آغاز ثبت نام مدارس سمپاد 1402-1401 + شرایط و جزییات کامل ثبت نام و زمان آزمون


آغاز ثبت نام مدارس سمپاد 1402-1401 + شرایط و جزییات کامل ثبت نام و زمان آزمون

ثبت نام مدارس سمپاد برای ورودی های مقطع متوسطه اول و دوم برای سال تحصیلی 1402-1401 از امروز 16 فروردین آغاز شد.

آغاز ثبت نام مدارس سمپاد 1402-1401 + شرایط و جزییات کامل ثبت نام و زمان آزمون

به گزارش راهبرد معاصر ثبت نام مدارس سمپاد برای سال تحصیل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ متوسطه اول و دوم از امروز سه شنبه 16 فروردین 1401 آغاز شد. متقاضیان شرکت در این آزمون باید از طریق سامانه ثبت‌نام به نشانی azmoon.medu.ir اقدام کنند. بر اساس اعلام سازمام ملی پرورش استعدادهای درخشان آزمون ورودی پایه هفتم 26 خرداد و پایه دهم 27 خرداد ماه 1401 برگزار می شود.

جزییات ثبت نام مدارس سمپاد + زمان برگزاری آزمون مدارس سمپاد

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، زمان آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس سمپاد را اعلام کرد.
بر اساس «دستورالعمل آزمون‌های ورودی مقطع متوسطه، دوره اول و دوم مدارس استعدادهای درخشان سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱»، ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم از روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین تا روز پنج‌شنبه ۲۵ فروردین از طریق سامانه ثبت‌نام به نشانی azmoon.medu.ir انجام خواهد شد.
آزمون‌ ورودی پایه هفتم، رأس ساعت ۹صبح روز پنج‌شنبه مورخ ۲۶خرداد ماه و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم، رأس ساعت ۹صبح روز جمعه مورخ ۲۷خردادماه برگزار می‌شود.
درصورت بروز مشکلات ناشی از همه‌گیری بیماری کرونا این تاریخ به صلاحدید ستاد ملی مبارزه با کرونا قابل تغییر خواهد بود. لذا لازم است، داوطلبان به اطلاعیه‌های صادره از سوی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان که از طریق سایت sampad.medu.ir منتشر می شود توجه کنند.
بر اساس «دستورالعمل آزمون‌های ورودی مقطع متوسطه، دوره اول و دوم مدارس استعدادهای درخشان سال تحصیلی 1401_1402 »، ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم از روز سه‌شنبه 16 فروردین تا روز پنج‌شنبه 25 فروردین از طریق سامانه ثبت‌نام به نشانی azmoon.medu.ir انجام خواهد شد.

بر این اساس، آزمون‌ ورودی پایه هفتم، رأس ساعت 9 صبح روز پنج‌شنبه مورخ 26 خرداد ماه و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم، رأس ساعت 9 صبح روز جمعه مورخ 27 خردادماه برگزار می‌شود.

شایان ذکر است؛ درصورت بروز مشکلات ناشی از همه‌گیری بیماری کرونا این تاریخ به صلاحدید ستاد ملی مبارزه با کرونا قابل تغییرخواهد بود. لذا لازم است، داوطلبان به اطلاعیه‌های صادره از سوی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان که از طریق سایت sampad.medu.ir منتشر می شود توجه کنند.

داوطلبان قبل از ثبت‌نام باید رمز همگام خود را از مدرسه محل تحصیل دریافت کنند همچنین توجه داشته باشند بعد از تکمیل فرایند ثبت‌نام امکان تغییر و جابه‌جایی اولویت‌های انتخابی و رشته تحصیلی در دوره دوم متوسطه وجود ندارد.

مبلغ ثبت‌نام برای شرکت در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان، 400 هزار ریال یا 40 هزار تومان است که صرفاً از طریق درگاه اینترنتی سامانه ثبت‌نام دریافت خواهد شد.

شرایط شرکت در آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد بدین ترتیب است:

اشتغال به تحصیل در پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی 01ـ1400، کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی در سال تحصیلی 1400ـ1399 و کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس نوبت اول پایه ششم در سال تحصیلی 01ـ1400 به‌منظور ثبت‌‌نام آزمون ورودی پایه هفتم.

همچنین چنانچه داوطلبی در مجموع دو نوبت ارزشیابی حداکثر در یک درس مقیاس خوب را کسب کرده باشد ثبت‌نام او بلامانع است.

شرایط ثبت نام مدارس سمپاد ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

مدارس سمپاد در میان خانواده ها و دانش آموزان بسیاری طرفدار داشته و از مدارس بسیار رده بالا در بین سایر مدارس دیگر محسوب می شوند. این مدارس در میان عموم مردم به مدارس تیزهوشان و مدارس استعداد های درخشان نیز شناخته می شوند.
شرایط ورود به مدارس تیزهوشان یا سمپاد 1401 - 1402 برای دانش آموزان هر دو پایه تحصیلی ششم به هفتم و نهم به دهم کمی متفاوت با دیگری است که تمامی موارد مربوطه در دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان درج شده و رعایت تمامی آن ها ضروری و اجباری می باشد.

شرایط ثبت‌نام در آزمون ورودی پایه دهم بدین شرح است:
اشتغال به تحصیل در پایه نهم در سال تحصیلی 01ـ1400 و داشتن حداقل معدل کل 19 در پایه هشتم خردادماه سال تحصیلی 1400ـ1399 جهت ثبت‌نام آزمون ورودی پایه دهم.
دانش‌‌آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان می‌توانند بدون شرکت در آزمون در پایه دهم این مدارس ثبت‌نام کرده و ادامه تحصیل دهند.
داشتن تابعیت ایرانی
کسب نمره ارزشیابی خیلی خوب در تمامی دروس پنجم و ششم جهت ثبت نام ششم به هفتم مدارس سمپاد
داشتن معدل سالانه 19 در پایه هشتم برای شرکت در آزمون نهم به دهم سمپاد

راهنمای تصویری نحوه ثبت نام آزمون مدارس سمپاد ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

داوطلبان شرکت در آزمون مدارس سمپاد 1401 - 1402 باید تمامی مراحل ثبت نام خود را به درستی و به طور کامل تکمیل نمایند، در غیر این صورت حتی با وجود دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان نیز ممکن است موفق به شرکت در آزمون ورودی نشوند. در واقع وجود هرگونه اشکال و نقص در مراحل ثبت نام آزمون های سمپاد ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ باعث ایجاد مشکلات زیادی برای داوطلبان این آزمون ها شده و در نهایت موجب محروم شدن آن ها از شرکت در آزمون مدارس سمپاد 1401 - 1402 خواهد شد.

ابتدا آدرس سامانه سمپاد به نشانی sampad.medu.ir را در قسمت آدرس مرورگر وارد کرده و جست و جو کنید.

آغاز ثبت نام مدارس سمپاد 1402-1401 + شرایط و جزییات کامل ثبت نام و زمان آزمون


در محیط سایت مدارس سمپاد از قسمت مربوط به نوار ابزار این سامانه گزینه ورود را انتخاب نمایید.

آغاز ثبت نام مدارس سمپاد 1402-1401 + شرایط و جزییات کامل ثبت نام و زمان آزمون


پس از مشاهده صفحه ورودی سایت مدارس سمپاد نام کاربری و رمز عبور همگام خود را وارد کرده و روی گزینه ورودی کلیک کنید.

آغاز ثبت نام مدارس سمپاد 1402-1401 + شرایط و جزییات کامل ثبت نام و زمان آزمون


اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت نام تیزهوشان سال 1401 - 1402 را تکمیل کرده و پس از مطالعه مجدد و اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده گزینه ذخیره و بعدی را انتخاب کنید.

آغاز ثبت نام مدارس سمپاد 1402-1401 + شرایط و جزییات کامل ثبت نام و زمان آزمون


پس از پرداخت هزینه ثبت نام، نام نویسی خود را نهایی سازید.

آغاز ثبت نام مدارس سمپاد 1402-1401 + شرایط و جزییات کامل ثبت نام و زمان آزمون


سوالات متداول


1- ✔ شرایط ثبت نام مدارس سمپاد ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ چیست؟
✔ یکی از شرایط ثبت نام مدارس سمپاد داشتن تابعیت ایرانی بوده که تمامی شرایط مربوط به ثبت نام 1401 - 1402 در این مقاله توضیح داده شده است.

2- ✔ بت نام آزمون مدارس سمپاد 1401 - 1402 به چه صورت انجام می شود؟
✔ ثبت نام آزمون مدارس سمپاد به صورت اینترنتی بوده که مراحل ثبت نام آن به صورت راهنمای تصویری در مقاله فوق ارائه شده است.

3- ✔ زمان ثبت نام آزمون مدارس سمپاد 1401 - 1402 در چه تاریخی است؟
✔ ثبت نام آزمون مدارس سمپاد ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ در فروردین ماه انجام می شود که زمان دقیق آن در متن مقاله اطلاع رسانی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حسین شریعتمداری: حمله اسرائیل مانند توپ میرزا آقاسی بود