روز یکشنبه آغاز ماه مبارک رمضان در بیشتر کشورهای جهان اسلام است


 روز یکشنبه آغاز ماه مبارک رمضان در بیشتر کشورهای جهان اسلام  است

مرکز بین المللی نجوم در بیانیه ای اعلام کرد: رؤیت هلال در روز جمعه در بیشتر کشورهای جهان اسلام امکان پذیر نیست و انتظار می رود که روز یکشنبه نخستین روز ماه مبارک رمضان باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری سما، مرکز بین المللی نجوم که مقر آن در ابوظبی است، در بیانیه ای اعلام کرد: بیشتر کشورها روز جمعه 12 فروردین مطابق با یکم آوریل هلال ماه مبارک رمضان را بررسی می کنند. رؤیت هلال با چشم غیرمسلح از هیچ جای جهان اسلام امکان پذیر نیست.

در این بیانیه آمده است: با استفاده از تلسکوپ رؤیت هلال ماه در روزجمعه از بیشتر نقاط جهان اسلام به استثنای بخش های کوچک در غرب جهان اسلام غیرممکن است.

این مرکز اعلام کرد: انتظار می رود با رؤیت هلال ماه روز یکشنبه 14 فروردین مطابق با سوم آوریل نخستین روز ماه مبارک رمضان در بیشتر کشورها باشد.

در این بیانیه آمده است: در کشورهایی که از روز یکشنبه ماه مبارک رمضان را آغاز می کنند، مردم پس از غروب روز شنبه بزرگی هلال را متوجه خواهند شد.

ممکن از برخی نسبت به صحت آغاز ماه شک کنند، اما یکی از قوانین این است که اگر ماه سی روز تمام شد، پس از غروب خورشید در روزی سی ام، هلال باید بزرگ باشد. زیرا ماه در روز قبل به احتمال زیاد در محدوده دید است. اگر عمر آن چند ساعت افزایش یافت می توان آن را رویت کرد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی