2 ارومیه‌ای‌ سرپرست و مربی تیم ملی کشتی نوجوانان شدند


2 ارومیه‌ای‌ سرپرست و مربی تیم ملی کشتی نوجوانان شدند

ارومیه - ایرنا - رییس هیات کشتی آذربایجان‌غربی گفت: 2 ارومیه‌ای و از قهرمانان سابق کشتی کشور برای اولین بار در تاریخ آذربایجان‌غربی به عنوان مربی و سرپرست تیم ملی کشتی نوجوانان کشور انتخاب شدند.

اسماعیل کیومرثی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه «کریم حسن زاه» از قهرمانان اسبق کشتی کشور به عنوان مربی تیم ملی نوجوانان انتخاب شد، افزود: سرپرستی این تیم نیز به «یعقوب غزنوی» رسید.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹، جایگاه هیات کشتی آذربایجان‌غربی در رتبه ۲۷ و در شرایط نامناسبی قرار داشت، اظهار کرد: هم اکنون با تلاش‌های شبانه روزی صورت گرفته دلسوزان این رشته ورزشی در استان، جایگاه این هیات تا پایان سال ۱۴۰۰ و در کمتر از یک سال به رتبه ۱۵ ارتقا یافت.

رییس هیات کشتی آذربایجان‌غربی ایجاد اردوهای بستر سازی برای کشتی گیران نونهال در قالب حضور مربیان سطح یک کشوری را از برنامه این هیات عنوان کرد و گفت: در تلاشیم تا در تمام رده‌های سنی در استان‌های کشتی خیز همچون مازندان اردوهای مشترکی برگزار کنیم.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم اردوی تیم ملی نوجوانان آزادکار ایران هم اکنون در ارومیه در حال برگزاری است و این اردو تا ۲۰ فروردین ماه جاری ادامه دارد.

«مهدی مصطفی زادگان» کشتی گیر وزن ۵۵ کیلوگرم از آذربایجان‌غربی نیز در این اردوی تیم ملی حضور دارد؛ نکته جالب اینکه طی ۲۱ سال گذشته هیچ کشتی گیری از آذربایجان‌غربی به عضویت تیم ملی کشتی درنیامده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق