استقبال مسافران نوروزی از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان پیشوا


استقبال مسافران نوروزی از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان پیشوا

تهران - ایرنا - رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان پیشوا گفت: با توجه به افزایش سفرهای نوروزی به دلیل مساعد شدن شرایط مقابله با بیماری کرونا، مسافران استقبال مناسبی از ظرفیت‌های گردشگری پیشوا انجام دادند.

مجید ژاله‌نیا روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: شهرستان پیشوا به دلیل میزبانی از مرقد مطهر حضرت جعفربن موسی‌الکاظم(ع) فرزند بلافصل هفتم شعیان، از دیرباز تاکنون مورد توجه بسیاری از عاشقان خاندان عصمت و طهارت و مسافران و گردشگران بوده است.

وی افزود: این شهرستان تاریخی از ظرفیت‌های ویژه گردشگری و تاریخی برخوردار است، از این رو علاوه بر مردم شهرستان‌های اطراف، بسیاری از گردشگرانی که برای دسترسی به محور امام رضا(ع) از مجاورت این شهرستان عبور می‌کردند، برای ساعاتی هم که شده، در این منطقه حضور یافته و ضمن زیارت مرقد این امامزاده واجب التعظیم، از آثار تاریخی آن نیز بازدید کردند.

رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان پیشوا گفت: وجود آثار تاریخی منحصر به فردی نظیر قلعه ایرج بزرگترین قلعه نظامی خشتی جهان، روستای هدف گردشگری یوسف‌رضا و مرقد یوسف ابن حسین ابن زین العابدین(ع)معروف به یوسف رضا، بازار قدیمی و آب‌انبار تاریخی پیشوا زمینه مناسبی برای جذب گردشگران نوروزی را فراهم کرد و با استقبال مسافرن نیز روبرو شد.

ژاله نیا تصریح کرد: آب انبار قدیمی شهرستان پیشوا پس از مرمت و بازسازی، بهمن ماه سال گذشته افتتاح شد و چندین نفر از هنرمندان صنایع دستی، در این مکان اقدام به تولید محصولات می‌کنند که این امر نیز با استقبال مسافران روبرو شد.

رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان پیشوا افزود: با توجه به واقع شدن شهرستان پیشوا در مسیر محور امام رضا(ع) و مشهد مقدس، علاوه بر پایگاه‌ امدادی جمعیت هلال احمر، ایستگاه اطلاع رسانی نیز در ورودی شهرستان مستقر شد تا اطلاعات لازم از امکانات شهرستان در اختیار مسافران قرار گیرد.

وی گفت: برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در روستای حبیب‌آباد پیشوا نیز نقش مهمی در جذب گردشگران نوروزی داشت.

رئیس دفتر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان پیشوا تأکید کرد : با توجه به این که بازدید از کلیه آثار تاریخی شهرستان پیشوا رایگان است، نمی‌توان عدد مشخصی از تعداد گردشگرانی که از این اماکن بازدید کرده‌اند، ارائه نمود.
شهرستان پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی