لغو صدها پرواز بریتیش ایرویز و ایزی جت ناشی از شیوع کرونا


لغو صدها پرواز بریتیش ایرویز و ایزی جت ناشی از شیوع کرونا

دو شرکت هوانوردی انگلیس از لغو صدها پرواز به دلیل کمبود خدمه ناشی از افزایش کرونا خبر دادند.

به گزارش فارس، «بریتیش ایرویز» و «ایزی جت» دو شرکت هوانوردی انگلیس دوشنبه شب به وقت تهران از لغو صدها پرواز به دلیل کمبود کارکنان خود ناشی از افزایش کرونا خبر دادند.

به نوشته وبگاه «ارو تایمز» شرکت هوایی بریتیش ایرویز روز دوشنبه حدود ۱۰۰ پرواز را از «فرودگاه هیثرو» در لندن لغو کرد که دلیل آن غیبت بیش از حد معمول کارکنان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بود.

در همین حال، شرکت ایزی جت نیز ۲۲۲ پرواز خود را از روز جمعه گذشته تا دوشنبه لغو کرده است. این شرکت ارزان قیمت انگلیسی تلاش کرد تا با فهرست کردن خدمه اضافی آماده به کار، کمبود کارکنان را جبران کند، اما تلاش برای تامین نیروی کار مورد نیاز کافی نبود.

سخنگوی شرکت ایزی جت گفت: «در نتیجه شمار بالای کنونی عفونت‌های کووید در سراسر اروپا، ایزی‌ جت مانند همه کسب‌وکارها، سطوح بالاتر از حد معمول بیماری کارکنان را تجربه می‌کند.»

به نوشته این منبع خبری، به دلیل لغو گسترده پروازها، هرج و مرج مسافرتی در برخی از بزرگترین فرودگاه‌های انگلیس رخ داده مسافران فرودگاه‌های «هیترو»، «منچست»ر و ادینبورگ در صف‌های طولانی در انتظار ورود بودند.

سخنگوی فرودگاه منچستر در این زمینه گفت: «کل صنعت ما در حال حاضر با کمبود کارکنان و چالش‌های به کارگیری نیرو مواجه است. حذف تمامی محدودیت‌های سفر پس از دو سال، همراه با شروع فصل سفرهای تابستانی، شاهد افزایش سریع تعداد مسافران بوده است که فشار زیادی بر عملیات ما وارد می‌کند.»

طی روزهای اخیر نیز صنعت هوانوردی آلمان با بحران ناشی از اعتصاب کارکنان خود مواجه شد. اعتصاب صدها مامور امنیتی در فرودگاه‌های آلمان برای افزایش دستمزد منجر به تاخیر یا لغو پروازها در این کشور شد.

بیش از ۱۰۰۰ مامور امنیتی در فرودگاه‌های آلمان کار خود را ترک کردند و این اقدام منجر به لغو و تأخیر چندین پرواز شد. کارکنان امنیتی در فرودگاه‌های «برلین»، «دوسلدورف»، «هانوفر» و مکان‌های دیگر اعتصاب یک روزه را آغاز کردند تا بر افزایش دستمزدها فشار وارد کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق