آیا ظروف گرانیتی برای پخت و پز مناسب هستند


اگر در حال تعویض ظروف پخت و پز آشپزخانه یا خرید جهیزیه هستید، احتمالاً با طیف وسیعی از سرویس‌های قابلمه و تابه مواجه شده‌اید که انتخاب را برای شما سخت کرده است.

اگر در حال تعویض ظروف پخت و پز آشپزخانه یا خرید جهیزیه هستید، احتمالاً با طیف وسیعی از سرویس‌های قابلمه و تابه مواجه شده‌اید که انتخاب را برای شما سخت کرده است. با توجه به اینکه الویت اول همه خانم‌های خانه‌دار، خرید ظروف پخت و پز استاندارد و دوستدار سلامت است، مطمئناً ظروف گرانیتی در صدر لیست انتخاب‌های شما قرار دارند.

البته، حاشیه‌هایی درباره این ظروف وجود دارد که خانم‌ها را برای خرید آنها مردد می‌کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب به سراغ ظروف گرانیتی برویم و مزایا و معایب آنها را بررسی کنیم، تا تصمیم گیری و انتخاب برای شما آسان‌تر شود.

ظروف گرانیتی؛ تجربه خرید قابلمه و تابه با کیفیت و سالم

ظروف گرانیتی از آلیاژ آلومینیوم با روکش نچسب گرانیت ساخته شده‌اند. البته منظور از گرانیت، سنگ گرانیت نیست! این فقط نامی است که برای این ظروف پخت و پز انتخاب شده است. ظروف گرانیتی ترکیبی از ظروف تفلون و سرامیک هستند. یعنی هسته داخلی آنها از جنس آلومینیوم ساخته شده و روکشی نچسب با دانه‌های ریز سرامیک سخت دارند. آشپزی در ظروف گرانیتی دقیقاً سایر ظروف نچسب، آسان و دلچسب است.

برای خرید بهترین قابلمه گرانیتی، باید جستجوی هوشمندانه‌ای میان مدل‌های مختلف این محصول داشته باشیم. موضوع صدمه نزدن به‌ سلامتی، دوام مناسب و جنس بدنه داخلی این ظروف، مهم‌ترین مواردی هستند که برای خرید قابلمه با کیفیت باید در نظر داشته باشیم. بهترین نوع این محصولات، مدل‌هایی هستند که دارای پوشش داخلی سالم، بدون خط و خش و هرگونه تاثیرگذاری منفی روی سلامت افراد خانواده باشند.

آیا ظروف گرانیتی برای پخت و پز مناسب هستند

مزایای استفاده از ظروف گرانیتی برای پخت و پز

اولین و مهمترین موضوعی که باید درباره ظروف گرانیتی بدانیم، مزایا یا ویژگی‌های مثبت این ظروف است. این مزایا عبارتند از:

1.قابلمه‌های گرانیتی سالم و ایمن هستند

ظروف گرانیتی جزو سالم‌ترین ظروف برای پخت و پز محسوب می‌شوند. این قابلمه‌ها با مواد غذایی وارد واکنش نمی‌شوند، بنابراین هر نوع غذایی را می‌توانیم در آنها بپزیم؛ حتی غذاهای دارای گوجه و مرکبات که خاصیت اسیدی دارند.

2.قابلمه‌ها و ماهیتابه‌های گرانیتی انتقال حرارات را بخوبی انجام می‌دهند

این ظروف حرارت‌های بالا را تحمل کرده و گرما را به خوبی منتقل می‌کنند. در نتیجه، برای مغز پخت کردن و تهیه هر نوع غذایی مناسب هستند. قابلمه‌ها و تابه‌های گرانیتی می‌توانند حرارت را به‌ طور مساوی در سرتاسر خود پخش کنند. همچنین برای گرم شدن به شعله زیاد نیاز ندارند.

3.ظروف گرانیتی نچسب هستند

قابلمه‌ها و تابه‌های گرانیتی سطحی نچسب دارند و پخت و پز در آنها بسیار آسان است. با استفاده از ظروف پخت و پز گرانیتی، دیگر نگران چسبیدن غذا به کف قابلمه و تابه یا فرسوده شدن سریع آنها نخواهیم بود.

4.ظروف گرانیتی مقاوم و بادوام هستند

ظروف گرانیتی با کیفیت، کاملاً مقاوم و با دوام هستند و اگر از آنها به‌ درستی استفاده کنیم، تا سال‌ها سالم باقی می‌مانند. منظور از استفاده صحیح، عدم تماس کف ظروف با اشیا تیز و سخت یا شست و شو با اسکاچ‌های زبر است.

5.پوشش خارجی این ظروف زیبا مقاوم است

پوشش لعابی بدنه خارجی ظروف گرانیتی، از زنگ زدن یا پوسیدگی ظروف جلوگیری می‌کند. همچنین دست تولیدکنندگان را در طراحی بدنه این ظروف در رنگ بندی و طرح‌های متنوع باز می‌گذارد. اگر دقت کرده باشید، سرویس قابلمه‌های گرانیتی از نظر تنوع رنگ بندی، خیلی جذاب‌تر از سایر ظروف هستند.

ملاحظات خرید سرویس قابلمه و تابه‌های گرانیتی

همان‌طور که در بخش قبل ملاحظه کردید، ظروف گرانیتی مزایا و ویزگی‌های خوب متعددی دارند. ولی همانند سایر ظروف، استفاده از آنها مستلزم توجه به نکاتی است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

قابلمه و تابه‌های گرانیتی در مقایسه با ظروف تفلون و استیل وزن نسبتاً سنگینی دارند. قیمت سرویس قابلمه‌های گرانیتی ارزان نیست. هر چند نسبت به ظروف چدنی ارزان‌تر هستند، ولی در مقایسه با قابلمه‌های تفلون، استیل و سرامیک قیمت بالاتری دارند. برخورد قاشق یا ملاقه‌های فلزی می‌تواند به پوشش سرامیکی کف این ظروف آسیب برساند. این ظروف باید بلافاصله بعد از شسته شدن، خشک شوند و کف آنها کمی چرب شود تا به مرور زمان زود فرسوده یا خراب نشوند.

آیا ظروف گرانیتی برای پخت و پز مناسب هستند

با بهترین برندهای تولید کننده ظروف گرانیتی آشنا شوید

برندهای معتبر مختلفی وجود دارند که ظروف گرانیتی تولید می‌کنند. ولی می‌خواهیم شما را با محصولات چند برند معتبر داخلی و خارجی آشنا کنیم که هم از نظر کیفیت، و زیبایی و هم از نظر قیمتی، در مقایسه با سایر برندها بهتر هستند.

سرویس قابلمه گرانیتی ریوالد سرویس قابلمه گرانیتی پی ام تی قابلمه و تابه‌های گرانیتی کاندید سرویس قابلمه و تابه گرانیتی هوم کینگ سرویس پخت و پز گرانیتی کرکماز قابلمه‌ها و تابه‌های گرانیتی یونیک سرویس گرانیتی دسینی

معرفی بهترین فروشگاه آنلاین برای خرید ظروف گرانیتی

در این مطلب سعی کردیم برای آسان کردن کار شما در انتخاب ظروف گرانیتی، ویژگی‌ها، مزایا و معایب این ظروف پخت و پز را بررسی کنیم. برندهای معتبری در زمینه تولید این ظروف فعالیت می‌کنند و می‌توانید با خیال آسوده از کیفیت و سلامت محصول، آن را تهیه کنید.

ولی اگر از ما بپرسید، پیشنهاد ما فروشگاه اینترنتی لوازم خانه و آشپزخانه هوم پارسی است. در این فروشگاه می‌توانید انواع سرویس قابلمه 10، 11 و 12 پارچه گرانیتی، قابلمه و تابه‌های تک گرانیتی و کتری و قوری گرانیتی معتبرترین برندهای خارجی و ایرانی را با هم مقایسه کرده و خرید کنید. فقط کافیست به نشانی https://homeparsi.com/ مراجعه کنید، محصول مورد نظرتان را به‌ صورت آنلاین سفارش دهید و در سریع‌ترین زمان آن را تحویل بگیرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا