افزایش خودسرانه کرایه‌های تاکسی


افزایش خودسرانه کرایه‌های تاکسی

هر ساله در اردیبهشت ماه طبق مصوبه شورای شهر تهران، کرایه‌های تاکسی افزایش می‌یابد، اما گویا امسال قبل از موعد مقرر این اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بعد از تحویل سال و آغاز سال ۱۴۰۱ برخی خطوط تاکسیرانی و تاکسی‌های گردشی بدون مجوز کرایه‌های تاکسی را افزایش داده و پایبند قانون نبودند که در این رابطه شهروندان از این موضوع گلایه داشتند.

با آمدن کرونا مقرر شد که تاکسی‌ها سه مسافر با افزایش کرایه‌ها سوار کنند، ولی گویا در این زمینه نیز برخی از رانندگان از این قانون سرپیچی کرده و با چهار مسافر همان کرایه را دریافت می‌کنند که در این رابطه با یک راننده تاکسی که چهار سرنشین در خورویش داشت، گفتگو کردیم که در پاسخ به ما این گونه گفت:، چون هر چهار سرنشین با هم بودند من آن‌ها را سوار کردم، می‌دانم خلاف قانون است، ولی سوار کردم.

اما در این بین بودند رانندگانی که پایبند به قانون بودند و تعداد مسافران داخل خودرویشان و همچنین کرایه تاکسی آن‌ها را افزایش نداده بودند، چرا که معتقدند خلاف قانون است و طبق قانون اجازه چنین کاری را ندارند و باید برچسب کرایه تاکسی در زمان مقرر که همان اردیبهشت ماه است به آن‌ها داده شود تا بتوانند کرایه را افزایش دهند و در رابطه با تعداد سرنشینان خودرویشان نیز گفتند از زمان آمدن کرونا قانون است که ما سه سرنشین سوار کنیم و بیشتر از آن تخلف محسوب می‌شود.

موضوع تعداد مسافران و افزایش کرایه‌های تاکسی را از مدیران سازمان تاکسیرانی جویا شدیم که در این خصوص وحید سرلک، معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی پاسخ داد: برای کرایه‌های تاکسی‌ها ما از پایان سال گذشته دستگاه‌های خودپرداز قرار دادیم و زمانی که کرایه‌ها پرداخت می‌شود، ما می‌دانیم به چه میزان کرایه در آن خط دریافت شده، ولی در خصوص تعداد مسافران در خودرو‌ها گشت‌های نظارتی ما در پایانه‌ها و خطوط اصلی در حال فعالیت هستند و بیشترین مشکل ما در خصوص تاکسی‌های گردشی است که تا چند ماه آینده این مشکل نیز حل خواهد شد و تعداد گشت‌های سیار را افزایش خواهیم داد.

باطل شدن پروانه تاکسیرانی، انتقال به پارکینگ و جریمه نقدی از جمله مواردی است که برای رانندگان متخلف در نظر گرفته می‌شود و ناگفته نماند شهروندان در صورت مشاهده چنین مواردی با سامانه ۱۸۸۸ تماس گرفته تا تخلفات انجام شده مورد بررسی قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی