جزئیات خرید سهام توییتر توسط ایلان ماسک


جزئیات خرید سهام توییتر توسط ایلان ماسک

ایتنا - ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا 9.2 درصد از سهام توییتر را در اختیار دارد؛ یک پرونده نظارتی، روز دوشنبه (امروز) نشان داد که او به‌طور بالقوه به بزرگ‌ترین سهامدار در این سایت میکروبلاگینگ تبدیل شده است.


پس از تشکیل پرونده، سهام توییتر در معاملات پیش از بازار ۲۶ درصد افزایش یافت که به‌نوعی پس از توییت ایلان ماسک مبنی بر اینکه «فکر جدی» برای ایجاد یک پلتفرم رسانه اجتماعی جدید دارد، به وقوع پیوست.

سهام سایر شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی، از جمله متاپلتفرمز و اسنپ مالک اسنپ‌چت نیز بالاتر معامله شدند.

ماسک دارای ۷۳.۵ میلیون سهم توییتر است و ارزش سهام غیرفعال خود در این شرکت را بر اساس بسته شدن سهام در روز جمعه تا ۲.۹ میلیارد دلار ارزیابی می‌کند. سهام در اختیار ایلان ماسک Revocable Trust (تضمین‌شده قابل برگشت) است.

ماسک، کاربر پرکار توییتر، از زمان پیوستن به این سایت در سال ۲۰۰۹، بیش از ۸۰ میلیون دنبال‌کننده در این سایت دارد و از این پلتفرم برای اعلان‌های متعددی استفاده کرده است. از جمله کنایه زدن به یک معامله خصوصی برای تسلا که او را تحت نظارت رگولاتورها قرار داد.

با این حال، او اخیرا از پلتفرم رسانه‌های اجتماعی و سیاست‌های آن انتقاد کرده و گفته است که این شرکت با عدم پایبندی به اصول آزادی بیان، دموکراسی را تضعیف می‌کند.

در همین حال، ماسک و جک دورسی، یکی از بنیانگذاران میلیاردر توییتر، نقاط مشترکی در رد Web۳، یک اصطلاح مبهم برای نسخه اتوپیایی از اینترنت که غیرمتمرکز است، داشته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران