های ارتباطی این شرکت است.

بی ام و i4 : این خودرو از جمله خودروهای برقی بی ام و است که بر اساس خودرو گرن کوپه سری ۴ ساخته شده است؛ این خودرو قرار است با خودروهایی مانند پولستار ۲ و تسلا مدل ۳ رقابت کند.

این خودرو در 2 نسخه eDrive۴۰ و M۵۰ عرضه می شود که مدل eDrive۴۰ دارای یک موتور الکتریکی تکی است که ۳۳۵ اسب بخار قدرت دارد و M۵۰ یک موتور در جلو اضافه می‌کند که باعث تولید ۵۳۶ اسب بخار قدرت می شود که هر دو دارای بسته باتری ۸۰.۷ کیلووات ساعتی هستند.

M۵۰ می تواند در ۳.۳ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد که سریعتر از نسخه M۳ Competition با محرک عقب است. i۴ روی یک مجموعه استاندارد از رینگ‌های ۱۸ اینچی می‌چرخد که رینگ ۱۹ اینچی اختیاری نیز در دسترس است.

M۵۰ چهار چرخ متحرک به دو مدل رینگ ۱۹ یا ۲۰ اینچی نیز مجهز شده و دارای دمپر‌های تطبیقی ​​و سیستم فرمان با نسبت متغیر است. i۴ M۵۰ نیروی رانشی قدرتمندی را ارائه می دهد و با وجود اینکه وزن آن بسیار بیشتر از M۳ است، مرکز ثقل پایین باعث حرکت مطمئن می شود.

در داخل، کابین i۴ دارای امکانات مختلفی از جمله تزئینات رزگلد، تودوزی چرمی سفید و تزئینات چوبی است؛ طرح کلی کابین شبیه به سایر مدل‌های BMW است.

i۴ و شاسی‌بلند تمام الکتریکی iX جزو اولین خودروهایی هستند که همراه با صفحه‌نمایش بزرگ ارائه می شوند که این صفحه نمایش تقریباً دو سوم داشبورد را در بر می‌گیرد. i۴ چهار در، دارای یک خط سقف در عقب است که نمایه‌ای از کوپه است.

i۴ یکی از اولین خودرو‌های BMW است که دارای جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی و ویژگی‌های ارتباطی این شرکت است. این دستگاه که iDrive ۸ نام دارد، از طریق یک صفحه نمایش لمسی ۱۴.۹ اینچی کار می‌کند که با یک صفحه ابزار دیجیتال ۱۲.۳ اینچی روی صفحه نمایش خمیده بزرگ روی داشبورد ادغام شده است. این سیستم همراه با یک کنترلر چرخشی در کنسول مرکزی، دستورات صوتی پیشرفته و ویژگی‌های محبوب بی شماری را ارائه می‌دهد که شامل Apple CarPlay، Android Auto، و نقطه اتصال Wi-Fi است.

تسلا مدل ۳: این خودرو با ترکیبی ایده آل از عملکرد، برد رانندگی و قیمت مناسبت در دسترس است؛ می توان این خودرو الکتریکی را کاملا سازگار با هیجانات یک راننده دانست.

تسلا، به خصوص در تریم پرفورمنس سریع و چابک است. برد حرکتی 576 کیلومتر در هر شارژ در تریم ​​Long Range است، بنابراین نیازی به شارژ هر روز مدل ۳ نیست. این خودرو قرار است با خودروهایی ماند شورولت بولت و فورت موستانگ رقابت کند.

همانند بسیاری از خودرو‌های الکتریکی، مدل ۳ با موتور الکتریکی نیز به آرامی و تقریباً بی‌صدا سرعت می‌گیرد. مدل Long Range دیفرانسیل عقب از صفر به 100 کیلومتر در ساعت را در ۵.۱ ثانیه می پیماید.

خودروهای پرفورمنس مدل ۳ تنها در ۳.۵ ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسندکه ۰.۵ ثانیه سریع‌تر از برد بلند مدل ۳ است. مانند تمام تسلاها، مدل ۳ باتری خود را زیر کاپوت حمل می‌کند و در نتیجه مرکز ثقل پایینی دارد.

وقتی گفته می شود تسلا مدل ۳ فضای داخلی متفاوتی با سایر خودرو‌های موجود در بازار امروزی دارد، اغراق نشده است. داخل آن ساده است و تقریباً همه چیز توسط صفحه لمسی یکپارچه در مرکز داشبورد کنترل می‌شود. با تا شدن صندلی‌های عقب، مدل ۳ فضای کافی برای ۱۵ چمدان دستی را فراهم می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی