عزم جدی دولت برای رفع موانع محیط کسب / حذف مجوز‌های باعث تحقق بازاری رقابتی می‌شود


عزم جدی دولت برای رفع موانع محیط کسب / حذف مجوز‌های باعث تحقق بازاری رقابتی می‌شود

رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران گفت: دولت به جای تخطئه در فضای کسب و کار کشور با رفع موانع و حذف مجوز‌های دست و پا گیر کمر همت به ایجاد بازاری رقابتی در ساختار اقتصاد کشور ببندد.

عزم جدی دولت برای رفع موانع محیط کسب / حذف مجوز‌های باعث تحقق بازاری رقابتی می‌شود

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محمد رضا نجفی منش» رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین رایزنی و هماهنگی‌های صورت گرفته میان این کمیسیون با وزارت صمت برای حذف برخی از مجوز‌های دست و پا گیر موجود در ایجاد کسب و کار کشور اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون برای حل این مسئله اقدامات و هماهنگی بسیار خوبی با وزارتخانه‌های اقتصاد و صمت انجام شده است و در سال جدید امیدواریم با عملیاتی شدن بخشی از این اقدامات، در مرحله نخست موانع غیر ضروری برای توسعه محیط کسب و کار رفع و در مرحله بعدی فضای ایجاد رقابت سالمی در بازار کار کشور محقق شود.


رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق تهران خاطر نشان کرد: دولت به جای ایفای نقش نگهبانی انجام وظیفه کنترل آمد و شد‌ها باید نقش یک باغبان را و به تبع وظیفه نظارت و حمایت را در پیش بگیرد تا ضمن توسعه محیط کسب و کار، بنگاه‌های تولیدی کوچک و نو پا بتوانند مسیر رو به رشد را طی کنند.


وی متذکر شد: در حال در خواست ما برای رفع موانع مجوز‌ها در سال گذشته و یا حتی سال جدید مبتنی بر این خواهد بود است که تمامی مجوز‌های لازم برای شروع کسب و کار‌های اقتصادی در یکدیگر ادغام شود؛ خوشبختانه اکنون با توجه به راه‌اندازی پنجره‌ای واحدی شرایط به گونه‌ای رقم خورده است که مدت زمان مجوز‌دهی از ۷۲ روز به حداکثر ۳ روز کاهش یافته است.


نجفی منش همچنین در مورد شرایط فعلی فضای تولیدی کشوراظهار کرد: متاسفانه در بسیاری از استان‌های صنعتی کشور تولیدکنندگان با چالش تامین نیرو مواجه‌اند و تاکنون اکثر فعالان اقتصادی برای حلی این مشکل به جذب نیروی کار اتباع متوسل شده‌اند.


این فعال اقتصادی در پایان جلوگیری از واردات بی‌‎رویه کالا را مهمترین عامل در بهبود محیط کسب و کار و به تبع آن توسعه تولید داخل دانست و عنوان کرد: دولت باید این نکته را در نظر بگیرد که علاوه بر کنترل واردات نباید با بروز هر مشکلی اقدام به تخطئه تولید داخل داخل نکند؛ به جای این تعطیلی واحد‌های تولیدی کمر همت به حل مشکل واحد‌های تولیدی و رفع موانع موجود در محیط کسب و کار کشور ببندد.


پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه