افشاگری یک رسانه‌های عبری‌ از مذاکرات محرمانه ترکیه و اسرائیل


افشاگری یک رسانه‌های عبری‌ از مذاکرات محرمانه ترکیه و اسرائیل

​اقتصادنیوز: رسانه‌های عبری‌زبان از مذاکرات محرمانه میان اسرائیل و ترکیه درباره ایجاد یک خط لوله انتقال گاز مشترک خبر دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شبکه خبری المیادین به نقل از رسانه‌های عبری زبان فاش کرد که مقامات رژیم صهیونیستی و ترکیه به صورت محرمانه ایجاد یک خط لوله انتقال گاز مشترک را مورد بررسی قرار داده‌اند.

وب سایت عبری زبان "اسرائیل دیفنس" اعلام کرد: مذاکرات بر سر این طرح پیچیده بوده و ممکن است برای مدت طولانی ادامه یابد، این موضوع همچنین مربوط به طرح انتقال گاز از اقلیم کردستان عراق به ترکیه با کمک اسرائیل است.

در همین حال رویترز نیز گزارش داد: این طرح شامل ایجاد خط لوله گاز از ترکیه به میدان نفتی "لویتنا" اسرائیل است و گاز از طریق این خط لوله به ترکیه و از آنجا به کشورهای جنوب اروپا که به دنبال جایگزینی برای گاز روسیه هستند، منتقل خواهد شد.

یک مقام دولتی ترکیه‌ای در این باره گفت: گفت‌وگوها در این باره از زمان سفر اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه آغاز شده و تا بدین لحظه ادامه داشته است و احتمال داده می‌شود که طی چند ماه آینده تصمیمات عملی در خصوص همکاری در این طرح و مسیر انتقال گاز اتخاذ شود.

کارن هرار، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نیز در این باره گفته است: همچنان مسائلی از جمله موضوع تامین مالی وجود دارد که باید بررسی شوند و این طرح به طور کلی باید سودآور باشد.

وی افزود: ترکیه سالانه به ۵۰ میلیارد متر مکعب گاز نیاز دارد و از ایران و جمهوری آذربایجان گاز وارد می‌کند.

از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، بازارهای جهانی انرژی تحت تاثیر قرار گرفته و اروپا نگران قطع دسترسی به انرژی روسیه است. بهای نفت و گاز هم در اروپا و آمریکا افزایش یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود