روزانه 6 هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان کردستانی توزیع می شود


روزانه 6 هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان کردستانی توزیع می شود

سنندج- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان آشپزخانه اطعام نیازمندان در شهرستان‌های استان راه اندازی شده و روزانه 6 هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع می شود.

رضا طوسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آشپزخانه‌های اطعام نیازمندان همزمان با نخستین روز از ماه مبارک رمضان در استان آغاز بکار کرده و تا پایان ماه مبارک تهیه و پخت غذای نیازمندان در این محل انجام می شود.

وی افزود: از طریق این آشپرخانه‌ها در تمام شهرستان‌های استان در مجموع روزانه ۶ هزار پرس غذای گرم پخت و در بین خانواده های زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان توزیع خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا پایان ماه مبارک رمضان ۱۸۰ هزار پرس غذای گرم و ۳۰ هزار سبد کالا در بین مددجویان این نهاد در استان توزیع شود.

وی ترویج سنت حسنه انفاق و نیکوکاری و فراهم کردن زمینه شرکت حداکثری مردم در امر خداپسندانه کمک به نیازمندان و همچنین هدفمند کردن انفاقات و نذورات مردمی را از اهداف راه اندازی این آشپزخانه‌ها اعلام کرد.

طوسی اظهار داشت: ماه رمضان سال گذشته نیز از طریق آشپزخانه های اطعام نیازمندان، ۱۲۳ هزار پرس غذای گرم و ۲۳ هزار سبد کالا بین نیازمندان کردستانی توزیع شد.

در حال حاضر۷۳ هزار و ۴۹۹ خانوار در قالب ۱۵۳ هزار نفر در سطح استان زیرپوشش این نهاد قرار دارند که ۳۲ هزار و ۸۰۰ نفر از این تعداد زنان سرپرست خانوار هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعطیلی مدارس تهران و کرج فردا شنبه 1 اردیبهشت 1403؟