وحیدی: کافی‌نت‌ها نقش مهمی در فاجعه مشهد نداشتند/ افشانه فلفل برای مقابله با بالارفتن از دیوار استادیوم استفاده شد!


وحیدی: کافی‌نت‌ها نقش مهمی در فاجعه مشهد نداشتند/ افشانه فلفل برای مقابله با بالارفتن از دیوار استادیوم استفاده شد!

وزیر کشور گفت: عده ای مردم پشت دیوارها و دربها حضور داشتند و برخی از آنها قصد بالارفتن برای ورود به استادیوم داشتند، با توجه به خطر شکسته شدن درها و فروریختن دیوارها افشانه فلفلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد وحیدی در خصوص موضوع ورزشگاه مشهد و حواشی بازی ایران و لبنان نیز گفت: موضوع مورد بررسی قرار گرفت و گزارش آن تهیه شده و برای رئیس جمهور نیز ارسال شده است. در این بازی پس از اینکه فدراسیون فوتبال محل برگزاری مسابقه را مشهد قرار داد ابتدا بحث این بود که تماشاگر نداشته باشد اما با مطالبه مردم و وضعیت شیوع نزولی کرونا ویروس ستاد ملی مقابله با کرونا مجوزی داد تا تماشاگر به صورت محدود یعنی ۴۰ درصد ظرفیت که حدود ۱۰ هزار نفر تماشاگر می شود برگزار شود. براین اساس حدود ۸۵۰۰ بلیط در سامانه فروخته شد اما مقداری بلیط خارج از سامانه توسط مسوولان فدراسیون در قالب کارت دعوتی حدود ۴ هزار نفر ارائه شد که به این ترتیب حجم مراجعه به استادیوم زیاد شد به شکلی که این استادیوم با ۲۳ هزار نفر جمعیت پر شد.

وی ادامه داد: هنگامی که ازدحام جمعیت زیاد شد درهای استادیوم باز شدند و برخی افراد با بلیط و بدون بلیط وارد استادیوم می شوند و ظرفیت استادیوم به صورت کامل پر می شود موضوعی که مورد اعتراض AFC نیز قرار گرفت بر همین اساس دربهای استادیوم بسته می شود.

وزیر کشور تاکید کرد: عده ای مردم پشت دیوارها و دربها حضور داشتند و برخی از آنها قصد بالارفتن برای ورود به استادیوم داشتند؛ لذا با توجه به خطر شکسته شدن درها و فروریختن دیوارها افشانه فلفلی مورد استفاده قرار می‌گیرد که چند نفری دچار مشکل می‌شوند. در این هنگام برخی از شهروندان پراکنده می‌شوند و در این بین افشانه دیگری برای پراکندگی جمعیت مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد: ممکن است تعدادی از دعوت نامه‌هایی که توسط فدراسیون داده شده با توجه به اینکه هولوگرام نداشته است از آنها کپی گرفته شده و برخی افراد با استفاده از دعوت نامه های کپی و غیراصل به استادیوم مراجعه کردند.

وزیر کشور در خصوص موضوع تخلف "کافی نتها" برای خرید و فروش بلیط این بازی نیز گفت: در گزارشات اولیه به این موضوع اشاره شد که در همین راستا دو کافی نت خواسته شدند و توضیحات لازم از آنها گرفته شد که مشخص شد چیز مهمی نبوده و نقش مهمی در ماجرا ایفا نکرده بودند.

وی در خصوص ورود بانوان به استادیوم گفت: برای حضور خانم ها باید بسترهای لازم در استادیوم ها آماده شود هنگامی که با وزیر ورزش صحبت شد اعلام شد که اگر مشکلی ندارند مسابقه در تهران برگزار شود که شرایط برای حضور خانم ها فراهم بود موضوعی که در مشهد وجود نداشت این بود که اعلام کردند آمادگی جابجایی وجود ندارد و محل بازی نیز به afc اعلام شده است لذا مقرر شد در این بازی تنها آقایان در استادیوم حضور پیدا کنند البته در فروش بلیط ظاهرا اشتباهی صورت گرفته بود که ۹ نفر از بانوان بلیط دریافت کرده بودند که البته ابهامی نیز در این زمینه وجود دارد که آیا به اسم آقایان بلیط دریافت شده و بعد در اختیار خانم ها قرار گرفته است؟

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط