دمای مازندران به 33 درجه می‌رسد


دمای مازندران به 33 درجه می‌رسد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار سامانه گرم جنوبی و روند افزایشی دما طی امروز و فردا، پیش‌بینی کرد که دمای هوای این استان در برخی مناطق به 33 درجه سانتی‌گراد بالای صفر برسد.

به گزارش ایرنا، هواشناسی مازندران با انتشار جدول پنج روزه هوایی پیش‌بینی کرد که ایبن افزایش دما در شهرهای مرکزی و شرقی مازندران محسوس‌تر است بگونه ای که دمای هوای این مناطق طی امروز و فردا بین ۲۸ تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان است. دمای هوا در مناطق غربی مازندران نیز بین ۲۱ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.

طبق این جدول بیشترین میزان افزایش دما در مناطق مرکزی و شرقی طی روز دوشنبه در سوادکوه رقم می خورد. دمای هوای این شهرستان از ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری با دو درجه افزایش در روز دوشنبه به ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد. دمای هوای سوادکوه شمالی نیز از ۳۱ درجه بالای صفر طی امروز با یک درجه افزایش در روز دوشنبه به ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید. دمای هوای شهرهای غربی مازندران نیز طی این مدت بین ۲۱ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.

مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران نیز طی امروز و فردا علاوه بر اینکه با وزش باد گرم نسبتا شدید همراه است، شاهد افزایش نسبی دما خواهند بود. دمای هوا کیاسر در روز دوشنبه به ۳۰، کلاردشت ۲۹ و در کجور به ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد.

کاهش دما از روز سه‌شنبه

مطابق جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی، دمای هوا از عصر دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت و این کاهش دما در شهرهای غربی بین چهار تا ۶ و در شهرهای مرکزی و شرقی مازندران بین هفت تا ۱۰ درجه پیش‌بینی شده است.

بیشترین میزان کاهش دما را در طی این مدت در ساری و آمل شاهد خواهیم بود بگونه‌ای که دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران از ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز دوشنبه، با ۱۰ درجه کاهش در روز سه‌شنبه به ۲۰ و دمای هوای آمل نیز از ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر با ۱۰ درجه کاهش درر وز سه شنبه به ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

مناطق کوهستانی و ارتفاعات مازندران نیز در طی این مدت همانند شهرهای ساحلی و جلگه‌ای شاهد کاهش هشت تا ۱۳ درجه‌ای دمای هوا خواهند بود.بیشترین میزان کاهش دما را در این مدت با ۱۳ درجه در آلاشت، سوادکوه و کلاردشت شاهد خواهیم بود.دمای هوای آلاشت از ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز دوشنبه با ۱۳ درجه کاهش در روز سه‌شنبه به ۱۳ ، سوادکوه از ۳۳ به ۲۰ و کلاردشت نیز از ۲۹ به ۱۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر کاهش می یابد.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که ساری با با ۲۹.۸ و پل سفید با ۲۹.۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین مناطق مازندران در روز گذشته بودند.

دمای هوای ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود یک درجه افزایش خواهد یافت.

جدول پیش‌بینی ۱۲ ساعته دریایی هواشناسی مازندران، وضعیت دریای خزر از ساعت ۲۰ روز یکشنبه تا ساعت هشت صبح روز دوشنبه را با موج کوتاه همراه با باد ملایم تا متوسط اعلام کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید