تسهیلات دانشگاه تهران برای دانشجویانی که امکان بازگشت به آموزش حضوری را ندارند


تسهیلات دانشگاه تهران برای دانشجویانی که امکان بازگشت به آموزش حضوری را ندارند

رئیس دانشگاه تهران از همراهی این دانشگاه با دانشجویانی که امکان حضور در دانشگاه و بازگشت به آموزش حضوری ندارند خبر داد و گفت: تسهیلاتی نظیر حذف ترم، مهمانی و... را برای دانشجویانی که به دلایل خاص و ویژه امکان بازگشت به آموزش حضوری ندارند، به کار می گیریم.

تسهیلات دانشگاه تهران برای دانشجویانی که امکان بازگشت به آموزش حضوری را ندارند

به گزارش ایران اکونومیست، دکتر سیدمحمد مقیمی در مراسم ازسرگیری آموزش حضوری دانشگاه ها که امروز با حضور وزیر علوم در دانشگاه تهران برگزار شد، تأکید کرد: ما امروز شاهد مراسم بازگشایی آموزش حضوری تمامی دانشجویان در دانشگاه تهران هستیم و تمامی شیوه نامه هایی که در بحث خوابگاه ها و کلاس های درس دانشجویان ابلاغ شده را اجرایی خواهیم کرد تا بتوانیم سلامتی دانشجویان را تضمین کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز روز اول ازسرگیری آموزش حضوری تمامی دانشجویان در دانشگاه تهران است به همین جهت ممکن است کاستی هایی را نیز داشته باشیم که تلاش می کنیم به مرور این کاستی ها برطرف شوند.

رئیس دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: آنچه که در شیوه نامه نیز اعلام شده است دانشجویان برای حضور در دانشگاه باید حتما دو دوز واکسن کروناویروس را دریافت کرده باشند و با توجه به اینکه مرکز بهداشتی این دانشگاه یک مرکز آماده ای است به همین جهت ما آمادگی این را داریم دانشجویان در صورتی که فاصله زمانی تزریق واکسن را رعایت کرده باشند بتوانند دوزهای بعدی را در این دانشگاه تزریق کنند تا محدودیتی برای حضور دانشجویان در کلاس های درس و خوابگاه ها نباشد.

دکتر مقیمی تأکید کرد: ممکن است تعدادی از دانشجویان نیز منع پزشکی برای تزریق واکسن داشته باشد که شرایط آن ها را نیز به طور ویژه بررسی خواهیم کرد تا دانشجویی محروم از تحصیل در ترم جاری نباشد.

وی اظهار کرد: معاونت آموزشی وزارت علوم در ترم جاری تسهیلاتی را برای دانشجویان در ترم جاری ابلاغ کرده است که طی آن دانشجویانی که نمی توانند به صورت حضوری در دانشگاه حاضر باشند آموزش خود را در شهر خودشان دنبال کنند و به عنوان مهمان پذیرش شوند.

رئیس دانشگاه تهران همچنین تأکید کرد: دانشجویان در صورت ضرورت می توانند در ترم جاری نسبت به حذف اضطراری برخی دروس اقدام یا دروس جدیدی را جایگزین آن کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این دانشگاه آماده است تا اگر مشکلی برای آموزش دانشجویان در ترم جاری وجود دارد این مشکل به طور خاص برطرف شود و تلاش می کنیم برخی از مشکلات دیگر را نیز که در طول زمان ایجاد می شود را نیز حل کنیم تا دغدغه ای برای ادامه ترم دانشجویان نباشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟