معرفی اعجوبه‌های قرآنی/ خانه‌ها را نورانی کنیم


معرفی اعجوبه‌های قرآنی/ خانه‌ها را نورانی کنیم

تهران- ایرنا- مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران از ارائه عملکرد موسسات قرآنی در 50 غرفه در نمایشگاه شمیم وحی خبر داد و گفت: معرفی اعجوبه‌ها و نخبه‌های قرآنی با همکاری شبکه قرآن و معارف سیما در کنار حمایت از جلسات خانگی تلاوت قرآن بخشی از برنامه‌های این رویداد است.

سید حسن دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار معارف ایرنا گفت: نمایشگاه شمیم وحی از ۱۵ فروردین در برج میلاد آغاز شده ولی با توجه به محدودیت مکانی در مرکز همایش های برج میلاد توانستیم فقط ۵۰ غرفه برپا کنیم که سه غرفه مربوط به کودکان است. در این ۵۰ غرفه موسسات قرآنی استان تهران همچون موسسه ندای ملکوت، اکرام ایتام، موسسه جامعه حضرت زینب (س)، جامعه الزهرا(س) و سایر موسسات حضور دارند که این غرفه ها در چهار گروه تقسیم می شوند.

وی افزود: برخی از این غرفه ها به ارائه فعالیت های آموزشی و فرهنگی می پردازند. مثلا موسساتی که در موضوع آموزش حفظ قرآن خدمات می دهند یا دوره های آموزشی برگزار می کنند، در این گروه قرار می گیرند. بخشی دیگر به موضوع عفاف و حجاب و سبک زندگی قرآنی اختصاص دارد که دارای محصولات و تالیفات نیز هستند.

دهقان ادامه داد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت دادن به جلسات خانگی قرآن، بخشی را به این موضوع اختصاص دادیم تا به عنوان الگویی برای بازدیدکنندگان باشد و علاقه مندان بتوانند در مجتمع های مسکونی و منازل خود اینگونه جلسات را برگزار کنند. به همین منظور در این نمایشگاه حمایت هایی از جلسات خانگی انجام می دهیم. مثلا رحل و قرآن برای این جلسات تهیه می کنیم.

معرفی اعجوبه‌های قرآنی/ خانه‌ها را نورانی کنیم

وی با بیان روایتی از پیامبر اکرم (ص) که فرمود خانه های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنید، افزود: جلسات خانگی را با عنوان بیت النور مطرح کردیم که شامل جلسات خانگی و جلسات مسجدمحور است و اگر مسجد و محفلی نیاز به مربی قرآن داشته باشد، نزدیکترین موسسه را به آنان معرفی می کنیم تا مربی موردنظر را معرفی کند. البته پایگاه های بسیج و مسجد نیز در این زمینه کارهای تبلیغاتی را برای برگزاری جلسات قرآنی انجام می دهند.

دهقان در پاسخ به این سوال که چه تعداد جلسات خانگی قران در استان تهران تشکیل می شود، اظهار داشت: طبق آخرین آمار موجود در بانک اطلاعات تعداد جلسات خانگی قرآن در استان تهران سه هزار و ۸۰۰ جلسه خانگی بوده که به روزرسانی نشده و مربوط به قبل از دوران کروناست ولی پیش بینی ما این است که تقریبا دو سوم از جلسات خانگی قرآن به دلیل کرونا غیرفعال شده و در تلاشیم تا بعد از کرونا بتوانیم این جلسات را رونق دهیم.

مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران افزود: یکی دیگر از برنامه های نمایشگاه شمیم وحی، معرفی اعجوبه ها و نخبه های قرآنی است که هر شب با همکاری شبکه قرآن و معارف سیما انجام می شود و برخی از این نخبگان با حضور در نمایشگاه به مصاحبه می پردازند تا مردم با چنین افرادی آشنا شوند.

وی افزود: برخی غرفه ها نیز دستاوردها و محصولات خود را ارائه می کنند و در کنار نمایشگاه نیز بازدیدکنندگان می توانند در برنامه ماه بهشت که محفل انس با قرآن است شرکت کنند. همچنین افطاری ساده از سوی برج میلاد برای روزه داران و بازدیدکنندگان تدارک دیده است. برج میلاد، فضایی برای عموم مردم است که برگزاری نمایشگاه قرآن در این برج به نوعی یک کار ابتکاری بود تا مردم بتوانند از ساعت پنج تا دو نیمه شب که از برنامه های ویژه آن استفاده می کنند و مخاطب خود را دارد، بتوانند در این فضای گردشگری در نمایشگاه شمیم وحی حضور یابند و از امکاناتی مانند پارکینگ رایگان استفاده کنند.

دهقان درباره عملیاتی کردن شعار سال «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» در این نمایشگاه گفت: سه موسسه دانش بنیان در این نمایشگاه حضور دارند که یکی از آنها موسسه کانون علم و دین است که در زمینه دانش بنیان فعالیت می کند و تالیفات و مقالاتی دارند. البته موضوع اشتغال آفرینی نیز مطرح است و به هر اندازه از این گونه موسسات حمایت کنیم تا محصولات و تالیفات خود را عرضه کنند، در واقع یک قدم مهمی برای تقویت شعار سال برداشته شده است.

وی افزود: همچنین نرم افزار اطلس قرآنی را که قبلا توسط اتحادیه موسسات کشوری رونمایی شده بود ولی به صورت عمومی در دسترس مردم قرار نداشت، ارائه شد تا مردم بیشتر با موسسات قرآنی آشنا شوند. نرم افزار روشنا نیز که ویژه موضوع ازدواج و خانواده است در این نمایشگاه ارائه می شود.

به گفته دهقان نمایشگاه شمیم وحی تا پایان فرورین ماه مصادف با هجدهم ماه مبارک رمضان و تا قبل از شروع نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برای علاقه مندان در برج میلاد ادامه خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !