آغاز ثبت‌نام آزمون‌ ورودی مدارس تیزهوشان کرمانشاه


آغاز ثبت‌نام آزمون‌ ورودی مدارس تیزهوشان کرمانشاه

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آغاز ثبت‌نام آزمون‌ ورودی مدارس تیزهوشان در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

نیکزاد محمودی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: دانش آموزان متقاضی از امروز(16 فروردین) تا 25 همین ماه فرصت دارند، از طریق سامانه azmoon.medu.ir ثبت نام کنند.

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: با توجه به اینکه تمامی فرایند ثبت‌نام به صورت اینترنتی توسط داوطلبان انجام خواهد شد، لازم است دانش آموزان قبل از ورود به سامانه ثبت‌نام، رمز همگام خود را از مدرسه محل تحصیل دریافت و آن را تا زمان اعلام نتایج نزد خود نگهداری کنند.

وی مبلغ مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون را 40 هزار تومان عنوان کرد که صرفاٌ از طریق درگاه اینترنتی سامانه ثبت نام دریافت خواهد شد.

محمودی یادآور شد: کارت ورود به جلسه، پنج روز قبل از تاریخ برگزاری تا روز برگزاری آزمون، از طریق سامانه ثبت نام به نشانی azmoon.medu.ir در اختیار داوطلبان قرار می گیرد .

وی ادامه داد: آزمون ورودی پایه هفتم رأس ساعت 9 صبح روز پنجشنبه(26 خرداد) و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم نیز رأس ساعت 9 صبح روز جمعه(27 خرداد) برگزار می شود.

این مسئول با بیان اینکه سوالات آزمون ورودی پایه هفتم به شیوه چهارگزینه ای به منظور سنجش هوش، استعداد و خلاقیت دانش آموزان طراحی می شود، گفت: محتوای آزمون ورودی پایه دهم هم مشتمل بر دو دسته سؤالات استعدادهای تحلیلی با 50 درصد امتیاز و استعدادهای تحصیلی با 50 درصد امتیاز خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به شرایط شرکت دانش‌آموزان در آزمون های مدارس سمپاد، گفت: اشتغال به تحصیل در پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی 1401-1400 ، کسب مقیاس "خیلی خوب" در تمامی دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی در سال تحصیلی 1400-1399 و کسب مقیاس "خیلی خوب" در تمامی دروس نوبت اول پایه ششم در سال تحصیلی 1401-1400 از شرایط لازم جهت ثبت نام در آزمون ورودی پایه هفتم است.

وی اضافه کرد: اشتغال به تحصیل در پایه نهم در سال تحصیلی 1401-1400 و داشتن حداقل معدل کل سالانه 19 در پایه هشتم خرداد سال تحصیلی 1400-1399 از شرایط لازم جهت ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در پایه دهم است.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود سه هزار نفر برای ورود به مدارس تیزهوشان متوسطه اول و حدود 1900 نفر نیز برای ورود به مدارس تیزهوشان متوسطه دوم شرکت کرده‌ بودند، گفت: احتمالا امسال هم در همین حدود متقاضی داشته باشیم.

وی افزود: امسال 284 دانش آموز دختر و پسر در مقطع متوسطه اول و 167 نفر در مقطع متوسطه دوم در تمام رشته ها وارد مدارس تیزهوشان خواهند شد.

وی در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه چهار مدرسه استعدادهای درخشان متوسطه اول دارد، گفت: این استان دو مدرسه تیزهوشان دخترانه و پسرانه در شهر کرمانشاه و دو مدرسه دخترانه و پسرانه در شهرستان اسلام آباد غرب دارد.

محمودی افزود: استان کرمانشاه همچنین چهار مدرسه تیزهوشان متوسطه دوم دارد که دو مدرسه آن در شهر کرمانشاه و دو مدرسه دیگر در شهرستان اسلام آبادغرب هستند.

به گفته محمودی استان کرمانشاه در مجموع هشت مدرسه استعدادهای درخشان(تیزهوشان) دارد و این مدارس در حال حاضر حدود دو هزار دانش آموز دارند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا