تاکید قاضی‌زاده هاشمی بر پیگیری امور مرتبط با شهید حرم رضوی تا اتمام مراحل قانونی


تاکید قاضی‌زاده هاشمی بر پیگیری امور مرتبط با شهید حرم رضوی تا اتمام مراحل قانونی

تهران- ایرنا- معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی ضمن محکومیت حادثه ناگوار هتک حریم رضوی و شهادت حجت الاسلام اصلانی تاکیدکرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی موظف است تا امور مرتبط با موضوع شهادت و قدردانی از خانواده ایشان را تا اتمام مراحل قانونی پیگیری کند.

به گزارش ایرنا از بنیاد شهید و امور ایثارگران سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با صدور پیامی اظهار داشت: حادثه ناگوار هتک حریم ثامن‌الحجج، حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) و سوءقصد به جان سه نفر از روحانیون انقلابی و جهادگر و شهادت مظلومانه روحانی گرانقدر حجت الاسلام والمسلمین اصلانی توسط یکی از عناصر منحرف و از گروه‌های تکفیری آمریکایی موجب تأثر و تألم فراوان گردید.

قاضی زاده هاشمی در این پیام افزود: شهید معظم حجت الاسلام والمسلمین اصلانی که خود از خانواده معظم شهدا و ایثارگران بوده‌اند، از نیروهای فرهنگی و از مبلغان پرتلاشی بودند که به ویژه در حاشیه شهر مقدس مشهد اقدامات ارزشمندی داشته‌اند. بی‌شک چنین جنایات دردناکی به همبستگی بیشتر میان مسلمانان بیدار و آگاه منجر شده و علاوه بر آن موجب می‌شود علاقه‌مندان به دین مبین اسلام هیچ‌گاه از موضع، عقاید و اصول دینی خود و ترویج آن عقب‌نشینی نکنند و محکم‌تر از گذشته در این مسیر گام بردارند.

وی ادامه داد: اینجانب ضمن محکومیت این حادثه دردناک، شهادت این روحانی مجاهد و مبلغ را که در مسیر ایثارگری در قالب فعالیت‌های فرهنگی اقدامات مهمی داشته‌اند، خدمت مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، جامعه روحانیت و خانواده محترم ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم و صبر جمیل و تسلی خاطر بازماندگان و علو درجات برای این روحانی عالیقدر از ایزد منان خواستارم. همچنین برای دو عزیز مجروح در این حادثه عافیت، سلامتی و شفای عاجل از درگاه پروردگار متعال مسئلت می‌نمایم.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: در این راستا بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی موظف است تا امور مرتبط با موضوع شهادت و کرامت و قدردانی از خانواده گرانقدر ایشان را تا حصول نتیجه و اتمام مراحل قانونی پیگیری نماید.

به گزارش ایرنا، فردی تکفیری روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم حرم امام هشتم (ع) با چاقو به سه روحانی حمله کرده و آنان را به شدت مجروح کرد.

به دنبال این اقدام تروریستی حجت‌الاسلام محمد اصلانی یکی از این روحانیان به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید و ۲ روحانی دیگر شامل حجج اسلام پاکدامن و دارایی در بخش مراقب‌های ویژه بیمارستان بستری شده اند.

هر سه روحانی مزبور، که هدف این سوء قصد قرار گرفته‌اند، از فعالان جهادی و فرهنگی و ساکن در منطقه قلعه ساختمان (شهرک شهید رجایی) از مناطق حاشیه شهر مشهد بوده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»