راه اندازی 3000 مشترک‌ کافوی نوری در اسدآباد


راه اندازی 3000 مشترک‌ کافوی نوری در اسدآباد

مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان از راه اندازی سه هزار مشترک‌ کافوی نوری در سال 1401 در اسدآباد خبر داد.

محمد علی گرزین در اولین شورای اداری ۱۴۰۱ شهرستان اسدآباد اظهار کرد: ارتقا و توسعه شبکه فیبر نوری برای افزایش پهنای باند مصرفی مردم یکی از جمله برنامه های مهم مخابرات استان همدان بوده که به همین منظور در سال گذشته ۲۵۰۰ مشترک کافوی نوری در شهرستان اسدآباد راه اندازی شد و امسال نیز سه هزار مشترک کافوی نوری در این شهرستان راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اداراتی که در مسیر پروژه فیبر نوری شهر اسدآباد باشند به شبکه فیبر نوری متصل خواهند شد،افزود:با توسعه فیبر نوری تمامی ادارات حتی بخشداری ها و دهیاری ‌ها نیز به فیر نوری متصل می‌شوند.

گرزین با بیان اینکه طبق بررسی های انجام شده پهنای باند مصرفی شهرستان اسدآباد پایین است، گفت: در سه سال گذشته کارهای خوبی در اسدآباد شروع شده که از جمله این اقدامات می‌توان به ارتقا شبکه همراه اول،حذف شبکه WLL روستایی و تجمیع با شبکه انبوه برای افزایش پهنای باند، ارتقا سایت‌ها ۳G و ۴G اشاره کرد.

وی همچنین از تکمیل ادامه شبکه فیبر نوری شهرستان اسدآباد در سال جاری خبر داد و یاد آور شد: از سال قبل پروژه فیبر نوری به عنوان یک کار جدید در سطح استان شروع شد که در این رابطه شهرستان اسدآباد اولین شهرستان بود.

گرزین گفت: با اجرای فیبر نوری هر سرویس که حتی در مرکز کشور تعریف شود و سرویس‌هایی که در آینده در شبکه آی تی قابل ارائه باشد برای مردم اسدآباد در حوزه تلفن ثابت قابل دریافت خواهد بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دیگر شبکه‌های سنتی و قدیمی در آینده پاسخگو نخواهد بود و باید نسبت به پایه و اساس توسعه آینده از هم اکنون اقدام کرد،یاد آور شد: امروز بالاترین درآمدها مربوط به شرکت‌های فناوری بوده و امروز دنیا بیشترین تلاش خود را در زمینه فناوری دارد و فناوری پایه رشد در تمام زمینه‌ها به شمار می‌رود.

گرزین خاطر نشان کرد: اگر چه شبکه شاد نتوانست صددرصد رضایت دانش آموزان را جلب کند اما حرکت خوبی بود و این حرکت نباید فراموش شود بلکه باید ایرادات و مشکلات آن را برای آینده برطرف کنیم.

وی با تاکید بر در برنامه قرار دادن متصل کردن مدارس به فیبر نوری گفت: مخابرات وظیفه ایجاد زیرساخت‌ها را دارد هر چند ایجاد این زیرساخت‌ها هزینه‌های بالایی در برخواهد داشت اما این امر نشانه توقف ما نیست باید تمام فعالیت و خدماتی را که می‌توان به صورت الکترونیکی به مردم ارائه داد سرویس آن را فراهم کرد.

گرزین با اشاره به اینکه در ادارات هزینه‌هایی هست که به راحتی قابل حذف و ارائه آن از طریق فضای اینترنت و خدمات الکترونیکی است ،تصریح کرد: باید با ارائه خدمات لازم هزینه‌های جاری در بخش خدمات غیر الکتریکی ادارات کاهش یابد و از طرف دیگر بسترهای اینترنتی فراهم‌تر شود.

وی حذف نسخه‌های کاغذی ،حذف پرینترها و کاغذ و جوهر و ... از ادارات را نمونه‌ای از کاهش هزینه ها دانست و اظهار کرد: طرح و قرار داد سرویس‌های پایش تصویری در شهر اسدآباد آماده بوده و شهرداری باید پیگیری لازم در این رابطه را انجام داد ضمن اینکه تکنولوژی نباید برای رسیدن به نقطه برتر به خاطر کاهش اعتبار عقب بیفتد.

وی با بیان اینکه سوئیچ های قدیمی روستایی در شهرستان اسدآباد در حال جمع آوری و نصب سوئیچ جدید در حال انجام است، گفت: در حال حاضر این اقدام در برخی از روستاهای شهرستان اسدآباد انجام شده که در سایر روستاها از جمله روستای بادخوره نیز انجام خواهد گرفت که با زمینی کردن کابل های هوایی این امر در کاهش سرقت‌ها از نقش موثری برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله خونین به 2 دختر 6 و 11 ساله در شمال شرق فرانسه