قطع برق 260 چاه غیرمجاز در لرستان


قطع برق 260 چاه غیرمجاز در لرستان

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: تاکنون برق 260 چاه غیرمجاز در استان قطع شده است.

فریدون خودنیا، در نشست حفاظت از منابع آب لرستان، اظهار کرد: ما در کشور به نسبت میزان مصرف در خوشبینانه‌ترین حالت ۱۰ هزار مگاوات و در بدبینانه‌ترین حالت ۱۷ هزار مگاوات کمبود تولید برق داریم.

وی ادامه داد: پانزدهم فروردین مصرف برق استان در پیک مصرف ۴۷۱ مگاوات بود درحالی که این مقدار در مدت مشابه سال گذشته ۴۵۰ مگاوات بود.

خودنیا ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت شبکه توزیع برق استان حدود ۱۳۰۰ مگاوات است و میزان برق مصرفی ما حدود ۸۳۰ مگاوات است، اما مشکل ما تولید است که در صورت افزایش مصرف تولید کاهش پیدا می‌کند و براساس تعداد مشترک سهمیه بندی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان، افزود: رایزنی‌هایی داشتیم که سهمیه بیشتری به ما بدهند.

وی با اشاره به اینکه مصوب هیئت دولت داریم که دستگاه باید ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از طریق صفحات خورشیدی تأمین کنند، عنوان کرد: ما برای تمام ادارات کنتور هوشمند نصب کردیم اگر بیش از ۵۰ درصد مصرف کنند خود کنتور برق را به صورت اتوماتیک قطع می‌کند.

خودنیا ادامه داد: حدود ۷۰۰۰ قرارداد با صاحبان مشاغل و صنایع بسته شده است که با ما همکاری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان، اظهار کرد: ادارات باید خودشان را مجهز کرده و انتظار قطع برق را داشته باشند.

وی عنوان کرد: تاکنون برق ۲۶۰ چاه غیرمجاز در استان قطع شده است و هزینه برق چاه‌های غیرمجاز به صورت آزاد محاسبه می‌شود که در نهایت بتوانیم جلوی برداشت آب بی‌رویه را بگیریم.

خودنیا افزود: ما در حال حاضر ۴۰۰۰ کنتور هوشمند در سطح شرکت توزیع داریم و نزدیک به ۳۰۰۰ کنتور هوشمند داریم که قابل تنظیم هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود