چگونه پلتفرم های آنلاین می توانند به فرزندان شما آسیب برسانند


نتایج تحقیقات جدید پژوهشگران بریتانیایی نشان می دهد که استفاده از رسانه‌ های اجتماعی در سنین پایین می تواند پیامدهای شناختی و عاطفی جدی مانند مشکلات توجه، استرس و اضطراب را در کودکان کاربر به وجود...

چگونه پلتفرم های آنلاین می توانند به فرزندان شما آسیب برسانند

نتایج تحقیقات جدید پژوهشگران بریتانیایی نشان می دهد که استفاده از رسانه‌ های اجتماعی در سنین پایین می تواند پیامدهای شناختی و عاطفی جدی مانند مشکلات توجه، استرس و اضطراب را در کودکان کاربر به وجود آورد.

به گزارش سیناپرس، حدود ۹۹ درصد از کودکان سه تا ۱۷ ساله در سال ۲۰۲۱ از اینترنت استفاده کرده اند. اکثر پلتفرم‌ های رسانه‌ های اجتماعی از کاربران می‌ خواهند که ۱۳ سال یا بیشتر سن داشته باشند. با این وجود، گزارش ها نشان داد که اکثریت کودکان زیر ۱۳ سال حداقل در یک برنامه یا سایت رسانه های اجتماعی صفحه شخصی دارند.

گفتنی است که یک سوم از والدین کودکان پنج تا هفت ساله اعلام کردند که فرزندشان صفحه شخصی در صفحات مجازی دارد.
غلبه بر این محدودیت های سنی به وضوح کار دشواری نیست. کودکان هنگام تنظیم حساب خود به سادگی سن جعلی ارائه می کنند. به گزارش سیناپرس، در همین حال، برخی از کودکان چندین حساب در یک شبکه اجتماعی دارند که یکی برای دوستانشان و دیگری برای والدین و اعضای خانواده شان است.

این گزارش همچنین نشان داد که تقریباً ۱۶ درصد از کودکان سه و چهار ساله در اینترنت ویدیو تماشا می کنند. این امر می ‌تواند به این دلیل باشد که والدین یا شخص دیگری به کودکان ویدیو نشان می ‌دهند اما آنها هنوز در سنین بسیار پایین در معرض مواجهه با محتوای رسانه های اجتماعی هستند.

دکتر داریس کوس (Daris Kuss) دانشیار روانشناسی و سرپرست گروه تحقیقاتی روانشناسی سایبری در دانشگاه ناتینگهام می گوید: تعامل با رسانه های اجتماعی می تواند تأثیرات مثبت و منفی بر افراد، به ویژه کودکان داشته باشد. به گزارش سیناپرس، من و همکارانم نشان داده ‌ایم که استفاده از رسانه ‌های اجتماعی برای حمایت عاطفی، ایجاد جامعه و ابراز وجود در میان نوجوانان مهم است، اما می ‌تواند بر سلامت و رفاه روانی نیز تأثیر منفی بگذارد.

ما دریافتیم که این تأثیرات از گذراندن زمان فزاینده آنلاین، تغییر رفتار به دلیل قضاوت پیش ‌بینی ‌شده از سوی همسالان و بار حسی تا پیامدهای شناختی و عاطفی جدی ‌تر مانند مشکلات توجه، استرس و اضطراب متغیر است.

تحقیقات جدید نشان می دهد که به نظر می رسد تفاوت هایی در بین گروه های سنی با توجه به تأثیرات استفاده از رسانه های اجتماعی بر رضایت از زندگی وجود دارد. در این پژوهش بریتانیایی، محققان بیش از ۱۷ هزار جوان ۱۰ تا ۲۱ ساله را مورد بررسی قرار داده و دریافتند که اثرات مضر سطوح بالای استفاده از رسانه های اجتماعی ممکن است به ویژه در سنین ۱۴-۱۵ و ۱۹ سالگی برای پسران و ۱۱-۱۳ و ۱۹ سالگی برای دختران مشهود باشد.

دکتر داریس در ادامه افزود: به طور کلی ما می دانیم که استفاده بیش از اندازه از تلفن همراه می تواند با علائم استرس، اضطراب، افسردگی و اعتیاد همراه باشد. به گزارش سیناپرس، توصیه‌های آکادمی اطفال آمریکا نشان می ‌دهد که کودکان زیر دو سال نباید به صفحه تلفن های هوشمند نگاه کنند و افراد دو تا پنج سال حداکثر یک ساعت در روز با تمرکز بر محتوای باکیفیت مانند محتوای آموزشی مناسب می توانند از این دستگاه ها استفاده کنند.

محققان اعلام می کنند: باید تأثیرات بالقوه مضر استفاده از اینترنت به طور کلی و استفاده بیش از حد از رسانه های اجتماعی را به طور خاص بر جوانان، به ویژه آنهایی که آسیب پذیر هستند، در نظر بگیریم. به گزارش سیناپرس، همچنین توصیه می شود که کودکان و نوجوانان را با افزایش اقدامات تأیید سن در برنامه های مختلف و با ابتکارات پیشگیری از آسیب مانند آموزش در مدارس در مورد مزایا و مضرات بالقوه استفاده از رسانه های اجتماعی، آگاه کنیم.

مترجم: کاظم فلاحی پناه
منبع: theconversation

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* چگونه پلتفرم های آنلاین می توانند به فرزندان شما آسیب برسانند[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی