لاوروف وقایع بوچا را سناریو‌های ساختگی کی‌یف خواند


لاوروف وقایع بوچا را سناریو‌های ساختگی کی‌یف خواند

وزیر خارجه روسیه در نشستی خبری اعلام کرد: ما با همه توان برای اثبات کذب بودن حملات گمراه کننده بوچا علیه خود تلاش می‌کنیم.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با وزرای خارجه گروه تماس وابسته به اتحادیه عرب در مسکو گفت: تحریم‌های غرب علیه روسیه بر همه جهان تأثیر خواهد گذاشت. ما اوضاع منطقه‌ای از جمله بحران اوکراین را بررسی و درباره ضرورت گفتگو درباره تحولات توافق کردیم.

او ادامه داد: حملاتی که با هدف بدنام کردن طرف مقابل صورت می‌گیرد در همه نزاع‌ها وجود دارد و وقایع "بوچا" در این میان، نخستین مورد نیست. ما با همه توان برای اثبات کذب بودن حملات گمراه کننده علیه خود تلاش می‌کنیم. نیرو‌های ما ۳۰ مارس بوچا را ترک کردند و از سناریو‌های ساختگی کی یف، چهار روز پس از آن علیه ما رونمایی شد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: نماینده ما در نیویورک برای تکذیب ادعا‌های اوکراین نشستی خبری تشکیل خواهد داد. او در این نشست اسنادی را که ثابت می‌کند اوکراین مرتکب جنایت جنگی شده است ارائه خواهد داد. ضمانت‌های امنیتی برای اوکراین با پیوستن این کشور به ناتو محقق نخواهد شد. امنیت اوکراین منوط به اتخاذ سیاست بی طرفی و دست نیافتن این کشور به سلاح هسته‌ای است. روسیه برای مذاکراه شفاف با غرب آماده است.

وزارت دفاع روسیه دیروز (یکشنبه) اتهام مقامات اوکراینی مبنی بر اقدام نظامیان روس به کشتار غیرنظامیان در شهر بوچا‏ نزدیک کی‌یف را رد و اعلام کرد، نیرو‌های روس سی‌ام مارس به طور کامل از بوچا خارج شده بودند و اسناد اثبات جرمی نیز در این شهر وجود نداشت، اما در روز چهارم و با آمدن نیرو‌های امنیتی اوکراین به بوچا، چنین اسنادی رو شده است.

ارتش روسیه نیز تاکید کرد‏ روز سی و یکم مارس شهردار بوچا در پیامی تصویری تائید کرده بود نظامیان روس در شهر حضور ندارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید