اقامت‌های نوروزی به بیش از 50 میلیون نفر شب رسید


اقامت‌های نوروزی به بیش از 50 میلیون نفر شب رسید

از تاریخ 26 اسفند 1400 تا 13 فروردین 1401 اقامتگاه‌های رسمی و غیر رسمی کشور اعم از هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، هتل آپارتمان ها، مساجد، مدارس و… بیش از 50 میلیون نفر شب اقامت را ثبت کرده‌اند.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی از رسیدن آمار اقامت‌های نوروزی به بیش از ۵۰ میلیون نفر شب خبر داد و گفت: مازندران در صدر استان‌های پر مسافر قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، مصطفی فاطمی (مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی) با اشاره به آنکه آمار اقامت مسافران نوروزی در مراکز اقامتی رسمی و غیررسمی کشور در نوروز۱۴۰۱ به بیش از ۵۰ میلیون نفر شب رسیده است، گفت: از تاریخ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ اقامتگاه‌های رسمی و غیر رسمی کشور اعم از هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، هتل آپارتمان ها، مساجد، مدارس و… بیش از ۵۰ میلیون نفر شب اقامت را ثبت کرده‌اند.

او درخصوص ترتیب استان‌ها با بیشترین ضریب اقامت در مراکز رسمی نیز گفت: مازندران در صدر اقامت‌های نوروزی قرار دارد و استان‌های خراسان رضوی، گیلان، فارس، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، یزد، خوزستان و تهران به ترتیب ۱۰ استانی هستند که بیشترین اقامت مسافران را در مراکز اقامتی رسمی ثبت کرده‌اند. این آمار نشان می‌دهد که تهران برای نخستین بار در زمره ۱۰ استان پر مسافر کشور قرار گرفته است.

فاطمی یادآور شد: بیشترین رشد در جذب مسافر را در استان‌های تهران، خراسان جنوبی، بوشهر، خوزستان و هرمزگان شاهد هستیم.

البته چندی قبل نیز فرهاد مهریاری (مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای) مطرح کرده بود: طی ۱۸ روز گذشته، متوسط تردد بین استانی روزانه در تمام کشور به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۲۶ وسیله نقلیه رسیده است.

به گفته او، روز ۱۳ فروردین‌ماه متوسط تردد بین استانی به ۲ میلیون و ۲۰ هزار و ۳۱۲ وسیله نقلیه رسیده است که نسبت به روز گذشته ۱۴ درصد کاهش داشت. این درحالیست که تغییرات تردد بین استانی از ابتدای طرح نوروزی تاکنون نسبت به نوروز سال قبل، ۵۰ درصد افزایش داشته است.

مهریاری همچنین عنوان کرد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان روز ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۱، استان خوزستان ۱۶۷درصد، بوشهر ۱۰۹درصد، اصفهان ۷۸درصد، خراسان رضوی ۷۴درصد و هرمزگان با ۷۱درصد، بیشترین افزایش را نسبت به سال قبل داشته‌اند. برای مجموع استان‌های تهران و البرز نیز تردد ۹میلیون و ۳۵۰هزار و ۵۴۰ وسیله نقلیه ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴۹درصدی داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود