آمریکا تجهیزات حملات شیمیایی و بیولوژیک به اوکراین می دهد


آمریکا تجهیزات حملات شیمیایی و بیولوژیک به اوکراین می دهد

آمریکا ماسک‌های گاز، لباس و سایر تجهیزات مرتبط با حملات شیمیایی را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

آمریکا برای محافظت از اوکراین در برابر حمله احتمالی تسلیحات شیمیایی یا بیولوژیکی، ماسک‌های گاز ، لباس و سایر تجهیزات را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد.

«جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید این کمک‌ها را روز جمعه تأیید کرد و گفت که با توجه به هشدارهایی مبنی بر اینکه روسیه می‌تواند از چنین سلاح‌هایی برای مقابله با مقاومت سرسخت اوکراین در طول جنگ استفاده کند و ممکن است برای توجیه چنین حمله‌ای، عملیات فریبکارانه را طراحی کند، این گونه کمک‌ها در نظر گرفته شده است.

با این حال اعلام نشده که این کمک‌ها به چه میزان در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت، اما انتظار می‌رود این کمک‌ها به وزارت بهداشت اوکراین تحویل داده شود.

کاخ سفید شواهدی مبنی بر برنامه ریزی روسیه برای حمله شیمیایی ارائه نکرده است، اما رئیس جمهور آمریکا، «جو بایدن» هفته گذشته هشدار داد که اگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از سلاح‌های شیمیایی در حمله به اوکراین استفاده کند، ایالات متحده پاسخ خواهد داد.

آمریکا تجهیزات حملات شیمیایی و بیولوژیک به اوکراین می دهد

در عین حال کرملین اوکراین را به آماده شدن برای استفاده از تسلیحات شیمیایی متهم کرده است. با این حال، مقامات آمریکایی اصرار دارند که این ادعا دروغ است و ممکن است نشان دهد که روسیه خودش در حال آماده شدن برای انجام این کار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان