تبدیل وضعیت استخدامی/ خواسته فرزندان ایثارگران البرز از دولت سیزدهم


تبدیل وضعیت استخدامی/ خواسته فرزندان ایثارگران البرز از دولت سیزدهم

کرج – ایرنا – جامعه بزرگ خانواده معظم شهدا و ایثارگران در استان البرز همچون دیگر اقشار مردم دست به گریبان مشکلاتی همچون اشتغال و مسکن هستند.

به گزارش ایرنا، استان البرز همچون گنجینه ای بزرگ از رزمندگان، شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس است که نام و یادشان در تاریخ ملت ایران می درخشد.

استان البرز در دوران دفاع مقدس در قالب شهرستان کرج بود که جمعیتی حدود ۳۵۰ هزار نفر داشت ولی نقش و عملکرد جوانان این دیار در دفاع مقدس بسیار چشمگیر و ارزشمند بود.

استان البرز در دوران دفاع مقدس در لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع)، لشکر ۲۷ محمدرسول الله (ص)، تیپ نبی اکرم (ص) کرمانشاه ، تیپ المهدی (عج) شیراز، تیپ ۲۰ رمضان و در سنندج و آبادان خط داشت به طوریکه ماموریت های زیادی بچه های کرج هم از نظر نیرویی و هم از نظر پشتیبانی داشتند که پنج هزار و ۲۵۰ شهید والامقام یادگاری از آن دوران است.

تبدیل وضعیت استخدامی/ خواسته فرزندان ایثارگران البرز از دولت سیزدهم

رزمندگان کرجی در بسیاری از عملیات های بزرگ همچون آزادسازی خرمشهر، شکست حصر آبادان، کربلای ۵ و تپه کرجی ها نقشی سازنده و اساسی داشتند.

وجود دهها سردار شهید همچون کلهر، میررضی، کیانپور، گلکار، شهیدان آجرلو و دهها سردار دیگر سندی بر نقش آفرینی شهروندان کرج در دوران دفاع مقدس است به طوریکه این استان نسبت به خیلی از استان ها از لحاظ داشتن تعداد سرداران شهید نیز سهم بیشتری دارد.

رشادت البرزی ها علاوه بر دوران دفاع مقدس، در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع از حرم نیز بسیار ارزنده بوده است.

اما در این بین خانواده بزرگ و قدردان شهدا و ایثارگران نیز همانند دیگر مردم کشور مشکلاتی در زمینه معیشت ، مسکن و اشتغال دارند، با این تفاوت که میانگین سنی ایثارگران و خانواده هایشان بین ۶۰ تا ۷۰ سال است که علاوه بر نیاز شدید در حوزه درمان، مشکل مسکن نیز آن ها را رنج می دهد.

بسیاری از این ایثارگران بی ادعا به دنبال حقوق خود نرفته و از امکانات و تسهیلات بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده نکرده اند و هنوز در منازل اجاره ای گذران زندگی می کنند.

از میان قشر ایثارگر، جانبازان به دلیل مشکلات جسمی و روحی فراوانی که دارند بایستی برای کاهش آلام خود از داروهای خارجی استفاده کنند که از لحاظ بیمه هیچگونه حمایتی نمی شود و ماهانه هزینه های گزافی را از این بابت می پردازند.

تبدیل وضعیت استخدامی/ خواسته فرزندان ایثارگران البرز از دولت سیزدهم

یکی دیگر از مشکلات جامعه ایثارگری مشکل اشتغال فرزندانشان است که با وجود مصوبات قانونی همچون ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی،بایستی ۲۵ درصد از سهمیه استخدامی‌های دستگاه‌ها به ایثارگران اختصاص داده شود و برای اشتغال افرادی که شرایط استخدام را ندارند نیز تلاش شود تا از طریق پرداخت‌های وام‌های اشتغالزایی زمینه اشتغال آنها نیز فراهم شود.

جامعه ایثارگری البرز از رئیس جمهور مردمی و انقلابی دولت سیزدهم انتظار دارند تا برای تحقق شعارهای خود در خصوص کم کردن آلام مردم و رفع مشکلات معیشتی آنان و بهبود وضعیت اقتصادی تلاش کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در جامعه مشکلات وجود دارد و دلیلش هم فشارهایی است که نمی خواهند جریان انقلاب اسلامی که با مجاهدت و از خودگذشتگی مردم شکل گرفت و پیروز و بعد از آن یک حکومت دینی به نام جمهوری اسلامی تشکیل شد، در جهان پیشرفت داشته باشد، زیرا علیه منافع آنان است و همین نخواستن سبب به وجود آمدن مشکلات در جامعه شده و این مشکلات مردم و ایثارگران را آزرده کرده است.

«سلیمان رستمیان» افزود: اعتراض برخی از ایثارگران امروز به مسوولینی است که باید به ایثار و شهادت توجه کنند و قانون را اصلاح کنند، دشمنان باید بدانند خانواده های معظم شهدا و ایثارگران که برای این نظام خون دادند و از مهمترین هستی خود گذشته اند، پشت سر رهبر خود ایستاده اند و از همه آرمان های نظام و انقلاب دفاع می کنند.

رستمیان اظهار داشت: بیشتر مسوولان استان و دستگاه های اجرایی در تلاش هستند تا کاری انجام بدهند که در شان و منزلت خانواده های معظم شهدا و ایثارگران باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه اجرای صحیح و سریع مطالبات قانونی ایثارگران در دستگاه ها اجرایی را خواستار شد و گفت: بعضی از دستگاه های اجرایی در امور مرتبط با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران غفلت یا کوتاهی می کنند، ما نمی گوییم کسی تعمدی دارد و انتظار کار خارج از قانون هم نداریم.

وی ادامه داد: لذا از کسانی که در دستگاه های اجرایی در حال خدمت هستند انتظار داریم اگر فرزند شهیدی و یا ایثارگری در آن سازمان مشغول به کار است و یا اگر ایثارگری به شما مراجعه کرد در چارچوب ضوابط همان دستگاه به ایثارگران خدمت رسانی و این عزیزان را تکریم کنید.

تبدیل وضعیت استخدامی/ خواسته فرزندان ایثارگران البرز از دولت سیزدهم

رستمیان اضافه کرد: امروز در برخی دستگاه های اجرایی در لایه های کارشناسی مشاهده می شود در امورات رسیدگی به فرزندان شهدا و جانبازان به جای تکریم منت گذاشته می شود، حاکمیت متعلق با فرزند شهید است و برای این حاکمیت تمام هستی خود را داده است.

وی گفت: چرا باید در کار او تعلل صورت گیرد، کسانی که در دستگاه های اجرایی نسبت به امورات ایثارگران بی توجهی می کنند باید بدانند که ایثارگران امروز مطالبه شخصی ندارند بلکه مطالبه ارزشی دارند.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز سال ۱۴۰۱ را سال توسعه فعالیت های فرهنگی در بنیاد شهید کشور دانست و تصریح کرد: سیاست های بنیاد در سال ۱۴۰۱بر مبنای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تولید در عرصه های مختلف فرهنگی از جمله نوشتاری، دیدرای و شنیداری و فعالیت های فرهنگی، آموزشی و اردویی است.

رستمیان خدمت به ایثارگران را وظیفه دانست و افزود: حل تمامی مشکلات ایثارگران در توان بنیاد نیست، بنیاد در کنار سایر دستگاه های اجرایی تلاش می کند تا مشکلات ایثارگران به حداقل کاهش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در سال آینده در بحث مسکن امیدواریم بتوانیم اقدامات خوبی را انجام دهیم و بحث درمان هم در تلاش هستیم تا نواقص را برطرف و رضایتمندی ایثارگران را بدست آوریم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مطرح در سطح جامعه و به تبع آن در قشر ایثارگران مشکل مسکن است، گفت: بیشتر جانبازان و والدین شهدا در استان از امکانات و تسهیلات مسکن استفاده کرده اند ولی فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد با مشکل مسکن روبرو هستند.

رستمیان یکی دیگر از مشکلات را در بحث اشتغال دانست و افزود: بر اساس قانون ۲۵ درصد سهمیه استخدامی دستگاه های دولتی در آزمون های امور استخدامی به فرزندان شهدا و ایثارگران اختصاص دارد که از این سهمیه استفاده می شود.

وی اظهار داشت: ولی مشکل اصلی اشتغال فرزندان ایثارگران تبدیل وضعیت آن ها در دستگاه های اجرایی است که دستگاه ها همکاری لازم را نداشته و از این کار سرباز می زنند که یکی از مطالبات قشر ایثارگران از رئیس جمهوری و دولت سیزدهم اجبار دستگاه های اجرایی به تبدیل وضعیت استخدامی این عزیزان است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از سه هزار نفر از فرزندان ایثارگران بایستی در دستگاه های اجرایی تبدیل وضعیت شوند، گفت: در حال حاضر نیز ۲۴ هزار و ۲۰۰ نفر از فرزندان ایثارگر البرزی و یک هزار ۵۰۰ نفر از فرزندان ایثارگر میهمان در البرز مشکل اشتغال دارند.

استان البرز با جمعیتی حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر خرداد ماه سال ۸۹ با هفت شهرستان تابعه از استان تهران منفک و به عنوان استان سی و یکم کشور شناخته شد.

رییس جمهور در قالب نوزدهمین سفر استانی هیات دولت و در سال "تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" به منظور بررسی اولویت‌های توسعه بخشی و تصمیم گیری برای رفع مشکلات مردم فردا پنجشنبه ۱۸ فروردین ماه به استان البرز سفر می‌کند.
آیت الله سیدابراهیم رئیسی پیش از این به ۱۸ استان شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان، مازندران و مشهد سفر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است