فروش پراید توسط سایپا/ بدون قرعه کشی خودرو چطور پراید فروخته می شود؟+ جزئیات


فروش پراید توسط سایپا/ بدون قرعه کشی خودرو چطور پراید فروخته می شود؟+ جزئیات

با توجه به فروش زمستانی پراید، طی سال گذشته در مجموع 142 دستگاه انواع پراید سواری توسط واحد فروش سایپا برای مشتریان فاکتور شده است.

فروش پراید توسط سایپا/ بدون قرعه کشی خودرو چطور پراید فروخته می شود؟+ جزئیات

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از اکو ایران، بررسی اطلاعات منتشر شده خودروسازی سایپا در سایت کدال سازمان بورس نشان می دهد این خودروساز همچنان از فروش خانواده پراید کسب درآمد می کند. آن طور که صورت های مالی سایپا نشان می دهند این خودروساز طی سه ماهه زمستان 1400 در مجموع 84 دستگاه پراید فروحته است. با توجه به فروش زمستانی پراید، طی سال گذشته در مجموع 142 دستگاه انواع پراید سواری توسط واحد فروش سایپا برای مشتریان فاکتور شده است.

بررسی صورت های مالی سایپا مربوط به سال 1400 که در سایت کدال سازمان بورس منتشر شده نشان می دهد این خودروساز یک دستگاه پراید را در اردیبهشت ماه فروحته است. در دو ماهه ابتدای تابستان نیز در مجموع 57 دستگاه پراید عرضه شده که سهم تیرماه 50 دستگاه و سهم مرداد ماه سال گذشته 7 دستگاه بوده است. اما خودروساز ساکن کیلومتر 15 جاده مخصوص به مدت 5 ماه یعنی از شهریور تا دی ماه هیچ پرایدی را نفروخته است اما در فصل زمستان 84 دستگاه پراید سواری را برای مشتریان فاکتور کرده که سهم دی ماه 31 دستگاه، سهم بهمن ماه 49 دستگاه و سهم اسفندماه نیز 4 دستگاه بوده است.

در حالی نارنجی های جاده مخصوص مشغول فروش پراید هستند که تولید این خودروی سواری محبوب بازار در تیرماه سال 99 و در دوره مدیریت جواد سلیمانی مدیرعامل پیشین سایپا متوقف و در جشن نمادینی که یک ماه بعد در اواسط مردادماه 99 برگزار شد آخرین پراید با امضا محمود واعظی رییس دفتر حسن روحانی به موزه فرستاده شد. در حالی سایپا گاو شیرده خود را از خط تولید خارج کرده که همچنان از فروش پراید کسب درآمد می کند. با توجه به میانگین قیمتی حدود 32 میلیون تومانی که سایپا برای فروش پراید در صورت های مالی خود درج کرده، این خودروساز در سال 1400 از محل فروش پراید در مجموع حول و حوش 4 میلیارد و 545 میلیون تومان به حساب خود واریز کرده است. به نظر می رسد این پرایدها در واقع جز محصولات ناقص سایپا هستند که به تدریج تکمیل و تجاری می شود اما از آنجایی شرکت های خودروساز از خرداد ماه 99 موظف شدند محصولات خود را از مسیر قرعه کشی عرضه کنند و تولید پراید از تیرماه همان سال متوقف شده است بنابراین این خودروی سواری جایی در طرح های فروش غول نارنجی جاده مخصوص نداشته است بنابراین سایپایی ها تعهدی در ارتباط با پراید برای خود ایجاد نکرده اند با این حال مشخص نیست این 142 پراید چگونه صاحبان خود را شناخته اند و این خودروها بر اساس چه مکانیزمی و خارج از قرعه کشی برای مشتریان فاکتور شده است؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان