بیش از 33 هزار مسافر از خدمات بشردوستانه هلال احمر کردستان بهره مند شدند


بیش از 33 هزار مسافر از خدمات بشردوستانه هلال احمر کردستان بهره مند شدند

سنندج- ایرنا- معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان گفت: بیش از 33 هزار مسافر در ایام نوروز امسال به پست‌های نوروزی جمعیت هلال احمر در سراسر استان مراجعه کردند و از خدمات بشردوستانه بهره‌مند شدند.

بابک قنبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی، ۱۰ پست ثابت و سیار نوروزی از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری در استان دایر بود و در مجموع به بیش از ۳۳ هزار نفر مسافر خدمات بشردوستانه ارائه شد.

وی افزود: در این طرح با مشارکت ۷۹۳ نفر - روز از اعضای جوانان مستقر در پست‌ها خدماتی اعم از آموزش کمک‌های اولیه، آموزش پیشگیری از کرونا، راهنمایی مسافران نوروزی، فضای دوستدار کودک و ایستگاه سلامت ارائه شد و ۹۸۰ نفر نیز با آموزش کمک های اولیه آشنا شدند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر کردستان ادامه داد: در پست‌های نوروزی بیش از ۶ هزار نفر با امضای میثاق نامه به پویش بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) و بیش از ۹ هزار نفر به پویش چلچراغ پیوستند.

وی یادآور شد: در مجموع در این ایام ۱۹ هزار و ۲۳۷ مورد اقلام فرهنگی شامل بروشور و نقشه توسط جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان در بین مسافران نوروزی توزیع شد.

در حال حاضر علاوه بر یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده، در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر در جمعیت هلال احمر استان کردستان عضویت دارند.

هنگام مسافرت در صورت وقوع حادثه، شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر آماده امدادرسانی به آسیب دیدگان است و در کمترین زمان ممکن نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید