ترکیه می‌خواهد مدیران صرافی Thodex را به جرم کلاهبرداری به هزاران سال حبس محکوم کند


یک دادستان ترکیه‌ای می‌خواهد برای بنیانگذاران و مدیران صرافی Thodex سخت‌ترین حکم زندان تاریخ را تنظیم کند. طبق گزارش‌های منتشر شده، ظاهرا این دادستان به دنبال مجازات حداکثر 40,564 سال برای هر یک از 21 متهم است. خبرگزاری دمیرورن ترکیه گزارش می‌دهد که متهمان این پرونده در کلاهبرداری صرافی Thodex به ارزش 108 میلیون دلار نقش...

ترکیه می‌خواهد مدیران صرافی Thodex را به جرم کلاهبرداری به هزاران سال حبس محکوم کند
یک دادستان ترکیه‌ای می‌خواهد برای بنیانگذاران و مدیران صرافی Thodex سخت‌ترین حکم زندان تاریخ را تنظیم کند. طبق گزارش‌های منتشر شده، ظاهرا این دادستان به دنبال مجازات حداکثر 40,564 سال برای هر یک از 21 متهم است.
خبرگزاری دمیرورن ترکیه گزارش می‌دهد که متهمان این پرونده در کلاهبرداری صرافی Thodex به ارزش 108 میلیون دلار نقش دارند. «فاروق فاتح اوزر»، بنیانگذار و مدیرعامل این صرافی، مظنون اصلی تحقیقات است که هم اکنون تحت تقیب مقامات محلی و پلیس اینترپل است.
تعطیلی موقت صرافی Thodex و کلاهبرداری از کاربران
Thodex در ماه آوریل 2021 اعلام کرد که پلتفرم آن به دلیل «نوسانات غیرعادی در حساب‌های شرکت» به طور موقت به حالت تعلیق درآمده است و در همین حال اوزر با بیش از 2 میلیارد دلار پول سرمایه‌گذاران به آلبانی سفر کرد. از آن زمان تاکنون، کاربران صرافی ادعا کرده‌اند که قادر به برداشت صدها میلیون دلار رمزارز خود نیستند و هیچ خبری از اوزر 28 ساله وجود ندارد.
ظاهرا این صرافی رمزارز ترکی که به صورت روزانه میلیون‌ها دلار تراکنش را پردازش می‌کرد، بیش از 400 هزار کاربر داشت که حدود 390 هزار نفر از آن‌ها فعال بودند.
علیرغم اینکه مظنون اصلی هنوز دستگیر نشده و مقامات ترکیه در تلاشی ناموفق برای یافتن او به چهار کشور از جمله آلبانی سفر کرده‌اند، دادستان در حال رسیدگی به اتهامات است که شامل به کارگیری سیستم‌های اطلاعاتی به صورت فریبکارانه، ایجاد یک سازمان مجرمانه و استفاده از سیستم‌های اطلاعات بانکی یا اعتباری به عنوان ابزار می‌شود.
تحقیقات ماه فوریه Chainalysis نیز نشان می‌دهد که Thodex مسئول حدود 90 درصد از تمام دارایی‌های از دست رفته کاربران جهان از طریق کلاهبرداری راگ پول (Rug Pull) در سال 2021 بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...