نوروز امسال تردد وسایل نقیله در کرمانشاه 22 درصد افزایش یافت


نوروز امسال تردد وسایل نقیله در کرمانشاه 22 درصد افزایش یافت

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از تردد بیش از هشت میلیون وسلیه نقلیه در محورهای استان در نوروز امسال خبر داد و گفت : این میزان تردد نسبت به نوروز سال گذشته افزایش 22 درصدی را نشان می‌دهد.

«فریبرز کرمی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه از ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین امسال تردد هشت میلیون و ۷۵ هزار دستگاه خودرو در محورهای کرمانشاه به ثبت رسید، افزود: این میزان در مدت مشابه سال قبل ۶ میلیون و ۶۰۶ هزار مورد بود و رشد ۲۲ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

وی بیشترین تردد ثبت شده را مربوط به خودروهای سواری سبک با هفت میلیون و ۳۷۹ هزار مورد اعلام کرد و ادامه داد: در تردد خودروهای سبک نسبت به سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشتیم و این در حالی است که در تعطیلات نوروز امسال بیشترین تردد در محور کرمانشاه به بیستون و کمترین تردد در محور قصرشیرین به سرپل ذهاب بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از کاهش تردد خودروهای سنگین در جاده‌های کرمانشاه نسبت به سال قبل هم خبر داد و خاطرنشان کرد:امسال تردد ۶۹۵ هزار دستگاه خودرو سنگین را در محورهای کرمانشاه داشتیم که این عدد در سال گذشته ۷۰۴ هزار مورد بود و امسال با کاهش ۱.۵ درصدی روبرو بوده است.

وی همچنین از ثبت بیش از ۱۱ هزار تخلف سرعت غیرمجاز توسط دوربین‌های ثبت سرعت راهداری هم خبر داد و عنوان کرد: بیشترین سرعت ثبت شده ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت و در محور پاوه ثبت شده است.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

در این استان تاکنون بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده که ۲ هزار و ۲۰۰ اثر آن ثبت ملی شده است.

کتیبه و سنگ نوشته داریوش هخامنشی در بیستون و منظره طبیعی اورامانات آثار جهانی ثبت شده در استان کرمانشاه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خودروساز معروف موبایل می‌سازد!/ عکس