استاندار: گلستان برای رسیدن به اهداف افق 1404 نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف است


استاندار: گلستان برای رسیدن به اهداف افق 1404 نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف است

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان با اشاره به عقب ماندگی این استان به لحاظ زیرساختی گفت: همت، برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف، ضامن جبران عقب‌ماندگی‌ها و دستیابی به شاخص‌های تعیین شده برای افق 1404 است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی‌محمد زنگانه روز یکشنبه در جلسه شورای اداری گلستان اظهار داشت: اتحاد، انسجام، همدلی و دوری از اختلاف موجب تسریع در پیشرفت استان می شود و می توانیم با همراهی همه دلسوزان و مدیران زمینه رشد گلستان را فراهم کنیم.

وی بیان کرد: به عنوان چشم انداز تا افق ۱۴۰۴ در آمد خانواده گلستانی باید به میانگین کشور برسد که برای این کار باید درآمد ناخالص استان از ۵۶ هزار میلیارد تومان به ۱۱۲ هزار میلیارد تومان افزایش یابد و لازمه آن انجام بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است.

استاندار گلستان افزود: این استان با وجود برخورداری از ظرفیت‌های خوب و نعمت خدادادی مطلوب در بسیاری از شاخص‌ها از جمله درآمد سرانه خانوارهای استان وضعیت مطلوبی ندارد و ۷۰ درصد جمعیت روستایی و ۴۰ درصد جمعیت شهری استان جزو پنج دهک پایین جامعه هستند.

وی گفت: زیرساخت‌های پیشرفت و توسعه استان باید سه دهه قبل شکل می‌گرفت تا امروز شاهد هزینه‌ هنگفت برای ایجاد زیرساخت‌ها نباشیم.

زنگانه ادامه داد: سفر رییس جمهور مصوبات ارزشمندی با اعتباری بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان برای گلستان داشت که ۱۲ هزار میلیارد تومان آن در حوزه عمرانی، ۱۳ هزار میلیارد تومان در حوزه تسهیلات تقویت تولید و ۴۵۰ میلیون یورو برای سیکل ترکیبی نیروگاه برق علی آباد کتول اختصاص یافت.

وی بیان کرد: هیچ بهانه‌ای برای توقف در کارها وجود ندارد و اگر پروژه‌ای ترک تشریفات دارد، بلافاصله آن را امضا خواهم‌ کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !