عملکرد کوتاه‌مدت دولت سیزدهم اصلاح‌طلبان را از انتخابات آینده ناامید کرده‌است


عملکرد کوتاه‌مدت دولت سیزدهم اصلاح‌طلبان را از انتخابات آینده ناامید کرده‌است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان این که مواضع اصلاح‌طلبان نشان می‌دهد که امیدی به بازگشت به حاکمیت از طریق صندوق رای ندارند، گفت: آنها می‌دانند که مردم به آنها رای نمی‌دهند و اصلاحات را پای صندوق رای مرده تصور می‌کنند.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه با توجه به عملکرد کوتاه‌مدت دولت سیزدهم اثبات شد که تمام بهانه‌هایی که اصلاح‌طلبان برای عدم حل مشکلات اقتصادی کشور می‌آوردند و آن مشکلات را به برجام و پذیرش FATF وصل می‌کردند، باطل بوده و با هدف تخریب افکار عمومی جامعه بود تا بتوانند اهداف آمریکا را در کشور پیاده کنند، اظهار داشت: امروز که می‌بینند نظام جمهوری اسلامی بدون اینکه امتیازی به غرب بدهد و FATF را بپذیرد و مشکلات اقتصادی را به برجام گره بزند، به سمت حل مشکلات اقتصادی حرکت کند و حتی منابع درآمدهای ارزی را به سمت کشور برگرداند و امتیازی هم به غربی‌ها ندهد، احساس می‌کنند که مردم در دوره آینده به اینها روی نخواهند آورد و فریب افکار و دسیسه‌های آنها را نخواهند خورد و از طرفی نیز باید پاسخگویی صدمات و خساراتی که به کشور وارد کردند باشند.

وی افزود: وجود این بهانه که اصلاح‌طلبان مطرح می‌کنند که ما با شرط و شروط در انتخابات شرکت می‌کنیم، چیز جدیدی نیست و اصلاح‌طلبان آن‌را بارها به اشکال مختلف مطرح کرده‌اند و هربار که دیده‌اند مردم به سمت جریان فکری دیگری گرایش دارند، یا انتخابات را زیر سوال برده‌اند، یا انگ تقلب به نظام زده‌اند و یا شورای نگهبان را تحت فشار قرار داده‌اند.

ترقی با بیان این که مواضع اصلاح‌طلبان نشان می‌دهد که آنها امیدی به بازگشت به حاکمیت از طریق صندوق رای و انتخابات ندارند، اظهار داشت: چون می دانند که مردم به آنها رای نمی دهند و اصلاحات را پای صندوق مرده تصور می‌کنند، برای همین به دنبال این موضع‌گیری ها و تحریم انتخابات آینده و مشروط کردن حضورشان در صحنه هستند تا بتوانند آبروی از دست رفته خودشان را قدری ترمیم ببخشند. در حالی‌که امروز باید پاسخگوی خیانت‌ها و خسارت‌هایی که به کشور وارد کرده‌اند باشند.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین با اشاره به آن بخش از مواضع اصلاح‌طلبان که حضور کم مردم پای صندوق‌های رای در انتخابات گذشته را به عدم تایید صلاحیت شماری از اصلاح‌طلبان ربط می‌دهند،‌ بیان داشت: مردم در نظرسنجی‌ها عمده دلیل عدم مشارکت خود در انتخابات را بی توجهی دولت به خواسته‌های خود عنوان کردند. وقتی میزان مقبولیت دولت به زیر 8درصد رسید، طبیعی هست که مردم مشارکتی نکنند و وقتی شاهد افزایش 300 تا 400درصدی نرخ تورم باشند و مشکلات اقتصادی همچنان متراکم باقی بماند و هیچ‌کدام از گرفتاری‌هایشان حل نشود، طبیعی هست که مشارکت کاهش یابد.

عملکرد کوتاه‌مدت دولت سیزدهم اصلاح‌طلبان را از انتخابات آینده ناامید کرده‌است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه علت اصلی کاهش مشارکت ضعف و ناکارامی دولت‌های یازدهم و دوازدهم بوده و در نظرسنجی‌ها هم این مسئله کاملا مستند است؛ پس باید مشارکت را پس از اینکه دولت فعلی با عملکردش و با حضور در بین مردم رضایتی را ایجاد کرد مورد ارزیابی قرار داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی