چری تیگو 8 پرو 2023 هیبریدی معرفی شد + عکس و مشخصات


چری تیگو 8 پرو 2023 هیبریدی معرفی شد + عکس و مشخصات

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) چری تیگو 8 پرو 2023 هیبریدی معرفی شد. این شاسی بلند در مدل جدید یک فیس لیفت را تجربه کرده و از پیشرانه‌ای هیبریدی با برد الکتریکی حدود 100 کیلومتر بهره می‌برد. شرکت چری از مدل چری تیگو 8 پرو 2023 هیبریدی پرده برداشت. این شاسی بلند چینی یک نسخه فیس لیفت از مدل فعلی... نوشته چری تیگو 8 پرو 2023 هیبریدی معرفی شد +...

چری تیگو 8 پرو 2023 هیبریدی معرفی شد. این شاسی بلند در مدل جدید یک فیس لیفت را تجربه کرده و از پیشرانه‌ای هیبریدی با برد الکتریکی حدود ۱۰۰ کیلومتر بهره می‌برد.

شرکت چری از مدل چری تیگو 8 پرو 2023 هیبریدی پرده برداشت. این شاسی بلند چینی یک نسخه فیس لیفت از مدل فعلی خود محسوب می‌شود و اکنون از یک موتور هیبریدی با پیمایش الکتریکی حدود ۱۰۰ کیلومتر نیز بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

مشخصات چری تیگو 8 پرو 2023 هیبریدی

طول چری تیگو 8 پرو 2023 هیبریدی به ۴۷۴۵ میلی‌متر، عرض آن به ۱۸۶۰ میلی‌متر، ارتفاع آن به ۱۷۴۵ میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به ۲۷۱۰ میلی‌متی می‌رسد. این شاسی بلند چینی دارای سه ردیف صندلی بوده و قرار است به عنوان پرچمدار چری در سال ۲۰۲۳ روانه بازار شود.

چری تیگو 8 پرو 2023 هیبریدی معرفی شد + عکس و مشخصاتچری تیگو 8 پرو 2023 هیبریدی معرفی شد + عکس و مشخصات

طراحان چری در نمای جلو این خودرو تغییراتی را نسبت به قبل اعمال کردند تا این شاسی بلند چینی اسپرت به نظر برسد. در همین راستا چراغ‌های جلو نسبت به مدل فعلی باریک‌تر شدند و ابعاد جلوپنجره نیز افزایش پیدا کرده است. چنین تغییراتی باعث شده تا نمای جلو این خودرو به شاسی بلندهای جدید لکسوس شباهت پیدا کند.

چری تیگو 8 پرو 2023 هیبریدی معرفی شد + عکس و مشخصاتچری تیگو 8 پرو 2023 هیبریدی معرفی شد + عکس و مشخصات

به طور کلی جلوپنجره بزرگ و جدید توانسته بخش زیادی از نمای جلو را بپوشاند. مه شکن‌های LED و وجود حفره‌هایی در دو طرف سپر به عنوان سایر جزئیات طراحی نمای جلو این خودرو محسوب می‌شوند. طراحان برای نمای عقب این شاسی بلند چینی نیز تغییراتی را در نظر گرفتند. در واقع چراغ‌های عقب بهم متصل چری تیگو 8 پرو 2023 هیبریدی به چری تیگو 7 پرو شباهت زیادی دارند که البته طراحان با الگو گرفتن از محصولات مرسدس بنز برای آن LEDهای سفید و قرمز نیز ارائه کردند.

چری تیگو 8 پرو 2023 هیبریدی معرفی شد + عکس و مشخصاتچری تیگو 8 پرو 2023 هیبریدی معرفی شد + عکس و مشخصات

کابین چری تیگو 8 پرو 2023 هیبریدی نسبت به مدل فعلی خود تغییرات بزرگی را تجربه نکرده است. در کابین این خودرو شاهد همان نمایشگر بزرگ 24.6 اینچی هستیم که روی داشبورد نصب شده است. البته طراحان اکنون صفحه لمسی میان داشبورد و کنسول را حذف کرده‌اند. چری برای این خودرو ساختار فرمان متفاوتی با قبل را در نظر گرفته است. این شاسی بلند چینی اکنون با رنگ‌های متنوع برای پوشش صندلی و داشبورد نظیر سفید یا قهوه‌ای روانه بازار خواهد شد.

چری تیگو ۸ پرو ۲۰۲۳ از 2 موتور هیبریدی و تمام بنزینی بهره می‌برد. مدل هیبریدی این شاسی بلند چینی به یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ و دو پیشرانه برقی روی محورهای طرفین مجهز شده است، هرچند اطلاعاتی از قدرت و گشتاور این نسخه منتشر نشده، اما چری مدعی است نسخه هیبریدی تیگو 8 پرو دارای ۱۰۰ کیلومتر پیمایش به صورت تمام برقی خواهد بود. این شاسی بلند دو دیفرانسیل از یک گیربکس با 9 حالت رانندگی و فناوری هیبریدی بهره می‌برد که طی همکاری چری و ZF توسعه پیدا کرده است.

چری تیگو 8 پرو 2023 هیبریدی معرفی شد + عکس و مشخصاتچری تیگو 8 پرو 2023 هیبریدی معرفی شد + عکس و مشخصات

چری تیگو 8 پرو 2023 در مدل پایه با یک پیشرانه 2 لیتر توربوشارژ روانه بازار خواهد شد که می‌تواند قدرتی برابر با 254 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس اتوماتیک 7 سرعت دبل کلاچ نیز وظیفه انتقال قدرت از این پیشرانه به چرخ‌های این شاسی بلند دو دیفرانسیل را برعهده خواهد داشت.

گفتنی است مدیران خودرو قصد دارد طی همکاری با چری شاسی بلند تیگو 8 پرو را با برند فونیکس به بازار عرضه کند. این خودرو به یک موتور ۱.۶ لیتری توربوشارز مجهز شده و می‌تواند قدرتی برابر با ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۱۹۰ نیوتن‌متر را ارائه دهد. این خودرو در نسخه تک دیفرانسیل جلو می‌تواند ظرف مدت 8 ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست پیدا کند.

چری تیگو 8 پرو 2023 هیبریدی معرفی شد + عکس و مشخصاتچری تیگو 8 پرو 2023 هیبریدی معرفی شد + عکس و مشخصات

از امکانات رفاهی و ایمنی تیگو 8 پرو می‌توان به فناوری تشخیص اجسام در نقطه کور، سنسور نور و باران، فیلتر پاک‌سازی هوا داخل کابین، اتوهلد، ترمز پارک برقی، سیستم صوتی حرفه‌ای، سردکن و گرم‌کن صندلی‌های جلو، نوربالای اتوماتیک، ترمز اتوماتیک و سیستم پیشگیری از تصادف، کروز کنترل هوشمند با قابلیت رانندگی خودکار در ترافیک، فناوری کنترل پایداری، 6 ایربگ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با خروجی مستقل برای ردیف عقب، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، شارژر بی‌سیم، یخچال، سقف پانورامیک، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور عقب، نمایشگر اطلاعات روی صفحه، صندوق عقب برقی اتوماتیک، استارت و ورود بدون کلید اشاره کرد.

در حال حاضر قیمت چری تیگو 8 پرو 2023 اعلام نشده است، اما مدلی فعلی این شاسی بلند در بازارهای خارج از چین با قیمت حدود 20 هزار دلار به فروش می‌رسد. همچنین مشتریان برای مدل دو دیفرانسیل با موتور 2 لیتری توربوشارژ باید حدود 25 هزار دلار پرداخت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...