مکان های دیدنی نیویورک را بشناسید


نیویورک سیتی که به اختصار نیویورک نامیده می‌شود، پرجمعیت‌ترین شهر آمریکا است که در شرق این کشور واقع شده است. نیویورک دارای تاریخی غنی است و یکی از مکان‌هایی در آمریکا است که در قرون‌ هجدهم و نوزدهم، مهاجران زیادی از ایرلند و ایتالیا را...

نیویورک سیتی که به اختصار نیویورک نامیده می‌شود، پرجمعیت‌ترین شهر آمریکا است که در شرق این کشور واقع شده است. نیویورک دارای تاریخی غنی است و یکی از مکان‌هایی در آمریکا است که در قرون‌ هجدهم و نوزدهم، مهاجران زیادی از ایرلند و ایتالیا را در خود جای داده است. این کلانشهر از ۵ ناحیه‌ی معروف برانکس، بروکلین، منهتن، کویینز و استتن آیلند تشکیل شده‌است. نیویورک یکی از شهرهای بسیار معروف از نظر فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است به گونه‌ای که آن را پایتخت جهان نامیده‌اند. نیویورک دارای دیدنی‌های بسیاری است که در سفر به این شهر نباید آنها را از دست داد. در این مطلب به برخی از مکان های دیدنی نیویورک اشاره می‌کنیم.

مکان های دیدنی نیویورک را بشناسید

از میدان تایمز نیویورک بازدید کنید

میدان تایمز که با بیلبوردها و صفحه‌نمایش‌های عظیم و نور درخشان پوشانده شده، مکانی است که می‌توان آن را برای بازدید شبانه در نیویورک در نظر گرفت، اما این میدان در هر زمانی از روز هیجان‌انگیز است و جذابیت‌های خودش را دارد. اینجا محل برگزاری جشن‌های شب سال نو در نیویورک است که میدان و خیابان‌های اطراف پر از جمعیت می‌شود اما جذابیت منحصر به فرد خود را دارد. در یک انتهای آن مکانی عالی برای استراحت و تماشای منظره‌ی میدان وجود دارد. میدان تایمز قبلاً میدان لانگکر نام داشت و در سال 1904 به نام برج روزنامه‌ی نیویورک تایمز نام گذاری شد. موزه‌ی مادام توسو در میدان تایمز یکی از جاهای دیدنی است که باید حتماً به آن بروید. گنبد شیشه‌ای ساختمان نیز از میدان تایمز بیرون زده و مناظر فوق‌العاده‌ای دارد.


اهمیت پل بروکلین در چیست؟

پل معلق بروکلین، با طاق‌های سبک گوتیک و کابل‌هایش، یکی از شناخته‌شده‌ترین نقاط دیدنی شهر نیویورک و الهام‌بخش نسل‌هایی از شاعران، ترانه‌سراها و نقاشان است. ساخت این پل تاریخی که بر روی رودخانه‌ی شرقی از منهتن تا بروکلین کشیده شده است، در سال 1883 به پایان رسید و به این ترتیب لقب اولین پل معلق فولادی جهان را به خود گرفت. می‌توانید این پل را به هنگام کشتی‌‌سواری بر روی رودخانه و از یا سمت شرقی منهتن ببینید، اما بهترین راه برای درک این پل تجربه‌ی حضور روی آن است. بنابراین یک ساعت وقت بگذارید و از روی پل بروکلین عبور کنید. از پل می‌توان مناظر زیبایی از منهتن، رودخانه‌ی شرقی و فراتر از آن مجسمه‌ی آزادی را تماشا کرد. دوچرخه‌سواری روی پل نیز گزینه‌ی جذابی است، اما به یاد داشته باشید که تعداد گردشگران عابر پیاده و دوچرخه‌سواران روی این پل اغلب زیاد است.

گشت‌وگذار در خیابان پنجم

خیابان پنجم یکی از معروف‌ترین خیابان‌های خرید در آمریکا و بهترین منطقه‌ی خرید در نیویورک است. در این جا بسیاری از طراحان و برندهای بسیار معروف جهان، مانند کارتیه، تیفانی و برگردورف-گودمن فروشگاه‌های شاخص و منحصربه‌فرد خود را دارند و البته فروشگاه اپل و فروشگاه پوشاک ساکس فیفث اونیو و همچنین بسیاری فروشگاه برند دیگر در این خیابان شیک قرار دارند. حتی اگر قصد خرید ندارید نیز می‌توانید از پیاده‌روی در خیابان پنجم لذت ببرید. بهترین منطقه‌ی این خیابان تقریباً از انتهای جنوبی پارک مرکزی شروع می‌شود و تا کتابخانه‌ی عمومی نیویورک، یعنی بین خیابان 60 و خیابان 40، امتداد دارد.

مکان های دیدنی نیویورک را بشناسید

از وال استریت بازدید کنید

وال استریت معروف‌ترین مرکز تجاری جهان است که در هشت بلوک شهر از برادوی تا خیابان جنوبی امتداد دارد. این خیابان و اطراف آن مرکز برخی از مهم‌ترین مراکز خرید و فروش جهان از جمله بورس نیویورک، ناسداک و بورس تجاری نیویورک است. همچنین کلیسای چشمگیر ترینیتی و سالن فدرال در نزدیکی آن قرار دارند. به هنگام گشت‌وگذار در وال استریت، به دنبال مجسمه‎ی برنزی گاو پولساز در برادوی باشید. این مجسمه یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری منطقه و یک فرصت عکاسی محبوب برای گردشگران و بازدیدکنندگان است. اگر قصد سفر به نیویورک را دارید، می‌توانید با خرید بلیط هواپیما استانبول به این شهر رفته و سپس در یک پرواز مستقیم، به نیویورک سفر کنید.


در مرکز لینکلن چه خبر است؟

مرکز لینکلن خانه‌ی باله‌ی شهر نیویورک، ارکستر فیلارمونیک نیویورک، اپرای متروپولیتن، مدرسه‌ی موسیقی جولیارد، تئاتر لینکلن سنتر و ارکستر جاز است و اگر قصد دارید به تماشای یکی از هنرهای نمایشی مانند باله، سمفونی یا اپرا بروید، احتمالاً یک شب را در مرکز لینکلن خواهید گذراند. این مرکز دارای 30 صحنه‌ی اجرای داخلی و خارجی است که شما می‌توانید در آن هنر نوازندگان، هنرمندان باله و اپرا را تماشا کنید و تقریباً مطمئن باشید که در طول مدت حضور شما در این شهر، یکی از این رویدادهای هنری عالی در آن برگزار می‌شود. بنابراین اگر با خرید بلیط هواپیما به نیویورک سفر کرده‌اید، بازدید از مرکز لینکلن و تماشای یکی از آثار فاخر هنری در این مرکز را جزو برنامه‌ی خود قرار بدهید.

بازدید از یک رصدخانه‌ی جهانی

رصدخانه‌ی یک جهان یا وان ورلد که در بالای ساختمان تجاری وان ورلد ترید سنتر قرار دارد، یک سکوی رصدی است که مناظر فوق‌العاده‌ای را از طبقات 100، 101 و 102 این ساختمان در ارتفاع 550 متری از شهر ارائه می‌کند. سوار شدن به آسانسور این آسمانخراش بخشی از جاذبه‌های این بازدید است زیرا همانطور که بالا می‌روید، فیلم‌هایی مناظر اطراف نیویورک را به شما نشان می‌دهند که در طول سال‌ها از منظره‌ای روستایی به کلان شهری که امروز می‌بینید، تغییر شکل داده است. این ساختمان شیشه‌ای که از سرتاسر شهر قابل مشاهده است، سازه‌ای منحصر به فرد در خط افق منهتن است که اگر نزدیک پایه بایستید و مستقیم به بالا نگاه کنید، هرمی شکل به نظر می‌رسد.

مکان های دیدنی نیویورک را بشناسید

ترمینال بزرگ مرکزی شهر نیویورک بسیار معروف است

ترمینال بزرگ مرکزی یا ایستگاه گرند سنترال جایی بسیار معروف است که آن را در بسیاری از فیلم‌های سینمایی مربوط به نیویورک دیده‌اید. این ترمینال یک ساختمان زیبای هنری است که برای اولین بار در سال 1913 به عنوان پایانه‌ای برای ایستگاه‌های مترو و قطار افتتاح شد. داخل و خارج ترمینال بزرگ مرکزی شهر قطعاً ارزش بازدید را دارد. در بیرون ترمینال و در خیابان 42، ستون‌هایی قرار دارد که سرستون‌هایی زیبا بر روی آنها نصب شده‌اند. در داخل ترمینال، پلکان بزرگ جذابی وجود دارد که می‌توانید در آن توقف کنید و به بیرون از محوطه خیره شوید. سقف بسیار زیبای این ترمینال، یک صحنه‌ی آسمانی را نشان می‌دهد. همچنین می‌توانید مجموعه‎ی گسترده‌ای از فروشگاه‌ها و رستوران‌های عالی را در داخل ترمینال بیابید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه جاذبه های گردشگری جهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید