همیاری و همکاری مراکز آموزش عالی موجب هم‌افزایی و توسعه آموزش کشور می‌شود


همیاری و همکاری مراکز آموزش عالی موجب هم‌افزایی و توسعه آموزش کشور می‌شود

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان گفت: همیاری و همکاری این مراکز موجب هم‌افزایی و توسعه آموزش عالی در استان و کشور می‌شود.

حجت‌الاسلام حبیب حاتمی در مراسم معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، اظهار کرد: آموزش عالی لرستان یک پازل ۶۰ قطعه‌ای بوده که بیش از ۱۲ قطعه از این پازل در بروجرد قرار دارد و مهم‌ترین و بزرگ‌ترین آن واحد دانشگاهی بروجرد است که ظرفیت بالایی دارد و وجود، همیاری و همکاری این مراکز موجب هم‌افزایی و توسعه آموزش عالی در استان و کشور می‌شود.

وی با اشاره به تحصیل بیش از ۲۰ هزار دانشجوی خارجی در کشور، تصریح کرد: این مراودات موجب پویایی و کمال دانشگاه در ابعاد مختلف و به‌ویژه اقتصادی می‌شود.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان، نقش روحانیون در دانشگاه را از منظر مقام معظم رهبری یادآور شد و افزود: این نقش دو بُعد فردی و کاری دارد، از بُعد فردی باید دارای انگیزه الهی، صداقت و علاقه و اعتقاد به دانشجو باشند، عروج روحی، درک اهمیت بازخوردها، شناخت دانشگاه و دانشجو، پختگی عملی و تقوایی، بزرگی روح و مهربانی، درک توسعه مخاطب، اعتمادبه‌نفس بالا و احساس نمایندگی حوزه نیز از دیگر ویژگی‌های فردی هستند.

حاتمی ویژگی‌های کاری از منظر مقام معظم رهبری را نیز محبت پدرانه، اجتناب از تنش با مدیریت مجموعه، فراجناحی بودن، پیش‌نمازی در مسجد دانشگاه، تبیین علمی دین، به زبان دانشجو سخن گفتن، نواندیشی دینی، برقراری رابطه صمیمی با دانشجو، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و ارتقای بینش سیاسی دانشجو عنوان کرد.

محیط دانشگاه باید دینی باشد

حجت‌الاسلام محسن قربانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی لرستان نیز در این مراسم، اظهار کرد: محیط دانشگاه باید محیطی دینی باشد و وظیفه و برنامه‌های دفتر نهاد، بردن فضای دانشگاه به همین سمت‌وسو است تا بتوانیم در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداشته و این اهداف را اعتلاء بخشیم که البته این امر با همکاری استادان، دانشجویان و کارکنان قابل تحقق است.

وی با انتقاد از برخی کاستی‌ها و همکاری‌ها در بخش مبانی تصریح کرد: متأسفانه نتوانسته‌ایم برخی گره‌های ذهنی دانشجویان را باز کنیم و در این زمینه‌ها خوب کار نکردیم که امیدواریم در سال جدید با جهاد تبیین بتوانیم کاستی و کمبودها را در این زمینه جبران کنیم.

وی از همه دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد درخواست کرد تا در کنار مسئول جدید این نهاد در این واحد دانشگاهی به پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی کمک کنند؛ چراکه تجربه وی در دانشگاه علوم پزشکی استان فارس می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها به دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد کمک کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی لرستان بیان کرد: همه باید طبق فرموده‌های قرآن کریم برای حفظ ارزش‌ها و باورهای دینی محکم و مقاوم باشیم و برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی کمک کنیم تا شرمنده شهدا نباشیم.

حجت‌الاسلام امیر اشتری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد نیز، خدمت در نظام جمهوری اسلامی را توفیق بزرگی عنوان کرد و افزود: این موقعیت نیازمند شکرگزاری است و نمایندگی مقام معظم رهبری وظیفه را سنگین و خطیر می‌کند.

گفتنی است، در این مراسم حجت‌الاسلام اشتری به‌عنوان معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و مسئول این نهاد در واحد بروجرد معرفی شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...