وقفیات در یزد بر اساس نیاز مردم و جامعه صورت گیرد


وقفیات در یزد بر اساس نیاز مردم و جامعه صورت گیرد

یزد- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: وقفیات توسط واقفان خیراندیش و نیکوکار باید بر اساس نیاز روز مردم و جامعه با فرهنگ‌سازی و همکاری بحش‌های مختلف صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده روز سه‌شنبه در نشستی با فرماندار مهریز افزود: وقف اموال به عنوان صدقه جاریه اگر بر اساس ضرورت جامعه صورت گیرد برکات فراوان به همراه دارد.

وی با قدردانی از مسئولان اجرایی مهریز ادامه داد: در این خصوص همواره کار اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی با همکاری رسانه‌ها و پیگیری ادارات اوقاف و امور خیریه در سطح استان صورت می‌گیرد .

همچنین سرپرست فرمانداری مهریز با تشکر از پیگیری امور وقف منطقه، احیای موقوفات و کسب درآمد پایدار برای اجرای نیات واقفان را از مهمترین اولویت‌های مجموعه اوقاف مهریز ذکر کرد.

محمد دهقان افزود: مردم و واقفان باید نتیجه عمل خداپسندانه خود و تاثیر آن در اجرای نیت خیر خود ببینند تا هم از کار خود راضی و هم سبب تشویق سایرین و افزایش موقوفات باشیم.

وی با بیان اینکه در دنیای کنونی ایجاد موقوفات جدید نیازمند فرهنگ‌ سازی بیشتر است، اظهار کرد: ورود به عرصه‌های نوین وقف از جمله ضروریات امروز است و باید بر اساس نیاز روز و با توجه به تغییر در سبک زندگی نوع وقف‌ها به روزرسانی شود.

وی در خصوص مسائل و مشکلات حوزه وقف و اماکن مذهبی شهرستان مهریز گزارشی ارائه و بر پیگیری و همکاری مسئلان در راستای تحقق اهداف تاکید کرد.

استان یزد ۱۲ هزار و ۷۵۶ موقوفه و افزون بر ۴۰ هزار رقبه دارد و همچنین ۱۰۳ بقعه متبرکه و امامزاده وجود دارد که بیشترین تعداد آن مربوط به مرکز این استان است.

شهرستان مهریز هزار و ۹۳۵ موقوفه و چهار هزار و ۶۵۵ رقبه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری تلخ از انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه!