4 هزار و 500 نفر در دوره‌های آموزشی هلال احمر فارس شرکت کردند


4 هزار و 500 نفر در دوره‌های آموزشی هلال احمر فارس شرکت کردند

شیراز-ایرنا-مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس اعلام کرد:در یکسال گذشته تعداد 170 دوره آموزش تخصصی امداد و نجات در سطح شعب شهرستانی با مشارکت مربیان داوطلب و از محل اعتبارات استانی برگزار شد که تعداد 4500 نفر در این دوره‌ها شرکت کردند.

به گزارش ایرنا ؛ حسین درویشی روز دوشنبه در این باره اظهار داشت : این دوره ها به منظور تربیت و تامین نیروهای تخصصی امداد و بالا بردن ضریب و توان عملیاتی نجاتگران برگزار شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس، ادامه داد: دوره های آموزش تخصصی شامل دوره‌های مقدماتی امداد و نجات، حمایت های روانی و اجتماعی، تغذیه اضطراری، اقدامات پیش بیمارستانی، پشتیبانی در عملیات، اسکان اضطراری، جستجو و نجات حوادث گرافیکی، جستجو و نجات در کوهستان و ارتفاع و جستجو و نجات شهری(آوار) هستند که تعداد ۴۵۰۰ نفر در دوره های ذکر شرکت داشته اند.

وی با اشاره به اینکه استان فارس در سالهای گذشته نیز در ارائه آموزش های تخصصی پیشتاز بوده است افزود: در سال ۱۴۰۰ دوره های تربیت مدرس و مربی تخصصی رشته های سیلاب، کوهستان و جاده نیز بصورت کشوری برگزار گردید که فراگیران اعزامی استان فارس بنا به اظهار مقامات مسئول جمعیت مرکز جزء نفرات برتر دوره ها بوده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: آخرین برنامه تخصصی اجرا شده در استان میزبانی و برگزاری دوره تربیت مدرس مدیریت فرماندهی امداد و نجات کشوری بود که تعداد ۲۸ نفر از استان های مختلف کشور دراین دوره شرکت کردند، که سطح کیفیت برگزاری دوره بنا به نظرسنجی انجام شده و اعلام معاونت آموزش ،پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر بسیار مطلوب و بالا اعلام شد.

در سال ۱۴۰۰ استان های اصفهان، خراسان رضوی و فارس در ارائه آموزشهای تخصصی پیشتاز بوده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...